Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

3226 Varga Tibor 2006-07-02 17:36:12  Előzmény:Tomacsek Tamás: 16994

vágd a rugót, és hajtsad vissza egyenesre ahol elvágtad.

Tibke

3225 Gyapjas Gergely 2006-07-02 17:27:12  Előzmény:Tomacsek Tamás: 16994

http://trabim.fw.hu/ nézd meg ezt. Vagy wartburg vagy merci rugó vágva és a gáltót keményíteni kell.

3224 Koncsik Géza 2006-07-02 16:12:42  Előzmény: Zombie: 16993

Hát ha hengefej tömítést cserélsz nem árt előtte a vízet leengedni.De miért is kell cserélni?

3223 Tomacsek Tamás 2006-07-02 14:48:09

Sziasztok!
Érdeklődnék, van e valakinek jó ötlete, ami viszonylag egyszerű. Egy hátul csavarrugós trabit szeretnék leültetni. Ötlet? Vágjam el a rugót? Kössem fel a futóművet? Vagy próbáljak meg laprugót a fenéklemezre felcsavarozni???

1972 vs 88

3222  Zombie 2006-07-02 14:46:32  Előzmény:Varga Tibor: 16992

ok, köszi mester! De miért kell nekem szelepfedél???
és ha HF-tömítést cserélek akkor hűtőviznek is lőttek mi, azt is kell cserélni...
és az olajteknő? az millen márka legyen?

A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE

3221 Varga Tibor 2006-07-02 13:06:48  Előzmény: Zombie: 16988

vegyél waresz hengerfejtömítést és szelepfedelet. nem kell az egész szett,sztem felesleges. de valami márkát vegyél sztem, pl ajusa, vagy glaser.

Tibke

3220 Prokop Gábor 2006-07-02 09:54:29  Előzmény: Zombie: 16990

Ööööö.. Kimaradt a link. Mindegy. A Klubos lapon megtalálod a cikkek között, lusta vagyok újra idemásolni...

3219  Zombie 2006-07-02 07:22:44  Előzmény:Prokop Gábor: 16989

hol itt? nem látom

tehát jobban járok minőségileg ha mindent külön veszek?
mert most ami tutira kell az az olajteknő, és a szelepfedél, mert ugye az most a vezérmü miatt meg kell nyitni...

A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE

3218 Prokop Gábor 2006-07-02 07:14:25  Előzmény: Zombie: 16988

Itt egy csomó cikkszám a külön vásárláshoz, ezek jobb minőségű cuccok, talán megéri beletenni.
Ha egyben veszed a szettet a Start Autónál, pénzben jobban jössz ki, de nem a legjobb minőség.

3217  Zombie 2006-07-02 05:52:16  Előzmény:Prokop Gábor: 16986

vagyis akkor wartburghoz vegyek tömítőkészletet?
és lehet -e részletekbe, vagy egyben vegyem meg és cseréljek mindent? vagy mi legyen?
A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE
(Módosította Zombie 2006.07.02. 08:31-kor)

3216 Támba Csaba 2006-07-01 21:10:45  Előzmény:Prokop Gábor: 16986

Nahhh, tessék

Pont péntek este szívtam meg egy ilyen szettel

Nehéz leírni mit érez a dolgozó (azaz én!) amikor este szívességből nekikezd hengerfejezni egy gépet mert másnap reggel indulna vele a tulaj hosszabb útra és egy ilyen "apróság" miatt borul a bili

Tsaby 601S

3215 Prokop Gábor 2006-07-01 21:04:36  Előzmény: Zombie: 16979

Egy fontos dolog: NE vegyél Start Autós magyar tömítésszettet 1.1 Trabihoz. Kicsit benézte a gyártó, és a 900-as nem hidrotőkés motorét gyártotta le, amiből a hengerfejtömítés és a szelepfedéltömítés nem lesz jó hozzá. Meg kell venni ugyanebből a Wartburgét, és a leömlőtömítést kidobod.

(Egyébként innen ered a "gyárilag 1.3 Wartburg-motorral szerelték az autómat, mert éppen nem volt polcon más" című városi legenda )

3214 Molnár György 2006-07-01 19:45:02

hali
A tömités nem egy drága dolog sztem minden normális autósbolt tud hozni.
Az előbb olvastam az ,, eladó alkatrészek " rovatban, hogy eladnak egy 353 Wareszhoz hátsó piros-fehér búrát. 4T trabihoz létezik ilyen piros-fehér búra??? Mer jóljönne gondolom sokmindenkinek, valaki kapjon má keedvet a kisipari csináláshoz!! Azt se tom hogy lehetne ilyet csinálni, egyátalán miből csinálják az átlátszó müanyagot??? Most komoly ha létezik ilyen, íratok már lécci címet
Thanks! dzsordzs

gyuszi

3213 Varga Tibor 2006-07-01 17:59:42  Előzmény: Zombie: 16979

hengerfejtömítés olyan 2000-3000 ft,olajteknőtömítés olyan 700-800 ft. Midnen értelmesebb autósboltban lehet kapni.

Tibke

3212  Zombie 2006-07-01 15:02:50  Előzmény:Marton Tamás: 16982

asszem ezek közül sürgős az olajteknő
leömlö le lett cserélve amióta a waresz van rajta...
az akksim teljesen ok
4-5 éves már de nincs probléma vele.. tavaly kicsit meglett nyikálva mikor 400km-etjöttem töltés nélkül
izgi volt


A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE

3211 Marton Tamás 2006-07-01 13:56:23  Előzmény: Zombie: 16979

Hi!

Hát lehet, hogy az csörög, de bármi más lehet a kasztniban....
A néha nehezen indulásra van egy-két tippem, mert nekem is csinálja: lehet, hogy leállításkor kicsit több benya jut be a hengerekhez, amit következő indításkor nehezen gyújtanak be a gyertyák --> ha nem újak a gyertyáid, próbáld meg megtisztítani őket, vagy újakat tenni bele..., másik: nem tom számít e, de lehet, hogy nem mindegy, hogy hogy áll meg a főtengely és a dugattyúk amikor leáll a motor, és az önindítónak lehet nem mindegy, hogy "lendületből" tekeri meg a tengelyt, vagy "emelnie" kell éppen....(na mindegy, ez nem tudom normálisan elmagyarázni, hogy mit akarok ) -->próbáld meg egy új akksival, sokat számít egy bika akksi.
Tömítéseket bármely autósboltban kell hogy tudjanak adni.....szelepfedéltömi kb 1000Ft, hengerfej tömi kb 3000-4000Ft, olajteknő tömi kb. 2000Ft, szívósor tömi kb 500Ft, leömlő tömi kb 500Ft...




A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

3210 (Törölt felhasználó) 2006-07-01 12:23:57  Előzmény: Zombie: 16979

hengerfej tömítés 3800ft körül van asszem...
Legalábbis nekem annyivolt...

Trabee Streetracing

3209 Szegedi Árpád 2006-07-01 09:32:29  Előzmény:Támba Csaba: 16978

Köszi jó ötlet!Ha hazaérek,megpróbálom.Most épp dolgozom?!

3208  Zombie 2006-07-01 07:57:22

hi!
mi csöröghet a 4T trabiban indításkor? önindító?
és mi lehet az oka hogy nehezen indul az autó???
van amikor könnyen
abszolut változó független a motor hőfokától.
hol lehet kapni a motorhoz tömítéseket
olajteknő hengerfej meg még ami ott van és kb mennyi azára?
köszi


A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE

3207 Támba Csaba 2006-06-30 22:17:12  Előzmény:Szegedi Árpád: 16973

Üdv!

Ha még nem vágtad le a csonkot, akkor próbálj meg pl. egy teherautószerelő műhelyből kölcsönkérni egy ún. "anyaroppantót".

A helyi VOLÁN-nál láttam utoljára ilyen nagy méretben még ifjú tanonc koromban, nekem is van, csak kisebb méretekhez való készlet.

Más megoldás lehet hogy az anya homlokfelületén szemből fúrsz két furatot egymással szemközt az anya teljes szélességében egészen a dobig olyan távolságben a tengelycsonktól, hogy még épp ne kapjon a menetbe a fúró.
A használt fúrószát méretét az határozza me, hogy mennyit hagyott az elődöd a flexével az anyából

Ha ezzel megvagy a kész furatokra merőlegesen az anya palástfelületén is befúrsz, itt a fúrószár egyezzen meg, vagy ne legyen sokkal kisebb az anya szélességénél.
Aztán egy laposvágóval "lesegíted" a két fél anyát
Tolómérő, pontozó szükséges...

Tsaby 601S

3206 Varga Tibor 2006-06-30 15:34:57  Előzmény:Cseh Zoltán: 16968

vagy nyomtávszélesítő kell, vagy pedig visszább kell hajtani a laprugó felső szemét(amibe a sasszeg megy), a rugóvillából meg köszörülni, nagyjából olyan formára mint a régi trabik villája volt. de hosszabb tőcsavar mindenképpen kell, ha nincs nyomtávszélesítő, elég a wartburgé(hátsó).

Tibke

3205 Szegedi Árpád 2006-06-30 15:12:15  Előzmény:Molnár György: 16975

Szia!A bontóból hoztam olyan lengőkart,amin valaki körbevágta flexel az anyát.Jó állapotú,sehol nem rohad,ezért nem hagytam ott...A szétbarmolt anya miatt,le kell vágni az egészet,a tengelycsonk végével eggyütt.Csak sajnálom a tengelycsonkot elvágni,de nincs más választásom.A csavar leszedésnél a kalapálás,és a melegítés segített,de ennél nincs lap,csak egy sorjás izé,ami valaha tengelyanya volt.:rolleyese imádok flexelni

3204 Molnár György 2006-06-30 14:57:59

hali
az az anya még melegtéssel se jött le?? mert azért ha szépen lánghegesztővel megmelengeted, előtte körbe vered a 6 lapot, sztem biztos lejön
mér kell flexelni?? soka korongod, vagy ingyé van?
Nah a testkábelről annyit hogy és nem sajnáltam rá a lóvét
és csináltam rézkábelből(-) és(+) ot egyaránt. öregem mintha kicserélték volna, széttekerte (kis túlzással) az önindtó a motort
A füstöléses, nehézindstásosról meg annyit hogy nekem is igy csinált egy darabig, amig az egészet A- tól Z ig újra nem álltottam raktam...
igaz utána 6.5 nél alább nem adta benzinbő

Na majd az injektor na csákány


gyuszi

3203 Ék Roland 2006-06-30 14:29:15

hy érdekelne hogy mit ér 1 tipustiszta 601 es 1964 böl,1 gazdás remek állapotban,esetleg ki mit adna érte?(normális áron)


ékes

3202 Szegedi Árpád 2006-06-30 12:04:37

Üdv!Folytatódik a tengelyanyás buliVoltam a bontóba 1db hátsó lengőkar volt használható,fékkel csapággyal stb,mert a tengelyanya majdnem a menetig le van flexelve,körbe!Kérdeztem a bontóst,hgy lehet levenni,aztmondja flexel vágjam le a tengelycsonkot,mert máshogy nem lehet leszedni az anyát.Nincs valami módszer,szerszám,hogy a teljesen körbevágott anyát le lehessen szedni?Egyébként 1000ft-ért adta,mondván,hogy nem kellet senkinek ilyen állapotban.Köszi

3201 Marton Tamás 2006-06-30 10:03:49  Előzmény:Rell Miklós: 16970

Basszus! Hogy erre nem gondotam...pedig tök logikus!...
Köszi Grisa biztos, hogy az lesz a baj amit mondasz...mert ami "eltűnt" vezeték, az pont az a barna vezeték volt, ami az akksi negatív pólusát köti össze a kasznival....biztos ez lesz...

Köszi még1X!!!! otthon már kötöm is össze!



A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

3200 Tóth Balázs 2006-06-30 08:01:48  Előzmény:Huszta Tibor: 16967

Szia Tiberius!

Tipp:
1.karbit kellene beállítani - sztem sok benyát kap(ha melegen fejketét füstöl)
2.automata szivató rosszul van beállítva (a tetején egybe kell esni a rovátkának)+ az állítócsavaron is állíthatsz
/a hűtővíz olajos vagy zavart? forralja a vizet? kékes füst?...akkor hengerfejes/

3199 Rell Miklós 2006-06-30 06:46:24  Előzmény:Marton Tamás: 16969

Arra tippelek, hogy elégett egy vezetéked, ami az akksi (-) pontját köti össze a kasznival. Így a kasznit most a kupplung, és egyéb bowdenek kötik össze a motoron keresztül a (-) ponttal. Ezek pedig nem a legjobb vezetők, így ha áram folyik rajtuk, melegednek...

retro

3198 Marton Tamás 2006-06-29 20:51:11  Előzmény:Huszta Tibor: 16967

Nekem is ezt csinálja többé kevésbé.....nem tom mi lehet, ez engem is érdekel...
Viszont:
Tegnap visszakaptam a gépemet (csuda jó érzés volt ), de amikor mentem vele egy próbakört, letestelt a pozitív saru az aksin (nem volt meghúzva, oszt elcsúszott), a lefogató fémvacakra, oszt akkora füstfelhő jött ki a gépből mint állat..egyből levettem a gyújtást, és megnéztük mi van...az egyik ilyen barna testkábel teljesen eltűnt, meg a kuplungbowdenről leolvadt majdnem az egész szigetelés...a gázbowdenről is de az még haggyán...más ahogy néztem nem sérült...leszedtük a lefogatót visszatettük a sarukat oszt indult is a gép (még szerencse) de viszont...azóta azt vettem észre, hogy ha nem jár a motor és hallgatom a magnót akkor kiakpcsol már a lemez felpörgetésekor.... így (jóval késöbb mint kellett volna megnéztem a biztiket, és el volt olvadva jobbról a második (piros)...közben azt vettem még észre, hogyha rákapcsolom a fényszórót (nem jár a motor, még gyújtáson sincs), és benyomom a kuplungot, erősödik a lámpa fénye! ha leveszem a lábam róla már halványabb...így megnéztem a kuplungbowdent, és majdnem odasült a kezem!...hogy kerül arra feszültség???...na mindegy gondoltam, hát leszigetelőztem, hogy ne érjen a főfékhengerhez, meg kicseréltem azt a piros biztit, és utána már nem csinálta...nem is melegedett a bowden meg a fény sem volt halványabb....de akkor is....mitől kap feszkót a bowden?? Holnap már cserélem is ki, az biztos...meg nem lehet, hogy az akksimnak baja lett?? cellazárlat stb?? azé északára feltettem töltőre bizti ami bizti
(Bocsánat ha hosszú voltam


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1
(Módosította PAtr0n 2006.06.29. 22:52-kor)
(Módosította PAtr0n 2006.06.29. 22:54-kor)

3197 Cseh Zoltán 2006-06-29 20:06:56

Sziasztok... Tudn valaki nekem segíteni abban hogy tudom felrakni a trabantomra a wartburg imscher felniket? kell hozzá elvileg távtartó mert beleér a laprugóba.... :-(

Csecse

3196 Huszta Tibor 2006-06-29 20:02:06

4T-sek!

A tünet a következő: A kocsi hidegen elég nehezen indul, amikor pedig mégis elkapja, egy-két pillanatig gyenge, mint a harmat. Ha odalépek neki (természetesen még üresben), akkor helyreáll, és feketés füst jön a kipufogóból... Menet közben semmi gond. Mi lehet a baja? Én hengerfejre gyanakszom.

Tib

3195 Gyapjas Gergely 2006-06-29 19:37:23  Előzmény:Rell Miklós: 16965

Hát ba** meg ez nem jutott eszembe!


(Módosította strabi 2006.06.29. 21:37-kor)

3194 Rell Miklós 2006-06-29 19:18:41  Előzmény:Gyapjas Gergely: 16964

Hát nemtom, lehet, hogy marhaságot mondok, de próbáld ki kézzel, hogy működik-e! Ha kifelé nyomod a pofát, engednie kell, ha visszafelé, akkor meg egy nagyon rövid út után meg kell akadnia. Ha nem ezt teszi, akkor valami nem okés, de akkor már azt is fogod látni, hogy miért...

retro

3193 Gyapjas Gergely 2006-06-29 19:02:45  Előzmény:Prokop Gábor: 16963

Az van benne ami volt eddig nem volt baja csak hogy ma hozzányúltam.De majd holnap összehasonlítom az elsővel.

3192 Prokop Gábor 2006-06-29 18:53:12

Valszeg rövidebb az önbeálló. Az tuti, hogy nem azonos az első és hátsó hossza, de nem emléxem, melyik milyen.
A leírtak alapján viszont valószínnű, hogy a hátsó hosszabb, az első rövidebb, te meg első nyertél meg hátra...
Egyébként legtöbb helyen csak a hosszabbat tartják, az ui jó a rövid helyett is.

3191 Gyapjas Gergely 2006-06-29 18:47:31  Előzmény:Prokop Gábor: 16960

Az önbeállóról leakad a fékpofa.És visszaengedi a féket.

3190 Varga Tibor 2006-06-29 17:51:59  Előzmény: Zombie: 16957

lengőkarok csereszabatosak a laprugós és a spirálrugós autók között.

Tibke

3189 Prokop Gábor 2006-06-29 16:58:23

Nem lehet, hogy az önbeálló nem stimmel ? Elméletileg annak éppen az a szerepe, hogy nem engedi vissza a féket, ellensúlyozva a kopást. Viszont elképzelhető, hogy túl komolyan veszi a feladatát

3188 Gyapjas Gergely 2006-06-29 15:38:53

Segítségre lenne szükségem! Ma kéziféket javíottam hátul.Nem fogott mert olajos volt a betét.Munkahenger és fékpofa csere.Na gondoltam meg nézem milyen állapotban van a fékpofa a másik oldalt. Azt is cseréltem.Aztóta ezen az oldalon befog a fék.MÁR KÉTSZER SZEDTEM SZÉZ ÉS RAKTAM ÖSSZE DE MÉG NEM JÓ: MIT TEGYEK? sEGÍTSETEK!

3187 Árvai István 2006-06-29 14:12:50  Előzmény:Varga Tibor: 16953

Tibke!
Kösz.Szerintem is ez lessz a legjobb megoldás,mert már magyon idegesít.
Egyébbként nagyon jó az egész honlap.

3186  Zombie 2006-06-29 09:45:03  Előzmény:Szegedi Árpád: 16956

ez nem eccerű
nekem is szükségem lenne 2-re, de asszem nem most lesz, ráadásul nekem a csavarrugós fajatakell

A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE

3185 Szegedi Árpád 2006-06-29 08:42:05  Előzmény:Varga Tibor: 16954

Igen hátsó!Megnéztem a nagyker honlapját,a felújitott 17000ft,úgyhogy irány a bontó!

3184 (Törölt felhasználó) 2006-06-29 08:13:28  Előzmény:Varga Tibor: 16954

hjah
aszittem első...


Trabee Streetracing

3183 Varga Tibor 2006-06-28 22:05:51  Előzmény:: 16946

hátsó lengőkarról volt szó, ott nincs gömbfej és futómú állítás. amúgy hátsóból nem nagyon van új, esetleg felújított. de lehet szerezni jó állapotú bontottat olyan 3-4 ezerért is akár.

Tibke

3182 Varga Tibor 2006-06-28 22:02:57  Előzmény:Árvai István: 16951

valószínűleg kikopott. nem érdemes felújítattni, cseréld le sztem.

Tibke

3181 Szabó Szilárd 2006-06-28 20:48:45  Előzmény:Kovács Péter: 16939

Bruce!

Ahogyan azt elöttem már sokan írták nagyon kemény dologba vágod a fejszédet ezzel a fél-trabi utánfutóval!
De nem lehetetlen a dolog!
Egy Dunaújvárosi srác most csinált kombi Wartburgból!
Nagyon hosszú és nehéz csata volt mire kész lett és forgalomba helyezte!
Ja meg persze rengeteg pénz!!!!!!!

De ahogyan azt Grisa barátom írta feléjük( Szexárd mellett) van egy kombi-fél-trabi utánfutó eladó!
Vedd meg azt és azon tudsz egy kicsit faragni ha nem tetszik!



Trabant Hycomat 1975 !!!

3180 Árvai István 2006-06-28 20:26:20

Sziasztok!
Pisti vagyok.A segítségeteket kérném,2t Trabinál mitöl van az,hogy alapjáraton időnként le áll az motor?Karburátor:28 H1-1.Ki pucoltam,Trabi könyv szerint állítgattam is,de csak nem akkar jó lenni.Az alapjáraton kívül egyébkén jól müködik.Esetleg a fojtószelep elkopot?Előre is köszönöm.

3179 Gyapjas Gergely 2006-06-28 20:25:54  Előzmény:Mátyus Ádám: 16947

próbáld meg a startautó kft-nél

3178 Rell Miklós 2006-06-28 19:39:15  Előzmény:Kovács Péter: 16939

Egyszerűbb venni egyet, és megcsinálni olyanra, amilyenre akarod! Felénk van egy eladó. Ha még megvan...

retro

3177  Zombie 2006-06-28 19:15:52  Előzmény:Kovács Péter: 16939

drágább mindennnél!
anno mikor micsináltuk akkor nem tom mennyibe került de teljesen házi gyártmány , persze 80% made by trabant(bocsi a reklámért
volt róla szó asszem 75"000 ha lehet persze
de erre nem sok az esély..


A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE