Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

3676  Zombie 2006-08-14 22:54:00

szimering méretét nem tudja valaki a váltónálm, ahol aféltengelyek kijönnek???

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

3675 Varga Tibor 2006-08-14 20:31:58  Előzmény:Venczli Miklós: 17445

rosszabbul? az nem lehet, annyit nem számít, csak hangban. nekem volt már széria motoron is. de nem árt több benzint adni neki, mert kicsit hajlamosabb lesz csörgésre.

Tibke

3674 Venczli Miklós 2006-08-14 18:40:31  Előzmény:Mátyus Ádám: 17441

HÁt én nem javaslom...hacsak nincs tuning motorod...mert széria motorhoz, ha megcsinálod, igaz, h ahogy trabee írta, mélyebb hangja lesz, viszont sokkal rosszabbul fog menni...tudom, mert kipróbáltam!!!

blog

3673 (Törölt felhasználó) 2006-08-14 18:32:05  Előzmény:Mátyus Ádám: 17441

ezt már megjáccotta a haverom Mélyebb hangja lessz
Azt nemtom h jobban megy-e, de a hangja miatt már megéri

Trabee Streetracing

3672 Brecska Richárd 2006-08-13 15:54:07

Heló, valaki tudna segíteni? A problémám az hogy a Trabimnak a bal toronynál van egy kis rohadás, és eléggé mély. Bezzeg a felette lévő lemezen meg semmi sem látszik meg legalul sem csak a kettő között, és nemcsak hogy mély de még széles is, és ahogy megkaparásztam látszódott hogy a felette lévő lemez felszedésével lehetne megszüntetni meg lecsiszolni. De ez eléggé macerás, tornyot meg nem szándékozom cserélni. Ha valaki tudja hogyan lehet ezt olcsón kasztnis nélül, házilag orvosolni kérem írjon. Előre is köszi!

3671  Zombie 2006-08-13 14:18:24

hali, nem tudjátok, milyen simering kell 4T meghajtásához? a féltengely végén...

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

3670 Mátyus Ádám 2006-08-13 10:45:08

Helló!
Voltam egy kicsit bontózni és ha már ott van az ember úgy is hoz valamit amit meglát! Szóval hoztam egy légszűrőház fedelet (2T). Az az ötletem, hogy csinálok belőle direktszűrőt. Annyit kell csak tennem, hogy kifurkálom a falát, de a tetejét nem. Igaz? Valami változás lesz tőle az autón, vagy csak a hangja lesz némileg más?

3669  Zombie 2006-08-10 15:18:37  Előzmény:Rell Miklós: 17439

lehet


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

3668 Rell Miklós 2006-08-10 11:13:12  Előzmény: Zombie: 17438

A cikkekben szerepel... Az ívhez ami megy az testet kapcsol, és így ad jelet az elektronikának. Innen tudja az elektronika, hogy nem adsz gázt, és ez alapján (is) nyitja/zárja például az alapjárati szelepet. Ha erre gondoltál...

retro

3667  Zombie 2006-08-10 10:51:31  Előzmény:: 17437

a talptömítést?????
az (moderálva) sok, de megnézem köszi a tippet

többiek 4T-sek!
a pillangószelepnél, ahol agázbovden van
onnan jön egy kábel az hava megy és mit csinált?


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

3666 (Törölt felhasználó) 2006-08-10 10:38:14  Előzmény: Zombie: 17432

javaslom nézd meg a karbitalptönitését, nekem ki volt repedve és akármit csináltam nem volt alapjáratom és még (moderálva)úl is ment, kicseréltem és minden ok lett. Én annó 7000- körüli összegért vettem

3665  Zombie 2006-08-09 13:39:06  Előzmény:Támba Csaba: 17435

enyém még menne, de nem kap ü..a.-t
mágnesszelem vezetéke volt a (moderálva) mostmár van alapjárat
megvan még a warbi karbi????



1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

3664 Támba Csaba 2006-08-09 13:27:45  Előzmény: Zombie: 17432

130 körül már az enyém is fullad...mondjuk széria 2T

Tsaby 601S

3663 Babecz Tamás 2006-08-09 12:16:15  Előzmény: Zombie: 17432

Hali,amig a gyári karbival jártam én is szivtam az alapjárattal ,és szívatom se volt, hónapokig görcsöltem én is meg még sokan mások, aztán vettem egy bontott karbit, warbiról raktam át és minden okés lett.manapság pierburgal járok az is király.

street racing

3662 (Törölt felhasználó) 2006-08-09 11:46:51

Tegnap veszek két fékhengert, azt mondja a boltos: Na ez a kettő még régi áron megy. Mi van? kérdem. Hát az új ár szerint az eddigi 1800 helyett 2600 pénz.
Aki hasonló beruházást tervez, az szaladjon gyorsan!

3661  Zombie 2006-08-08 19:08:24  Előzmény:Varga Tibor: 17430

ezt most úgy mondtad, hogy nem jó
nekem ez így lejön,m ert otta smile és így félreérthető!
karbim, vagyis a kocsi...
kicseréltem a feljövő benyacsöveket, gyertyák, AC meg (moderálva) sok mindent
2x kipucoltam akarbit
állítottam jobbra balra, de nem jó
nincs alapjárat és 130 körül fullad.....
holnap megyek szerelőhöz olajcserére meg iylenek
talán meg tudja csinálni a karbit is. ha nem akkor baj van
tud valaki valami karbit hozi örsre, ami jjó? lehetőleg nem ez a szutyok ami gyárilag rajt van
vagy, ha abból egy jót hoz asse baj.....

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

3660 Támba Csaba 2006-08-08 19:00:31  Előzmény: Zombie: 17427

Itt én kiszállok a találgatásból, mert egyszerűen nem ismerem a 4T porlasztót.
De van itt lapon is cikk a gyakori hibákról ha jól emlékszem.

Lehet az is hogy valami egész más szórakozik...

Pl. a múltkor a haverom Ladájának a porlasztóján már 2 szerelő gyakorolt eredmény nélkül, mert fulladt a gép. Hétvégén megnéztük és kiderült hogy alul nyakban repedt a vákuumos előgyújtás-szabályozó műanyag csöve...

Tsaby 601S

3659 Varga Tibor 2006-08-08 18:25:44  Előzmény: Zombie: 17429

jóóóóaz.

Tibke

3658  Zombie 2006-08-08 18:21:37

milyen égéshűjü gyertya kell a 4T trabiba
most 175 hosszu isolatort tettem bele, mert volt

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

3657  Zombie 2006-08-08 13:19:54  Előzmény: Zombie: 17427

mostmár nehezen indul mindig, mivel nincs alapjárat
de ha gázd adok akkor hamar elindul mondhatni tökéletes, de mi lehet az oka hogy nincs alapjárat
ki van tekerve jócskán az alpjárati csavar, de még gondoloka az alpjárati szelepre is de azt is kiszedtem és ugyanúgy nem volt jó


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

3656  Zombie 2006-08-08 13:16:17  Előzmény:Támba Csaba: 17426

az AC jó leteszteltem
esetleg lehet -e az hogy rövidet lökdös?
de már 2 ac-t megpróbáltam


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

3655 Támba Csaba 2006-08-08 09:46:20  Előzmény: Zombie: 17422

Csak "oldalszélről" beszélek, mert nincs jelentősebb gyakorlatom a 4T változatok AC pumpájával. DE! Mint írtad üres a szűrő, néha nehezen indul, néha könnyen.
Könnyen lehet hogy az AC visszacsapó szelepei nem zárnak, a szivattyú "visszadolgozik, vagy nincs is meg az üzemi nyomás.

Ellenőrizni úgy tudod, hogy a karbiról leveszed a nyomócsövet és ráhúzod mondjuk egy kisebb tölcsérre. A tölcsért függőlegesen tartva megnyomatod a szivattyút hogy nyomjon bele benzint.
Majd megfigyeled csökken-e a szint, azaz visszaereszt-e a szelep...

Tsaby 601S

3654 Koncsik Géza 2006-08-08 09:42:15  Előzmény: Zombie: 17422

Próba szerencse vedd le a tank sapkát és nézd meg ugy mennyi benyát szállít.Ha ugy jó akkor a szuszogó van eltömödve, v lakatolás közben a benya csövet megnyomtátok.
Vagy az utolsó lehetőség ÜRES a tank.

Na félre a tréfával. Megyek nyaralni , a síoverált már bepakoltam ,
Sziasztok vigyázzni a gépekre.

3653  Zombie 2006-08-08 09:41:35  Előzmény:Rell Miklós: 17423

ok megpróbálom
most akarom kicserélni...


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

3652 Rell Miklós 2006-08-08 09:38:11  Előzmény: Zombie: 17422

Ha jó az ac meg a szűrő, akkor nem lehet hogy maga a cső van eldugulva? Megtörve?

retro

3651  Zombie 2006-08-08 09:32:12  Előzmény: Zombie: 17413

valaki tud nekem segíteni????
lást az előzményt!
azóta rájottem hogy abszolút kevés benyát kap az autó
de miért???


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

3650 Marton Tamás 2006-08-07 13:40:59  Előzmény:Prokop Gábor: 17419

Jó oké!

Tehát a félreértések elkerülése végett:
Én értelmeztem rosszul (nem figyeltem eléggé).
Tehát a fordulatszámmérőről volt szó, és én azt hittem a kilóméteróráról van szó ...ebből jött a kerék, hogy miért is ne függne a sebességtől stb, stb....
De most már ok...



A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

3649 Venczli Miklós 2006-08-07 10:33:53  Előzmény:Prokop Gábor: 17419

Prokee ott a fordulatszámmérőről volt szó asszem, és ott nem függ a kerékmérettől



blogspot.com

3648 Prokop Gábor 2006-08-06 22:20:43  Előzmény:Varga Tibor: 17412

Már miért ne függne ???

Természetesen adott sebességfokozatban, adott fordulaton az óra ugyanazt a sebességet fogja mutatni eltérő kerékméretnél, de ettől még az autó nem fog ugyanannyival menni...

3647 Varga Tibor 2006-08-06 08:20:19  Előzmény:Marton Tamás: 17414

de számít a kerékkerület,minden autónál.

Tibke

3646 Venczli Miklós 2006-08-04 22:04:25

jah, az tévesztett meg amit tibke írt, ő a fordulatszámról beszélt



http://reklamszoveg.blogspot.com/

3645 Venczli Miklós 2006-08-04 22:03:18  Előzmény:Marton Tamás: 17414

Számít hogyne számítani, még a modern kocsiknál is számít...nagyobb kerékkerült akkor kevesebbet mutat a kilométeróra, ezáltal kajak nő a sebesség túllépés lehetősége...



http://reklamszoveg.blogspot.com/

3644 Rell Miklós 2006-08-04 21:54:26

3643 Marton Tamás 2006-08-04 20:51:15  Előzmény:Varga Tibor: 17412

Na ez érdekes....pedig régebben még kérdezte valaki (lehet, hogy pont én ), hogy mennyit csal az óra nagyobb kerékkerület után....most akkor nem számít? Vagy 4T-nél is így van?


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

3642  Zombie 2006-08-04 17:38:16

hali!
korábvban voltak problémák nekem a benzin ellátotsággal, ami egyre kevesebb hála nektek, de még mindig nem tökéletes féőleg mióta varesz vezérmű van benne....
cseréltem AC-t 1,3 as wareszről szedtem le! ezzel jobb lett
állítottam a CO-n
alapjáraton kipucoltam a karbit
visszafújtam fel és lemenő csöveket, szűrőt cseréltem
és az szűrő még mindig üres, az autó soxor elég nehezen indul
van amikor meg nagyon könnyen
még mit nézzek
át
már sztem arra jó, h. alsóörsre lemenjek.... ott segítenevalaki, ha előbb nem tok vele mit csinálni?


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

3641 Varga Tibor 2006-08-04 16:06:54  Előzmény:Kovács Péter: 17410

én nagyon is tisztban vagyok azzal, hogy nem a függ a mutatott érték a kerékmérettől. de ha nem írom le, elképzelhető hogy valaki írja hogy neki 4800at forog 120nál.

Tibke

3640 Kovács Péter 2006-08-04 08:34:05  Előzmény:Kovács Péter: 17410

Ja és természetesen 2T-ről van szó (lásd: kép
(Módosította bruce 2006.08.04. 10:34-kor)

3639 Kovács Péter 2006-08-04 08:18:56  Előzmény:Varga Tibor: 17401

Köszi a választ. Bár kiegészítenélek azzal, hogy szerintem nem függ a keréktől az órán mutatott sebesség, mert az a fordulatszámmal arányos, ugyanis a km/h bowden a difiből jól (ha nem tévedek).
Tehát akkor 5 ezertől nyugodtan lehet pirosítani az egészet, ha jól értelmezem. Azt még eldöntöm meddig mutasson, de lehet, hogy ebből kifolyólag elég lesz, ha 6ezerig mutat.


A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket...

3638 Koncsik Géza 2006-08-04 05:28:32  Előzmény:Marton Tamás: 17403

Most pihen a prodzsekt. Belefáradtam. Ha valami jó akkor valami más romlik el. A multkor a váltórudazat esett szét, most a kuplung csuszik ..stb.De vettem elektromos AC-t meg egy Polo GT vezérműtengelyt.De most nincs kedvem hozzá ,hogy barkácsolgasak..

3637 Venczli Miklós 2006-08-03 21:55:30  Előzmény:Támba Csaba: 17407

oks, köszi, holnap az lesz az első dolgom, h megnézem

www.trabantclubszhely.fw.hu

3636 Támba Csaba 2006-08-03 21:51:40  Előzmény:Venczli Miklós: 17406

Szia!

Jó "kis" koccanás lehetett ha a karbiig elért

Vagy az egész szívócsonk elmozdult/elrepedt a karbin, vagy csak a szívató karos mechanizmusa sérült, elnyomódott.

Gyakori ilyenkor, hogy elreped a szívató folytószelep tengelyén lévő kis sárgás színű lapocska amihez a rudazat kapcsolódik. Ránézésre nem is látszik sokszor, de megbolondítja a működést.

Tehát első lépésben ellenőrizd a szívócsonk rögzítését és a rajta lévő alkatrészeket.

Tsaby 601S

3635 Venczli Miklós 2006-08-03 21:37:58

üdv!

próblémám:
volt egy kis koccanásom, talán a karbi is ütést kapott, de nem látszik rajta, szal a szivatóra nem igazán reagál, az alapjárat meg kajak magas lett, a bowden mozgatja a terelőlapokat, legalább is a felsőt, szal mi lehet a probléma?? segítsetek
2T-s 28H1-es karbi

www.trabantclubszhely.fw.hu

3634 Varga Tibor 2006-08-03 21:23:35  Előzmény:Marton Tamás: 17403

a szűrőnek lagalább félig kell lennie. de lehet hogy has zűrőt cserélsz, máris leég benzin lesz benne. van olyan szűrő, ami sose megy tele, ne kérdezd miért.

Tibke

3633 Varga Tibor 2006-08-03 21:22:08  Előzmény:Rell Miklós: 17402

az egészséges maxot mindenki döntse el. persze, 2T-ről van szó. 4T-nél 6000 a max(elvileg) az egészséges meg legyen úgy 5000 körül.(amúgy azért tilt a rotor asszem 6500-nál, mert az még nem káros am otornak. elvileg tiltáson lehet használni autót, kérdés hogy ez valójában mennyire használ. de ha jó olaj van benn, nyugodtan lehet agyalni.

Tibke

3632 Marton Tamás 2006-08-03 19:12:49  Előzmény:Koncsik Géza: 17398

Hát nem tom...
várjál, várjál!...szerintem a benyaszűrőben ilyenkor vákuum van...próbáltad már lehúzni a csövet róla hosszú menet után?...hát nem könnyű. Mondom nekem úgy néz ki, hogy mindig csak annyi benzint látsz benne ami pont áthalad rajta (azon a papírizén)...vagyis a szűrőben soha nincs "felesleg"...
Mondjuk lehet, hogy azért nem húz jobban nekem padlógázon, mint kb. 70-80% gázon mert nem kap elég benyát a moci? Az tudom, hogy az AC-m már nem "százas", mert ahol a benyát kapja ott azt el lehet nekem forgatni, vagyis bele van már szakadva a csavar, és ha kicsit megmozgatom akkor szuszog...
(moderálva)us! erre még nem is gondoltam, hogy falsot szívhat, azé nem gyorsul jobban padlógázon! Na majd most akkor meg is veszem haver bontott 1.3 Wareszából az AC-t!
Amúgy gyaur!
Hogy állsz karbi tuning ügyben? A Pírburg prodzsekt lelőve?
Már én is kezdeni akarok valamit ez ügyben mert ebből a gyári izéből már elegem van...az aut. szívató is sz*r, úgy ahogy van Úgy fullad hidegen mint állat...mi lesz télen? Biztos, hogy a szívató kaki mert, régebben figyeltem (amikor még jó volt), hogy indítás előtt ha kipadlóztam egyszer a gépet, a bowdenív "beakadt" a kiindulási helyétől jó 4-5mm-re, de lehet messzebb. Most meg hiába nyomom padlóig, alig akar 1-2mm-re menni....lehet, hogy a mechanikus rész rossz? Mit nézzek meg szerintetek?

Na jóvan, többet nem írok, mert még belezavarodtok ebbe a sok hülyeségbe
De azért nem szégyen válaszolni





A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

3631 Rell Miklós 2006-08-03 17:00:34  Előzmény:Varga Tibor: 17401

Na de ő nem a maxot, hanem az egészséges maximumot kérdezte...
Hmmm... De ugye itt 2t-ről van szó?

retro

3630 Varga Tibor 2006-08-03 14:28:35  Előzmény:Kovács Péter: 17400

100-nál 4100-at forog a motor(gyári gumi, gyári váltó) 120-nál 4923, tehát 5 ezret.3.ban 90-nél 5100-at. kb ez a max fordulat egy gyári motortól.

Tibke

3629 Kovács Péter 2006-08-03 13:42:55

Üdv mindenkinek!

Tudna valaki mondani nekem egy egészséges Trabant-motor fordulatszám-tartományt? Meg akarok építeni egy 20 LED-es fordulatszámmérőt és nem találok sehol olyat, hogy max. idáig bőgesd a trabidat. Úgy meg nehéz belőni a "piros részleget". Pont azért, hogy ne szaladjak bele, ha muszály kikormolni a kipufogót (mert ugye néha napján szükséges )Sok városban járkálás után meg főleg.

Előre is köszönöm!


A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket...

3628  Zombie 2006-08-03 11:57:43  Előzmény:Rell Miklós: 17397

hehe
tényleg


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

3627 Koncsik Géza 2006-08-03 07:21:40  Előzmény:Marton Tamás: 17395

NA szerinted ha nincs a szűrőbe benzin mit sziv az Ac.Levegőt és akkor van ,hogy nem húz a moci .