Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

3376  Zombie 2006-07-13 19:17:45  Előzmény:Sánta Gábor: 17146

ossze reklámozol itt mindent!!!!
szerkesztők kimoderálnak.....
amúgy tömítésnél én is klingeritre gondoltam
sztem szerelőknél van elkallódva...
ZOMBIE
(Módosította Zombie 2006.07.13. 21:18-kor)

3375 Sánta Gábor 2006-07-13 17:03:09  Előzmény:Mátyus Ádám: 17107

Én egy ideig használtam AROL 2T-t, aztán áttértem Sprint 2T-re. Ez is MOL olaj, de ez egyel magasabb árkategória meg félszintetikus 2T olaj. Érezhető volt a különbség, vagy csak én láttam rémeket (de nem hiszem mert az utasok közül többen is mondták h mitől megy ilyen jól?!). Ja az Esso-nak meg van vmi szintetikus 2T olaja....

http://gportal.hu/littleboy

3374 Támba Csaba 2006-07-13 12:58:41  Előzmény:: 17143

Én az ingek csomagolásában lévő merevítőkartont gyűjtögetem mindig

Tökéletes tömítőpapír

Az abszolút favorit a kartonpapír vékonyságú grafitos fekete klingerit lemez, de manapság ritka madár, talán már nem gyártják

Tsaby 601S

3373 Huszta Tibor 2006-07-13 12:27:15

kartonpapír, pl. spirálfüzet borítója.

Tib

3372 (Törölt felhasználó) 2006-07-13 08:47:36

Sziasztok!

Tömítést miből szoktatok vágni? Például a csuklófedél és a csapágyház közé?
Sima papír? Vagy valami spéci anyag, ami jól viseli a zsírt meg a vizet sem engedi át?

3371 Koncsik Géza 2006-07-12 14:43:22

Sziasztok.
Hátha valakit érdekel.Polo 5 gangos váltó.Nem az enyém.
http://www.duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&hirkod=d65c71c9ddbd0fe4f79358a5f0d95d86&s=42&b


(Módosította gyaur 2006.07.12. 19:18-kor)

3370 Venczli Miklós 2006-07-12 09:00:11

Hát én is 2,5-3 körül hallottam, viszont az enyém nem reagál semmit a tekergetésra, megy gond nékül akár milyen állásban van, nem csilingel meg semmi...

www.trabantclubszhely.fw.hu

3369 Kovács Ádám 2006-07-12 04:57:28

Bocs el..tam. Alapjárati levegőcsavart akartam írni.

adammm

3368 Kovács Ádám 2006-07-12 04:56:24

Sziasztok!

trabant 28 H1-1 karburátornál ti mennyit tekertetek ki az alpjárati keverékcsavaron? Valhol 2,5-3-at olvastam. De ebben nem vok biztos. Kiváncsi vok a ti tapasztalatitokra.
Ugyanis elég csilingelős hangja van. És a gyújtás sem akarom már visszább venni. A ggyári 3 mm-ről már így is 1 mm-re tettem vissza. De ebbe a melegbe emelkedőn, vagy ha odalépek neki elkezd csilingelni.
Köszi


adammm

3367  Zombie 2006-07-11 23:07:52  Előzmény:Marton Tamás: 17137

a fehér az fordulatszám jel...
amúgy meg eccerüen húzol egy kábelt asszem a bal szélső gombáról a lámpára(szemben a kocsival kell állni)
és azúgy jó nekem is direkt..., de vissza akarom kötni a dinamikust....

A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE

3366 Marton Tamás 2006-07-11 21:37:02  Előzmény:: 17109

Pahyka!

Erre annyit mondok: típushiba. Gombacsere, olajcsere nem segít.
Nekem is így van, pedig van elég, és elég sűrű olaj a motorban. Valamiért a kombiműszer kap egy jelet a motor felől, ami járó motornál működteti az olajnyomáslámpát...elvileg egy fehér vezeték az amit ha "megszűntetsz", megoldódik a probléma, és tényleg csak akkor fog a lámpád világítani, ha tényleg nincs nyomás...
De kérdezd Grisát, ő már megvalósította ezt , neki is ugyanez a problémája volt...bár az lenne az igazi, ha erre a hibára végre rájönne valaki, hogy miért csinálja...


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

3365 Marton Tamás 2006-07-11 21:32:16  Előzmény: Zombie: 17124

Zombie!

Akkor lesz a legalacsonyabb az alapjáratod,ha a nagy csavart (az az alapjárati), teljesen betekered! Ha kitekered azzal csak magasabb lesz! A CO csavar szintén így kell, hogy működjön, de azt nem tudom, hogy az mennyit számít a magas alapjárat beállításában...



A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1
(Módosította PAtr0n 2006.07.11. 23:37-kor)

3364 Szabó Géza 2006-07-11 20:40:39  Előzmény:Bogár Balázs: 17134

ha kicsit körbe kenyed a gumit olajal akkor mégkönyeben becsúszik az üveg a helyére meg ha nyomsz az öveg helyére körbe egy kis szilikont akkor tuti nem is fog beázni!

Ez az élet! 4 kerék, zwei takt, kék füst, vidámság. Ezt nyújtja nekem a TRABI.

3363 Bogár Balázs 2006-07-11 20:26:58  Előzmény:Támba Csaba: 17133

köszi majd holnap megcsináljuk világosba


http://trabantclubszhely.fw.hu

3362 Támba Csaba 2006-07-11 19:19:05  Előzmény:Bogár Balázs: 17123



A lényeg hogy erős, nem nyúlós zsinór legyen lehetőleg műanyag alapú.
Sokan, sokféle zsinórt használnak. Vannak direkt erre a célra használható zsinórok szakműhelyekben, van aki sima vezetéket használ. Én egyszer vettem boltban egy tekercs szárítókötélnek nevezett műanyag zsinórtekercset és azt használom. Az átmérője cirka 3-4 mm lehet megfeszítve és nem érdes. Kis szilikonspray-vel lefújom, így mégjobban csúszik és nem vágja meg az ablak tömítőgumiját sem.

A gumi hornyában körbehurkolom az ablakot úgy, hogy alul, középen találkozzon a két zsinórvég keresztezve egymást. Majd beemelem a helyére az üveget úgy, hogy a szabad zsinórvégek az utastér felé belógjanak és természetesen az üveg az alsó lemezperemre legyen illesztve.
Ekkor a segítő kívűlről rányomja az üveget a peremre és alulról egyszerre, vagy kis lépésenként egyenlő távolságonként haladva a két oldallal lehet kihúzni a zsinórt figyelve hogy a gumiszegély mindenhol "előbújjon" és felfeküdjön a belső peremre. Ha a zsinór nem húzza ki rendesen, akkor menet közben egy vékony lapos csavarhúzóval, élezett plexilappal, vagy ehhez hasonló eszközzel lehet korrigálni. A segítő eközben kézzel követi a zsinór haladását és megfelelő nyomással, enyhe ütögetéssel segíti az üveg beilleszkedését.

Igazából a sarkok a nehezebb diók, itt jobban oda kell figyelni de nem ördöngős az egész dolog csak nem kell kapkodni

Inkább tartson kicsit tovább, minthogy üvegszilánkokat szedegess a kocsiból kifelé

Tsaby 601S

3361  Zombie 2006-07-11 19:12:57  Előzmény:Varga Tibor: 17130

engem is érdekel a zár állítás
nekem csak jegész jól be kell csaapni akokr jó, de amúgy helyén van az ajtó
ekkor jön a zár csere?
a jobb ajtón enyhe süllyedés tapasztalható


A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE

3360 Zwick Gábor 2006-07-11 16:34:54  Előzmény:Varga Tibor: 17130

Aham értem. Csak az a baj h így próbálkozok én is vagy valahogy hasonló módon.
És nem nagyon változott semmi az ajtó magassági szintje az már jó de beljebb van még alul meg szorúl a zárfelöli résznél.

3359 Varga Tibor 2006-07-11 16:30:35  Előzmény:Zwick Gábor: 17127

ajtókárpitot szedd le, és a zsanéroknál tudsz állítani hogy egyvonalban legyen a sárvédővel(ha az első sárvédővel nem esik síkba). teljesen jó ajtócsukódást csak jó llapotú zsanérokkal tudsz elérni, ha lógnak, sose lesz az igazi. de próbáld ki úgy, hogy meglazítod a 3 imbuszcsavart, becsukod az ajtót, kinyitod, és meghúzod. ezek után már csak finomítgatni kell. nem igazán lehet leírni, hogy kisérletezz vele.

Tibke

3358 Varga Tibor 2006-07-11 16:27:07  Előzmény:: 17109

nagyon felhigul az olajad, és elmegy az olajnyomás valamelyik szimmeringnél..... tegyél bele adalékot, sűrűbb olajat kicsit, de legjobb lenne ha szimmeringeket cserélnél.de attól még hogy újak a gombák,közel se biztos hogy jók. 4000s fordulat körül az olajnyomásnak erősen 3 bar körül kell lennie.

Tibke

3357 Varga Tibor 2006-07-11 16:25:13  Előzmény:: 17111

igazából hallani kéne a hiba hangját, de a hidrotőke nem igazán csilingel, inkább csattog. de az senkit nem zavar, és ha ki vannak pucolva megvan az esély rá hogy elhallgat. csilingelhet a generátoron lévő kis lemez is pl, esetleg a rossz kuplungrugó is.

Tibke

3356 Zwick Gábor 2006-07-11 16:24:48

Üdv mindenkinek ebben a topicban!

Olyan kédésem lenne h ajtóbeállításban ki jártas mert valahogy bekéne álítanom az ajtóimat h ne szorúljanak meg patentúl záródjanak meg h az alja ne legyen kiljebb mint a sárvédők alja!

Jah 500-as trabiról van szó!

3355 Varga Tibor 2006-07-11 16:20:56  Előzmény:Antal Petya: 17094

én személy szerint ugyanúgy alulról dugom fel a csavart, csak felülről megy rá a kerékanya egy nagyobb alátéttel. oldalablakom nincs, csak volt. de nem voltak meg sokáig.

Tibke

3354 Koncsik Géza 2006-07-11 16:02:52  Előzmény: Zombie: 17124

Hali Zombie
Van MSN ha van és megadod akkor küldök neked jótanácsokat.

3353  Zombie 2006-07-11 15:55:04

hli nekem azt mondja meg valaki, hogy 1,1 es trabin mitől lehet magas az alapjárat ha a szivató nincs rajt, tehát fizikailak le van róla szedve... és az alapjárati csavar majdnem kinn van, és a bovden is laza...szinte,CO-csavar miatt nem lehet?

A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE

3352 Bogár Balázs 2006-07-11 14:52:08  Előzmény:Támba Csaba: 17114

és milyen zsínort használjak? mert nem tom nekem sztem túl vastag ami itthon van


http://trabantclubszhely.fw.hu

3351 Koncsik Géza 2006-07-11 14:10:46  Előzmény:: 17111

ha a hidrótöke nem müxik rendesen attol még van olajnyomás.

3350 Koncsik Géza 2006-07-11 14:09:06  Előzmény:: 17111

Elvileg a hidrótökét is tudod tisztitani , szétszededés átmosod, de olajcserét előbb csináld meg.

3349 (Törölt felhasználó) 2006-07-11 14:00:03

Sajna mennek kell. Köszike a segítségeket. sokat segítettetek.

Pahyka 30/443-68-06

3348 (Törölt felhasználó) 2006-07-11 13:48:55  Előzmény:: 17118

nem inkább hetente.
én Pesten vagyok az autó meg otthen Mezőtúron
Miért te mire tippelsz????
Pedig onnan a hengerektől hello a hangot. Ha gázt adot akkor sűrűsödik a hang


Pahyka 30/443-68-06

3347 (Törölt felhasználó) 2006-07-11 12:55:02  Előzmény:: 17111

30 körül jön ki az összes hidrotőke csere munkadíjjal...kb...
de sztem nem ott lessz a hiba...gyakran jársz a kocsival? naponta? és szokott zörögni?

Trabee Streetracing

3346 (Törölt felhasználó) 2006-07-11 12:53:46  Előzmény:: 17109

10W/40es joaz! az olajjal nincsen gond.

Trabee Streetracing

3345 (Törölt felhasználó) 2006-07-11 12:51:43  Előzmény:: 17115

vidd el egy műanyagoshoz és csináltass a gyárihoz egy toldatot de ugy hogy felcsavarozható legyen! Igy műszakin csak leveszed, utána meg visszacsavarozod! Ennyi

Trabee Streetracing

3344 (Törölt felhasználó) 2006-07-11 12:09:10

a lökösökkel kapcsolatban tud v.ki segíteni?????

Pahyka 30/443-68-06

3343 Támba Csaba 2006-07-11 11:59:06  Előzmény:Bogár Balázs: 17113

A jó öreg zsinóros módszerrel alulról kezdve a behúzást.
Persze egyedül nem valami sikerrel kecsegtető megoldás.
Jó ha van valaki aki kívűlről rátart az üvegre

Tsaby 601S

3342 Bogár Balázs 2006-07-11 11:48:19

technikai kérdés hogy tudom vissza rakni az üvegeket a kocsiba?
mert kivenni még kitudom.....de visszarakni bár ahogy hallottam nem nehéz de nekem nem jön össze

http://trabantclubszhely.fw.hu

3341  Zombie 2006-07-11 11:27:29  Előzmény:: 17111

azt nem tom, de nem lesz sztem olcsó

A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE

3340 (Törölt felhasználó) 2006-07-11 11:05:49  Előzmény: Zombie: 17110

és ha az a baj a csilingeléssel kapcsoltba amit írtam: hidrotőke!? Akkor mennyi anyari ráfordítással jár?

Pahyka 30/443-68-06

3339  Zombie 2006-07-11 10:55:18  Előzmény:: 17109

hát ott akkor valami hiba lehet, pl az is benne van hogy a dinamikus olajnyomásmérőd halt meg


A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE

3338 (Törölt felhasználó) 2006-07-11 09:53:48  Előzmény:Koncsik Géza: 17108

Az már megtörtént. Nem az olaj lesz szerintem. Viszont a visszajelző kontrol lámpa világít mikor hosszú útra vetemedek: országútról - városba 50 km, és kigyullad a lámpa. Ha adok neki egy fröccsöt akkor elalszik. Lemértük a nyomást 1 bar felett egy kicsit. A gombák frissek. Lehet hogy nem jó az olaj: 10W/40-es. :confused

Pahyka 30/443-68-06

3337 Koncsik Géza 2006-07-11 09:34:17  Előzmény:: 17106

Kezd 1 olaj cserével. Sokat segít.

3336 Mátyus Ádám 2006-07-11 09:26:49  Előzmény:Rell Miklós: 17101

Nekem a 28 H1-1 karbi van benne az úgynevezett takarékos. Benzint moléknál illetve shelléknél tankolok, az olaj az arol 2T, nem ártana helyette vmi jobb? A kipu mindíg ki van füstölve, mert heti egyszer kétszer megyek vele 100-150kmert egyhuzamban. És ha le lenne cserélve a kipu rendszer egy széria újra? Sztem baromira el lehet tömődve a mostani.

3335 (Törölt felhasználó) 2006-07-11 09:25:47

Ja igen és a legfontosabb kérdés: a motor térből csilingelő hangocska: Vezérmű szíj vagy hidrotőke+szelepek. És ha igen akkor ez mekkora kiadással jár.Most kell vinni a kis drágámat műszakira és nem tetszik ez a hang.
Illetve a fényszórók nagyon lent pislákolnak. De a magasság állítóját már nem tudom feljegg állítani. Lehet neki v.mit ártani?? Kérdeztem külön magasság állítót nem lehet kapni, csak komplett szett:lámpával együtt. De nincs kedvem ennyi Szent Istvánt kiadni érte!!!!!

Pahyka 30/443-68-06

3334 (Törölt felhasználó) 2006-07-11 08:24:56

szűrő: azt tudom hogy dinamikusabb lesz, csk nincs negatív hatással a gáz üzemre???
Lökös: akkor van-e olyan idom amit a gyárira lehet eszkábálni és nem nagyon üt el a formától, illetve egy kicsit-nagyon karcos. Lehet neki v.mi kijavító gittet eresztemi neki vagy polírozni??? Szeretném ha sima lenne. Gyári fíling

Pahyka 30/443-68-06

3333 Kovács Péter 2006-07-11 08:01:48  Előzmény:Rell Miklós: 17101

Hasonló véleményen vagyok én is. Nekem is 1 hb3-as karbim van és nekem is csörög. Nemrég tettem egy felfedezést, mely szerint (próbakör volt, meg kicsit ideges voltam ) 3.-ban elérte a 70-et onnantól kezdve megszűnt a csörgés - persze üveghang az volt - de 80-ig semmi csörgés, utána nem tudom, mert inkább elváltottam (nem szeretem nagyon kínozni).

A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket...

3332 Koncsik Géza 2006-07-11 07:44:46  Előzmény:: 17102

Hát a gyárin kivül csak sok barkácsolással tudsz más lökőt felrakni.A vizsgán meg azt monják kapard le, vagy szerezz műbizonylatot,a sport v direktszűrőnél tőbb levegőt kap jobb lesz , csak van akit a hangja zavar.

3331 (Törölt felhasználó) 2006-07-11 07:39:15

Sziasztok.
Segítsen v.ki: van egy 1.3 -as wartyeszem. Szeretném kicserélni a lökösöket v.mi ütősre, de melyik passzol rá átalakítás nélkül, vagy kis átalakítással. A hátsó ajtókon pihenkél egy kis fólia téma: m.vizsgán mennyire görcsölnek érte?? Nincs rajta "H" jelzés. És mivel benzin-gáz üzemű a kicsike, ha sport szűrőt tennék bele nincs kellemetlen hatással a gáz üzemre????

Pahyka 30/443-68-06

3330 Rell Miklós 2006-07-11 05:47:12

Én úgy tudom, hogy segít(het) némelyest a gyújtásállítás, mindenképpen segít a h1-es karbi hb-sre cseréje, szerintem sok múlik a benzinen/olajon is (benzinből shellt javaslok, olajból sajna nincsenek kiterjedt tapasztalataim, de ne arol 2t-t), segít az is, ha kikormolod a kipuffot, és az is, ha túlnyomod 80-on. 90-95 környékén kevésbé csörög.
Ha tévedek, javítsatok ki!

retro

3329  Zombie 2006-07-10 21:34:13  Előzmény:Mátyus Ádám: 17098

nekem is csörög nyolcvan felett! én azt hiszem, hogy főtengelycsapágy cserével korrigálható...

A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE

3328  Zombie 2006-07-10 21:33:23  Előzmény:Bogár Balázs: 17097

a hír igaz
cserélni kell, de nem tom mit kell beletenni

A környezetbarát trabi!!! Na erre tegyetek katalizátort. még a mai nyugati kocsik CO-ját is legyőzi, kell ennél jobb?
ZOMBIE

3327 Mátyus Ádám 2006-07-10 21:26:52

Sziasztok barkácsolók!
Olyan problémám van, hogy ha megyek 80al és még gyorsítok akkor meg is indul az autó, lehet érezni hogy tudna még menni, de baromira elkezd csörögni! Annyira csörög, hogy nem is nyomom neki inkább! Ez mitől lehet? Lehet valamit tenni ellene? Vagy fogadjam el, hogy ennyit megy a masina.