Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

3276 Tomacsek Tamás 2006-07-05 18:08:42  Előzmény:: 17042

Hy ramones!
Végre egy környékbeli! Én is esztergomi vagyok. Bár szereltem már négyütemü trabit, túl sokat nem értek hozzá. Inkább 2T a profilom, de ha tudok szivesen segitek. Én most egy 2T tuning projecten dolgozok(a leendő luxuslimuzin):-)

1972 vs 88

3275 Koncsik Géza 2006-07-05 16:37:31  Előzmény: Zombie: 17045

Az is lehetséges v vízpumpa. az előző képet még1szer tedd fel. Eltünt.

3274  Zombie 2006-07-05 15:43:44

ma du. nekem adott valami eddig nem hallott hangot. csak kizárólag alapjáraton olyan mintha a generátorból jönne, de töltés van...
de lehet hogy a motor, mit nézzek meg vafy valami beleér az ékszíjtárcsába?


A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE

3273  Zombie 2006-07-05 15:36:15  Előzmény:Koncsik Géza: 17040

én erre gpndoltam, mi ez? mit állítok ha csavargatom.... mire jó?


A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE

sortörés volt a linkben, és azt nem szereti...
(Módosította Grisa 2006.07.05. 21:05-kor)

3272 Varga Tibor 2006-07-05 14:03:35  Előzmény:: 17042

valóban a fogaskoszorú kopott,cserélni kell. ezzel csak az a baj, hogy motor-váltó ki.
ha szisszen szerintem a gyújtásoddal nem kerek valami. esetleg gyertya, vagy kábel baja lehet.

Tibke

3271 (Törölt felhasználó) 2006-07-05 12:55:33

Heyho!

Lenne egy pár kérdésem, nekem mint kezdő laikus trabisnak. Szokott olyat csinálni a gépezetem (4 ütemű 1.1es trabiról van szó, limuzin) hogy menet közben rángat néha, közben ilyen fura szisszenő vagy milyen hangot ad. Ez mitől lehet? Meg induláskor kerreg, de ha sebbességben kicsit megtolom és utána ráindítok, akkor indul. Állítólag valami fogaskoszorú van megkopva és amikor megtolom, akkor arrébb billen és akkor elkapja.
Nagyon érdekelnének ezek a témák, mármint bármi ami a trabikkal kapcsolatos, szerelés, tuning, villamosság, meg minden ilyesmi. Esztergom környékén lakom, ha valaki tud kérem keressen meg. Taníts mester! Na minden jót, jó autókázást!
Heyho!

Norbika

3270 Koncsik Géza 2006-07-05 10:20:43

Szasztok hátha valakit érdekel. Karbi. Trabi Wartyi tuninghoz tök yó

3269 Koncsik Géza 2006-07-05 09:43:22  Előzmény: Zombie: 17039

Tehát ha szembe állsz a trabivan a karbi jobb oldalán van a rugoház megismered kettő vízcső megy rá . Ott van 3 kis csavar azt kitekered , lejön a ház alatta van a mechanika, megnézed nincs e megszorulva ,nem nagyon dzsuvás-e. Tudod még tovább bontani, még 3 csavar . Rajz


(Módosította gyaur 2006.07.05. 11:44-kor)

3268  Zombie 2006-07-05 08:58:54  Előzmény:Rell Miklós: 17036

persze mert így van
de nem végig fut a kocsin, hanem a karbiban van benn
és mivel a kocsi hossztengelyével párhuzamos ezért talán könnyebb beazonosítani...
szal mit kell vele vakerni?


A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE

3267 Koncsik Géza 2006-07-05 07:45:34  Előzmény:Rell Miklós: 17036

Feladom.

3266 Éles Zoltán 2006-07-05 07:30:56

Sziasztok!

Lenne 1 kérdésem. 4T Wartburg önindítóról lenne szó. Elég rossz hangokat ad amikor indítom a gépet. Érdekelne, hogy milyen méretű csapágyak vannak benne, mert előre szeretném megvenni. Esetleg tud valaki egy képet adni a belső felépítéséről, mert első alkalommal szedem majd szét és szeretném előre tudni mire számíthatok. 2T-t már szedtem szét. Mennyiben különbözik?

Előre is köszönöm

Sharp


3265 Rell Miklós 2006-07-05 07:22:33  Előzmény:Koncsik Géza: 17035

Nade ő valami a kocsi hossztengelyével párhuzamos rudazatról írt...

retro

3264 Koncsik Géza 2006-07-05 07:18:06  Előzmény:Rell Miklós: 17034

A szivató rudazatáról volt még szó tegnap. azt mondtuk nézze meg lehet,hogy szorul neki.

3263 Rell Miklós 2006-07-04 23:31:04  Előzmény: Zombie: 17033

Te írtál valami rudazatról, de senki nem értette! Erre most azt kérdezed, milyen rudazat?

retro

3262  Zombie 2006-07-04 22:58:35

szóval mi van a rudazattl? hol van és mit csináljak vele?

A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE

3261 Gyapjas Gergely 2006-07-04 20:43:21  Előzmény:Tomacsek Tamás: 17027

Én már láttam ilyen bronzperselyt trabihoz.Sőt az öregember aki mutatta ő azt mondta hogy az első trabijába gyárilag ilyenek voltak. Sőt haverom most építette újjá fiat mocis 601-esét és ő is ilyennel rakta össze!

3260 Támba Csaba 2006-07-04 19:56:30  Előzmény:Tomacsek Tamás: 17030

Nem gondolkodsz rosszul, van műszaki érzéked.

DE!

A persely anyaga puha öntvény, nem csapágyfém
Minimum 55-60 Rockwell keménységű csapágyfémből van még egy kerékpár kormánycsapágy csészéje is

Az bronzperselyes megoldást számos más gépjárműnél is alkalmazzák, főleg teherautóknál, autóbuszoknál, stb., de ott másabb a konstrukció.

Tehát az elgondolásod nem rossz, de jelentős és átgondolt átalakítás kellene a működőképes és nem utolsósorban biztonságos megvalósításához.

Kormányberendezésen, futóműveken, fékeken minden átalakítás nagy körültekintéssel végzendő, mert az emberéletekbe kerülhet

Trabinál egyébként a műanyag perselyek rezgéscsillapító hatással is szolgálnak.
Gondolj bele lógó bronzperselyekkel 100-ról padlóra fékezni egy dobfékes Trabit pláne ha ráférne egy dobszabályozás...
A fogorvos előre köszönne évekig

Tsaby 601S

3259 Tomacsek Tamás 2006-07-04 18:48:20  Előzmény:Támba Csaba: 17029

Hmm. A kopogásban igazad lehet, ez a skodánál is jelentkezik, de ha ott bevált... De szerintem a csapágyas megoldás nem lehetetlen. Régebbi motoroknál telibe rakták golyóval, nincs kosár.Lehet hogy elég volna csak az alsó persely eme részébe beleesztergálni a golyók hornyát hogy megvezesse. Porvédelem gyanánt meg vagy valami megfelelő átmérőlyű gumibelsőből egy szélesebb karika, az eredeti elgondolás szerint, vagy egy lefele forditott harang meg sok zsir.

1972 vs 88

3258 Támba Csaba 2006-07-04 18:34:29  Előzmény:Tomacsek Tamás: 17027



Mivel a megfelelő porvédelem nem megoldható a konstrukció miatt vagy rövid időn belül berágódna a portól, sártól mint az állat (igen veszélyes "mutatvány"!), vagy úgy kopogna mint jégeső a palatetőn

A csapággyal hasonló a helyzet, ráadásul külön méretezni kellene (inkább toronycsapágy-szerű megoldás jöhetne szóba), és természetesen nem férne el széria kivitelnél csak jelentős átalakítással.



Tsaby 601S

3257 Tomacsek Tamás 2006-07-04 18:27:26

A skodánál is ilyen bronzperselyek vannak

1972 vs 88

3256 Tomacsek Tamás 2006-07-04 18:26:39

Szerintetek mi van akkor ha az első függők műanyag perselyét bronzból kiesztergált perselyekkel helyettesitenénk? Sőt továbbmegyek, a fölsönél, ahol van az a széles rész ahol feltámaszkodik a futómű, na szóval oda a motorkerékpár kormányoknál használatos golyóscsapágyat tennénk? kisujjal lehetne tekerni a kormányt

1972 vs 88

3255 Prokop Gábor 2006-07-04 17:41:33  Előzmény:Koncsik Géza: 17025

Ja, bocs, én meg belekevertem a mocitetőt

3254 Koncsik Géza 2006-07-04 17:37:41  Előzmény:Rell Miklós: 17023

Még a karbi szivató rudazatáról van szó.

3253 Prokop Gábor 2006-07-04 16:45:14  Előzmény:Rell Miklós: 17023

A motortető kitámasztójának a füléről valószínüleg

3252 Rell Miklós 2006-07-04 16:40:13  Előzmény: Zombie: 17016

Te milyen rudazatról beszélsz?

retro

3251 Rell Miklós 2006-07-04 16:38:50  Előzmény:Babecz Tamás: 17014

Az a keresztmerevítő, amin a kitámasztó van kicsit ütközik az utastér-ventillátor rácsával. Kicsit beljebb kell kalapálni, ha ez zavar. Meg átrakni a kitámasztót a megfelelő helyre...

retro

3250 Koncsik Géza 2006-07-04 16:16:11  Előzmény:Babecz Tamás: 17014

A fűtőventilátor légbeőmlője is más.

3249 Bogár Balázs 2006-07-04 09:23:53  Előzmény:Babecz Tamás: 17014

csak a tartó vasat kell áthegeszteni a másik oldalra....mert a 4T bal oldalt van a 2T meg jobb oldalt....az át van hegesztve és felmegy rá.....nekem is felment

http://trabantclubszhely.fw.hu

3248 Kurják János 2006-07-04 08:56:43  Előzmény:Koncsik Géza: 17018

Ja akkor bocsi ... nézzétek el nekem.

Powered by DDR

3247 Koncsik Géza 2006-07-04 08:51:15  Előzmény:Kurják János: 17017

De van, csak tovább kell bontani,még 3 csavar.

3246 Kurják János 2006-07-04 08:42:45  Előzmény: Zombie: 17016

sztem ot nincs rudazat....

Powered by DDR

3245  Zombie 2006-07-04 08:37:26  Előzmény:Marton Tamás: 17013

átolvastam, de a rudazatról nem esett szó! lehet hogy rossz cikket néztem?


A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE

3244 (Törölt felhasználó) 2006-07-04 08:34:46  Előzmény:Tomacsek Tamás: 17008

Köszi, tomacsektomi, majd megpróbálom előre kireszelni (remélem nem valami edzett acélból csinálták) bár félek, hogy nem túl egyszerű a luk és a horony helyzetét jól belőni (nekem a persely zsírzólukak is mindig máshova érkeznek, mint ahova szánom őket).
Viszont ez a satus betolás jó ötletnek tűnik. Kihúzni nem tudom sikerül-e satuval, de így akkor nem is kéne szétszedni az agyat (bár lehet, hogy a csap bepréselésekor útban lesz) és mégiscsak ki kell venni a tengelycsonkot. (Hogy én mennyire utálom ezeket a szorosan illesztett dolgokat a trabin most épp az aggyal is szívok, már egy villáskulcs szétnyílt a lehúzón, ne vegyetek román kulcsot)

3243 Babecz Tamás 2006-07-04 05:45:27

Sziasztok

a 2t trabi motorháztetőt kell-e alakítani a 4t-re ?

street racing

3242 Marton Tamás 2006-07-04 00:17:31  Előzmény: Zombie: 17012

Figyu Zombie!

Rudazat?? nem tom miről beszélsz, de az a lényeg, hogy ahová a karbiba becsatlakozik egy jópár vízcső az az automata szívató...azt fogja 3db csavar egy háromszög alakú lemezzel...azokat kicsavarva már szét is ugrik az egész...nem kell félni a víz nem folyik ki belőle, mert az el van zárva az egésztől... ott belül egy............. na mindegy ezt nem folytatom mert hosszú....ismét ajánlom figyelmedbe Prokee cikkjét, ott világosan le van írva minden + fotók is vannak:
http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=szereles-419b9a5ceeeeb
A cikk vége felé van a szívatóról szó benne....

Sok sikert hozzá...



A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

3241  Zombie 2006-07-03 22:42:12  Előzmény:Koncsik Géza: 17006

tehát mit veszek le?
a vízhűtést? ott a rudazat olyan nekem, hogy a kocsi hossztengelyével Párhuzamos.... de azon mit merre meddig hogy an állítok.?
tényleg az alapjárati szelem, a z akkor zár mikor gáztadok? és mivan mocifék közben? állítólag 0- a fogyasztás

A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE

3240 Bogár Balázs 2006-07-03 19:15:56  Előzmény:Rell Miklós: 17010

semmi gond amúgy meg van a hiba....a fehér festék más volt :S szarul keverték ki

http://trabantclubszhely.fw.hu

3239 Rell Miklós 2006-07-03 19:10:57  Előzmény:Bogár Balázs: 17007

Erre a gyakorlott festő azt mondja, hogy gyöngyházmetál, és többet kér érte! Bocsi...

retro

3238 Venczli Miklós 2006-07-03 18:58:35  Előzmény:Bogár Balázs: 17007

Balázs!
Szerintem, 2 lehetőség van:
1. romlott volt a fehér
2. nem egyező fajtájú festékek voltak. pl.: kék-> nitros, fehér->zománc

aztán lehet, h van más megoldás is, de én csak ezekre tudok gondolni...remélem ki tudják javítani


www.trabantclubszhely.fw.hu

3237 Tomacsek Tamás 2006-07-03 17:39:53  Előzmény:: 17005

pipibacsi
Szerintem elötte reszeld ki, mert ha utánna állsz neki akaratlanul is megreszeled a házat is, és azt nem kéne. Ha satuval préseled be, nem tud elfordulni(nekem legalábbis nem fordult el). Ha a satut jól megzsirozod gyerekjáték lesz bepréselni. Lehet hogy ha erősen befogod a satuba a régi csonkot, ide-oda forgatva le is tudod húzni róla a házat(talán ha felmelegited könnyebben).

1972 vs 88

3236 Bogár Balázs 2006-07-03 17:25:41

van egy kis problémám :S
lefújták a kocsim.......de valami gáz van a festékkel:S....a fehér szín amit belekevertek...kiült ilyen nagyon pici pöttyökbe.....és nem tudjuk miért.....szerintetek?
géppel kevert festél természtesen.....rendesen lealapozva.......

http://trabantclubszhely.fw.hu

3235 Koncsik Géza 2006-07-03 10:58:15  Előzmény: Zombie: 17004

Az oldalán ahol a víz cső is csatlakozik , ott a három kis csavart kitekered és alatta van a rudazat.

3234 (Törölt felhasználó) 2006-07-03 10:21:14

Üdvözlök mindenkit!

Amíg pihentetem kalapáccsal szétzúzott ujjamat, egy kis segítséget kérnék valakitől, aki már cserélt trabi függőcsap(szeg)ot. Odáig jutottam csak, hogy kiütöttem a kúpos hasított szeget. Mivel fölötte nincs hely, kiszedem a tengelycsonkot és a rugóvilla perselyen keresztül kiütném a csapot (remélem megmozdul). A boltban volt gyári csap (volt magyar is, ami ki volt reszelve), de nem tudom mi a jobb; előre bereszelni a kúpos szeg helyét és úgy bepréselni, vagy mikor már bent van akkor kell kireszelni. Ha előre kireszelem, akkor lehet, hogy beütés közben (vagy már alapból rosszul teszem be) elfordul és akkor szívok. És melegítéssel könnyen be lehet tenni? Vagy valami más módszer? Sajnos nincs semmilyen célszerszámom. Várom az ötleteket. Köszi előre is.

3233  Zombie 2006-07-03 00:41:06  Előzmény:Varga Tibor: 17003

pontolsan hol nyuljak bele a karbiba?( gyári werber)

A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE

3232 Varga Tibor 2006-07-02 21:55:16  Előzmény: Zombie: 17002

szivató beragadt. azt nézd meg. tömítésekre én még mindig a glasert meg az ajusát mondom.

Tibke

3231  Zombie 2006-07-02 20:00:19

SOS!!!!
kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurva magas az alapjáratom se a CO-ra se az alapjárati csavarra nem reagál. a bovden majdem laza.... mi lehet a hiba?


jah HF-et nem kell cserélni.csak teknő, és szelepfedél
ebből milyen márka kell, ami jó!

A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE

3230 Gyapjas Gergely 2006-07-02 19:59:26  Előzmény:Tomacsek Tamás: 16999

Mi másfél vagy 1 kört szoktunk és traktor váltóolajat szoktunk használni!
Másfélel már szépen áll!


(Módosította strabi 2006.07.02. 21:59-kor)

3229 Varga Tibor 2006-07-02 19:46:44  Előzmény:Tomacsek Tamás: 16998

lánggal melegítsd fel, és hajtsd vissza egyenesre. és ne hűtsd vissza, levegőn hagyd hűlni, úgy nem lesz gond vele.
az hogy mennyit vágj rád van bízva, nem tudom mennyit akarsz ültetni. kezd úgy 2 körrel. jó lehet bele a diesel olaj.

Tibke

3228 Tomacsek Tamás 2006-07-02 19:00:39

Ja és szerintetek mennyit vágjak?

1972 vs 88

3227 Tomacsek Tamás 2006-07-02 18:59:37

Köszi a tanácsokat! De hogy hajtsam vissza a vágás után? Melegitsem fel? Akkor kilágyul. Vagy csak erősebben hajtsam túl? A lengéscsillapitóba jó a diesel motorolaj? Az elég sűrű.

1972 vs 88