Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2676 Tóth Balázs 2006-05-16 13:41:28  Előzmény:Marton Tamás: 16445

kiccsávó!

Vadi újak...O.K.?!

2675 Tóth Balázs 2006-05-16 13:40:44  Előzmény:Marton Tamás: 16444

TSŐ!

...a waresz leömlő 4-5000Ft körül van, az "y" olyan 3000Ft körül...
A katalysator-t bele akarod tenni?
...szerintem egy normális dobot vegyél rá...

2674 Marton Tamás 2006-05-16 13:40:15  Előzmény:Tóth Balázs: 16443

Hy!

OFF:
Zombie-t idézem:
miért miért miért kell kell kell mindent mindent mindent háromszor háromszor háromszor írni írni írni??
ON:
Én azért azt a féltengelyt megnézném jobban, mert ez a hiba szerintem is arra utal...




A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

2673 Marton Tamás 2006-05-16 13:35:29

Hy!

Szeretnék kipuf. rendszert cserélni a gép alatt, mert nemrég szétört a cső a kipufogó dob és a katalizátor között. Volt olyan traktor hang, amilyennek lennie kell olyankor Haverral gyors megoldásként hegesztettünk rá egy közdarabot, amit utána bilinccsel fogtunk a csőhöz. Így nem olyan gáz de még kifúj így is... mindegy...
Az a lényeg, hogy elnéztem a csöveket, meg a dobot, és úgy látom nem érdemes már vele foglalkozni, mert már nagyon el van vékonyodva mindenhol (fránya 1mm-es anyagból csinálták anno ) szal vettem most 50-es csövet ami másfeles, meg koppány dobot alá...kéne még egy waresz leömlő az Y csonkkal együtt, és össze bírnám rakni haverral.
Kérdés:
Szerintetek jó lesz e így a dolog, vagy esetleg kell e még valami dob, vagy egyéb huncutság hozzá. (Vagy esetleg dobjam ki az egészet mert ez így nem lesz jó, de azért is alá fogom tenni )


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

2672 Tóth Balázs 2006-05-16 13:29:22

S z ó v a l + m é g e g y s z e r f ö l t e s z e m a k é r d é s t!


MINDENKI!

Mi lehet az oka annak, hogy az autóm balra húz?

A futóművem "mm" pontosan van beállítva, a gumit sem eszi...
Amikor nyomom a gázt nem, de amikor hirtelen visszaveszem róla a lábam akkor balra húz...

Csak random csinálja...amikor "rájön"...

Észrevettem, hogy amikor 2személy ül a kocsiban(csak elől), akkor a hatás nem olyan mértékű...
Biztos, hogy nem féltengelyes! Az összes szilentet is kicseréltem, a csapágyak sem kopottak...

Ö T L E T E K ???

Köszi!

(Ui: full ültetett első futómű)

2671 (Törölt felhasználó) 2006-05-15 19:28:33  Előzmény: Zombie: 16441

szal max tartalék mocinak lehetne megtartani
Ez van, de nézd a jobbik oldalát, ha vmi történik a mociddal, még lessz egy másik, működő mocid, amihez minden megvan.

Trabee Streetracing

2670  Zombie 2006-05-15 19:18:56  Előzmény:Varga Tibor: 16438

szal azte mondjátok, hogy max tartalék mocinak lehetne megtartani? eladni ne is próbáljam?

éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort

2669 Antal Petya 2006-05-15 19:17:50  Előzmény:Rideg István: 16433

Hali!

köszi de Bocs kicsit félreérthetően irtam! kimaradt az hogy pl. Fiat motorra cserélni!

(amúgy a te változatod mennyibe volt összesen?)

2T rulez! - DMX -

2668 (Törölt felhasználó) 2006-05-15 19:08:16  Előzmény:Varga Tibor: 16436

jaja...annyiféleképpen lehet csinálni, mindenki a saját szájíze szerint rakja össze a motorját, én mindent kicseréltem benne zsír újra, sok pénz de utána naon sokáig nemkell hozzányulni!

Trabee Streetracing

2667 Varga Tibor 2006-05-15 18:29:22  Előzmény:: 16435

teljesen igaz, nem jellemző hogy 1.1es alkatrészeket vennének.

Tibke

2666 Varga Tibor 2006-05-15 18:28:35  Előzmény:: 16434

ja, meg olcsóbb ha vesz az ember egy új 0 km-es motort, rá egy új hengerfejet, és kész. csak be kell tenni. és az kevesebb mint 130 ezer

Tibke

2665 Varga Tibor 2006-05-15 18:27:48  Előzmény:: 16434

kicsit erős z a 130 ezer, annál kicsit kevesebből is ki lehet hozni, de munkadíjjal lehet ennyi. de 130ezerért nem 1.3at tennék bele... ha az ember kifog egy jó állapotú motort, csak be kell tenni, és kész. és megvan az egész 40 ezer forintból.

Tibke

2664 (Törölt felhasználó) 2006-05-15 17:53:44  Előzmény: Zombie: 16429

mit acc el belőle?
vez tengelyt meg hengerfejet? azé nemkapsz sokat...

Trabee Streetracing

2663 (Törölt felhasználó) 2006-05-15 17:51:57  Előzmény:Bogár Balázs: 16428

a motor maga, új gyűrűk, hengerfej felújítás, tömítés garnitura, motorolaj+szűrő,hajtókar garnitura, vezérműszíj...stb...stb...

Trabee Streetracing

2662 Rideg István 2006-05-15 17:23:34  Előzmény:Antal Petya: 16420

Hali Dokke!

Én az ősszel cseréltem 2T motort, minden gond nélkül. Kell egy beszerelési nyilatkozat szervíz részéről, aztán el kell menni ezzel a papírral, az adásvételivel és a járgánnyal a Felügyelethez, ott megnézik a motorszámot (kb. 1 perc), majd fizetsz 2 ezer párszáz forintot, aztán mehetsz az ocsmányirodába, ott is kell illetéket fizetni és már kész is van a művelet!

http://www.adria.ingyenweb.hu

2661 Varga Tibor 2006-05-15 17:20:21  Előzmény: Zombie: 16429

50 ezerért új motort kapsz! bontott motorok 20 ezer körül mennek már.ha úgy rakatod be, az is megáll 15 ezer körül. de érdemes akkor már szimmeringeket cserélni, ami legyen még plusz 3 ezer ft. de lehet gyűrűt cserélni is, az még 25 ezer ft, plusz munkadíj. és akkor már elég tuti motorod van.

Tibke

2660 Varga Tibor 2006-05-15 17:17:46  Előzmény:Bogár Balázs: 16425

Le lehet papírozni, de pont 1.1nél ugri ka reg, adó, ami kb 300 ezer lenne, tehát felejtős. Inkább furasd meg a motort, és bele az 1.3 motyó. és akkor marad a motorszám. erz a hivatalos út. van nem hivatalos is

Tibke

2659 Varga Tibor 2006-05-15 17:15:36  Előzmény:Molnár András: 16415

Úgy sejtem, hogy ha dieselre alakítod, már elég szigorú környezetvédelmi beszorolásba teheted. 1.3 D-vel nagyon kevés lesz a teljesítmény eltérés, azt hiszem az 45 lovas. de váltót ahhoz cserélni kell,kicsit hosszabbra.

Tibke

2658  Zombie 2006-05-15 16:03:03  Előzmény:Bogár Balázs: 16428

szerintem nincs ennyi
kb olyan 50.000 körül kapsz mocit...,és a munkadíj nem oilyan vészes asszzem de kérdezd Tibkét...
ő csinálja ezeket, de váltóval már van annyi,jah és ha el tudod adni at 1.1es mocit egyből jön le a ráfordított összegből


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort

2657 Bogár Balázs 2006-05-15 14:53:55  Előzmény:: 16426

150ezer? mi a fene kerül ennyibe?

http://trabantclubszhely.fw.hu

2656  Zombie 2006-05-15 14:04:22  Előzmény:Tóth Balázs: 16424

ami a hoirostzkópban van!!!
akkor valamit nem vettetek észre!
vagy nehezebb bal oldalt a kocsi:D
nem fog be a fék? de azt hallanád, és éreznéd


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort

2655 (Törölt felhasználó) 2006-05-15 13:30:54  Előzmény:Bogár Balázs: 16425

150 ezer körül mozog, mindennel együtt.
papírmunka nincs

Trabee Streetracing

2654 Bogár Balázs 2006-05-15 12:37:50

Sziasztok!
Érdeklődnék hogy ha én 1,3-as waresz motort akarok rakni a 4T-mbe akkor az mennyi pénz lenne benne? Papírmunka esteleg?
Köszi.

http://trabantclubszhely.fw.hu

2653 Tóth Balázs 2006-05-15 12:20:37  Előzmény: Zombie: 16423

Milyen "bakokról" beszélész?
(egyébként az egész futóművem apró darabokra volt szedve a 7végén)

2652  Zombie 2006-05-15 11:37:49  Előzmény:Tóth Balázs: 16421

ezt csak mondod? vagy meg is nézetted?
bakok a helyén vannak, egyis se akar elszakadni, egyik haveromnak kiugrott a féltengelye bak miatt.
olvasd el atrabi.hu-n található javítási utkmutatót,hátha ott van megoldás


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort

2651 Tóth Balázs 2006-05-15 11:05:41  Előzmény:Bernáth Zoltán: 16419

Sirtrabi!

Teljes lakatolás volt 2005 januárjában...
...de "ezt" pár 7-e csinálja...

2650 Tóth Balázs 2006-05-15 11:03:28  Előzmény: Zombie: 16417

...ha figyeltél volna: tökéletes mindkét oldali féltengelyem!!

2649 Antal Petya 2006-05-15 10:41:29

Hali!

Tud valaki valamit, hogy áll a 2T járgányok sorsa a katalizátorokkal stb. kapcsolatban?

Motorcserét engedélyeznek még a KPM-nél?

2T rulez! - DMX -

2648 Bernáth Zoltán 2006-05-15 10:08:42  Előzmény:Tóth Balázs: 16416

Retroo!

Volt az autón mostanában a hattyúnyak cserélve?

SIR

2647  Zombie 2006-05-15 08:13:47  Előzmény:Molnár András: 16415

helló! már én is eljátszottam a Diesel trabi gondoloatával, de szerintem megérdemelne valami turbódieselt!
én tök jó ötletnek tartom

ui.:miért miért kell kell mindent mindent kétszer kétszer írni írni??

éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort

2646  Zombie 2006-05-15 08:12:07  Előzmény:Tóth Balázs: 16416

Helló,
ha jól emlékszem, akkor már multor Tibke megmondta, hogy féltengely lesz, meg még más is irta, hogy hasonló tünetnél kicserélte és változott a helyzet, mire vársz?
2 T trabid van? vagy 4T
ha 2T és 80 előtti akkor van 1-1 féltengelyem (jobb bal)

ha érdekel megegyezünk


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort

2645 Tóth Balázs 2006-05-15 06:54:53

S z ó v a l m é g e g y s z e r f ö l t e s z e m a k é r d é s t!


MINDENKI!

Mi lehet az oka annak, hogy az autóm balra húz?

A futóművem "mm" pontosan van beállítva, a gumit sem eszi...
Amikor nyomom a gázt nem, de amikor hirtelen visszaveszem róla a lábam akkor balra húz...

Csak random csinálja...amikor "rájön"...

Észrevettem, hogy amikor 2személy ül a kocsiban(csak elől), akkor a hatás nem olyan mértékű...
Biztos, hogy nem féltengelyes! Az összes szilentet is kicseréltem, a csapágyak sem kopottak...

Ö T L E T E K ???

Köszi!

(Ui: full ültetett első futómű)


2644 Molnár András 2006-05-15 04:47:43

Hali! Tervem a következő. Trabi diesel. Van egy 4T-m amiben ugye egy 1043 cm3 "polo" moci van, ami egy fúrással+ főteng.+dugó cserével könnyen 1.3-á tehető. De ha már itt tartunk miért ne tehetnék bele polo 1.3 D főtengelyt, dúgóval, na meg persze rá diesel hengerf.! Ha ez összejön, marad a motorszám, jól nem áruljuk el a löket módosítást, így a teljesítmény se nő drasztikusan aszem 10% lehet az elt. Kérdés: Lehet-e hajtóanyagot változtatni? Gondolom katalizátor mindenképpen kell majd.

ACL-400

2643 Támba Csaba 2006-05-14 22:34:43  Előzmény:Prokop Gábor: 16411

Hoppácska!

Belenézve így utólag a típustörténetbe, ez biz" valóban P50-es, vagy P60-as tárcsa, így stimmel a 13-as ékszíj.

Mivel csak 601-es blokkok voltak eddig a kezem alatt, így ezen "apróság" nem képezte lexikális tudásom részét

Mindig tanul az ember valamit
De mivel épp ezért meg sem fordult a fejemben hogy a tárcsa eltérő lehet így lazán beépítettem az amúgy tökéletes állapotú főtengelyt a 601-es blokkba...

Persze mikor felpiszkáltam rá a 9,7 x 1000-es ékszíjat már rögtön láttam hogy gond lesz...

Most jön a kérdés, hogy a generátor tárcsája elbírja-e a 13-as ékszíjat (már ha találok beépíthető átmerőjűt

Tehát Urak!

Büntetve magam ezúton ingyen és bérmentve felajánlom a régi típusú üres motorblokkot az első jelentkezőnek aki eljön érte Nyíregyházára

Tsaby 601S

2642 Támba Csaba 2006-05-14 22:14:14  Előzmény:Prokop Gábor: 16412

Üdv!

Hidd el 4 számjegyű lehet már azon Trabi blokkok száma amit összepakoltam rövidke életem során. 6 prec híján egy 1965-ös Trabiban születtem Azóta sem volt olyan hogy ne álljon Trabi az udvarban a mi családunkban De ez az ékszíjtárcsa feladta a leckét, mert totál gyári darab, de 12-es, 13-as körüli ékszíj való rá

Továbbá a főtengely labirintgyűrűs, a lendkerékoldalt a 6009 NC3-as csapágy helyett egy spec. számozású kisebb belső átmérőjű golyóscsapágy van.
A forgattyús hajtókarok alsó csapágyai kettős tűgörgősorral vannak szerelve, a felsők pedig totál jól futnak egy szériánál nagyobb furatban széria (20-as)csapszeggel. Ilyen tűgörgős csapágy a csapágykatalógusokban sem létezik
A kosár közepén van egy plusz olajvezető horony.

A motor elektronikus gyújtórésszel és M14x1,25-ös gyertyamenetű hengerfejekkel, új típusú ventillátorral, stb., stb. került be az országba, tehát vagy egy már a hazájában átszerelt blokk (így nem engem kell kasztrálni), vagy egy nem széria kivitel.

1968-ig volt 9,5 x 975-ös ékszíj, majd jött a 9,7 x 1000-es...

Ezen a blokkon pedig nem az lehetett(valaki levágta róla), ráadásul a tárcsán lévű gyújtásjelölések is az elektronikus gyújtóberendezésre vallanak (FHP előtt 3 mmm)...

És itt a gond, hogy az ékszíjproblémára akkor derült fény, amikor már összeraktam a blokkot, nem szívesen szedném szét megint darabokra a tárcsa cseréje miatt...

Tsaby 601S

2641 Prokop Gábor 2006-05-14 20:30:08  Előzmény:Prokop Gábor: 16411

...arról nem beszélve, hogy gyilkosság volt szétszedni a motort... Remélem, a műemlékvédelmi felügyelet kasztrálni fog érte

2640 Prokop Gábor 2006-05-14 20:28:47  Előzmény:Támba Csaba: 16410

Ez egy 50-es vagy 60-as motor lehet, itt a gond.
Aminek a motorszáma a karbi fölött figyel, az egyéb dolgokban is eltér - olvass bele a típustörténetbe !
(Egyébként halkan jegyzem meg, hogy alapvetően nem is tűgörgős a felső hajtókarcsapágya...)


(Módosította prokee 2006.05.14. 22:29-kor)

2639 Támba Csaba 2006-05-14 16:42:43

Üdv!

NDK-ból behozott bontott motor főtengelyével raktam össze egy Trabi-motort.

Az hogy a felső hajtókarfuratok 0,02 mm-el nagyobbak a szériánál még O.K. volt mert voltak hozzávaló tűgörgős csapágyak amik még tökéletesen futnak új széria csapszeggel.

De!

Voltam olyan okos hogy nem vettem észre hogy a főtengelyen lévő ékszíjtárcsa a szériánál nagyobb (kb. 12X 1***) ékszíjhoz való.

Elvileg Trabikon 9,5 x 975 (régi), vagy 9,7 x 1000 méretű ékszíj lehet gyárilag

Szóvak kész rejtély ez a donor moci

Az a típusú motortömbje van amelyiknek a motorszáma a szívónyílásnál van és a gyújtásoldalt a gyújtóház öntvényének van egy plusz távtartója.

Ha tud valami infót valaki erről a motortípusról a hozzávaló ékszíj pontos méretéről megköszönném

Tsaby 601S

2638  Levente 2006-05-14 09:52:03

alakításhoz... építéshez!

mondjuk egy Niva felfüggesztéssel, elosztóművel, stb-vel
csak ha 2T motort akarok akkor a váltó áttételeit egy az egyben cserélni kell...
Vagy mi van ha egy 4T-höz tervezett váltót 2T-höz akarok használni?
A fordulatszám teljesen más nem?

Nagyon nem vagyok ám jártas a témában, szóval lesznek még hülye kérdéseim!

Mer ennél nincs jobb autó!
- Wartburg!
(Módosította warti4x4 2006.05.14. 11:54-kor)

2637  Levente 2006-05-14 09:46:59

mert az mégannyira se férne bele...
amúgy meg iszonyat instabillá válna a kocsi...

Tibke!

A múltkor említetted a syncro Trabit.
a 4x4-essé alakításhoz kellenek vmilyen engedélyek?



Mer ennél nincs jobb autó!
- Wartburg!

2636 Rell Miklós 2006-05-14 09:08:27

4 hengeres sincs! Azt is úgy akarnak faragni 3hengeresből! Csak azé mondom, hogy akkor miért nem rögtön 6hengerest faragnak...


retro

2635  Zombie 2006-05-14 01:28:07  Előzmény:Rell Miklós: 16405

sztem mert 2T-ből nincs 6 hengeres, csak tuning


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort

2634 Rell Miklós 2006-05-13 16:32:22

Hmmm... akkor miért nem rögtön 6 hengerest?

retro

2633  Levente 2006-05-13 15:15:32

de mondjuk az is kérdéses hogy hogyan fér bele a kocsiba, meg hogy mennyire kell módosítani a váltóáttételeket.

Mer ennél nincs jobb autó!
- Wartburg!

2632 Varga Tibor 2006-05-13 11:40:50  Előzmény: Levente: 16402

ez érdekes dolog lenne, hivatalosan meg van szabva hogy ha x százalékkal töb ba lóerő a gyárinál,az negedélyköteles. de azt ugye sehol nem mérik. a motor marad wartburg, csak egy hengerrel több. hát ezen elvakaróznának az okmányirodában. De sztem nem kell enegedély

Tibke

2631  Levente 2006-05-13 11:08:32

És kellenek hozzá valamilyen engedélyek?

Mer ennél nincs jobb autó!
- Wartburg!

2630 Varga Tibor 2006-05-13 10:07:32  Előzmény:Mátyus Ádám: 16393

ha más nem marad hidegvágóval kell ütni az anyát. úgy meg kell lazulnia.

Tibke

2629 Varga Tibor 2006-05-13 10:06:40  Előzmény: Levente: 16392

Emlékeim szerint egy srác most van ilyen projektben. egy másik fórumon olvastam. időben is elég sok, és utánajárásban,, na meg elég költséges, új főtengelyt gyártatni, blkokkot hegeszteni.... egy ilyen motorból elég könyedén ki lehet hozni a 100 lovat.

Tibke

2628 Szabó Géza 2006-05-13 09:16:28  Előzmény:Mátyus Ádám: 16398

ha az anyát megmelegited az is segit,próbáltátok már oldalról az anyát megütögélni kalapácsal az is szokot segiteni.

Ez az élet! 4 kerék, zwei takt, kék füst, vidámság. Ezt nyújtja nekem a TRABI.

2627 Mátyus Ádám 2006-05-13 08:36:08

A lemezt kihajlítottuk, ütöttük is, de de eddig nincs eredmény. A fékolajat még kipróbálom. Mi lenne ha meg lenne melegítve valamivel? Akkor lehet könnyebben adná a bőrét? Vajon mióta nem lehetett az a dob leszedve!? Köszi a tippeket! Ha esetleg van még ötlete valakinek ne tartsa magában!