Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4126 (Törölt felhasználó) 2006-09-28 13:26:14

olajgomba???
az nálam is király - olyan piros fénye van mint az állat
hibá volt gomba csere akkor is (moderálva) maradt.
de már megszoktam.
főleg akkor virít sokat, ha országúton megyeg (sőt robogok) és leesik a fordulat. Akkor pirosba borul a műszerfal.
Pedig szerelő csarélte ki és azt mondta hogy ez bele való.


Pahyka 30/443-68-06
ferenc.paholcsek@raiffeisen.hu
LPG Waresz Pahy

4125  Zombie 2006-09-28 13:22:14  Előzmény:: 17894

Co csavar gyári karbin szemben az autóval jobb oldalt az alapjárati szelep mellet attól még jobbra és kifele tekerzs úgy kap több benyát

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

4124 Molnár András 2006-09-28 13:22:12  Előzmény:: 17890

Ja!! De én átkapcsolnám benyára, és elrobognék egy zöldkáryáshoz, hogy mérjen rá. Jobb mint szét tekergetni a karbit.

ACL-400

4123 (Törölt felhasználó) 2006-09-28 13:21:01

Azt vágom hogy több kaja kell a kicsinek
Azt viszont nem hogyan tegyem.
Nagyobb fúvóka, vagy csavar állítás???

itt akadtam el. Lehet bugyuta a kérdés


Pahyka 30/443-68-06
ferenc.paholcsek@raiffeisen.hu
LPG Waresz Pahy

4122  Zombie 2006-09-28 13:20:58  Előzmény:Koncsik Géza: 17889

most úgy van hogy a trafóra van kötve szak állandóan nyitva
de az érdekel, hogy mennyi az a (moderálva) talicska ami vezérli, mert én agyári elekrónikát szándékozom visszaállítani....
olajnyomás lámpá is (moderálva), de ez most mind1

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

4121  Zombie 2006-09-28 13:19:20  Előzmény:Vörös Gábor: 17888

véleetlen tudok komlett wartburgot mindennnel együtt 40 körül moci váltó kasztni teljes belső ,viszont enyhén megvan már bontva
karb Ac szívósor nincs rajta


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

4120 Koncsik Géza 2006-09-28 13:11:23  Előzmény:: 17890

Szia adj neki egy kis plusz benyát.
Mint már írták a direktszűrőn több levegőt kap ezért a régi beállítás nem jó. Benzinbe szegény a keverék.Szerintem.

4119 (Törölt felhasználó) 2006-09-28 13:08:50

Kérdés:
Hogy tudom összhangolni a direktszűrőt, a naftával????
mert gáz üzemben jobban húz - mint benzinnel, és nem tetszik
és halkabb is ha gázzal ügetek.
nálam minden fordítva van.


Pahyka 30/443-68-06
ferenc.paholcsek@raiffeisen.hu
LPG Waresz Pahy

4118 Koncsik Géza 2006-09-28 12:49:17  Előzmény: Zombie: 17885

Szia Zombie.
Az a vezeték az alapjárati mágnesszelep vezérlő elektronikájához megy . Ha széthúzod elvileg a mágnesszelep mindig nyítva lesz. A fogyasztás ezért minimálissal növekszik. De nem áll le.Nekem már 2 elektronika halt be. Ezért a mágnesszelepnek direktbe adtam delejt.De azt is megteheted amit régen a Ladások ,hogy tettek egy mikrókapcsolót a váltó rudra és lejtmenetbe kiiktatták a szelepet.Nagyob volt a motorfék.

4117 Vörös Gábor 2006-09-28 12:38:57  Előzmény: Zombie: 17887

Hát akkor te is jól jártál nekem meg elferdítették a csomagtartót és az istennek se sikerül úgy megcsinálni hogy normális legyen, lehet valami bontóba el kell ugrani egy uj csomagtartó zár miatt

4116  Zombie 2006-09-28 12:07:08  Előzmény:Vörös Gábor: 17886

nekem mega trabimat törték vel de a kocsi kellet vlnanekik
de még a hifit se lopták ki bgelóle a meg semmi, minden sértetlen és érintetlen maradt anniy,hogy a kormányzáramat eltörték, a kormányomat is meg ht a kilicset a duró-ból


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

4115 Vörös Gábor 2006-09-28 12:01:32

Sziasztok!
lenne egy nagy kérdésem.Tegnap feltörték a 4t wareszom csomagtartóját, persze biztos örül a tolvaj a racsnis kulcs készletnek amit talált, csak azt sajnálom hogy a törölközőt nem vitte el. szóval úgy emlékszem volt itt még régen egy cikk hogy hogyan lehet a csomagtartóból leszedni a zárat hogy belülről nyíljon.Azt hiszem voltak fényképek is. Ha esetleg valaki tudja hol lehet megkukkantani megkösszönném nagyon..Amúgy meg nem tudom ki az a vadállat aki feltör egy wartburgot és csak a kulcskészletet viszi el(olyan nehéz egy készletet a tescoban vagy az auchanban venni 1500-2000 forintért?)

4114  Zombie 2006-09-28 11:26:38  Előzmény:Rell Miklós: 17883

megnéztem a karbim... eredeti weber, devalszeg az avezérlő megadta magát
úgy tudom nem éppen olcsó dolog, tudja valaki mennyi, ill valaki használtan, vagy esetleg tipp, hogy tényleg az a rossz, és nem a kábel?
és a karbi gáz bovden részénél lévő kábelhez isonnan megy a vezeték?
köszi


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

4113 Huszta Tibor 2006-09-28 10:31:46  Előzmény:: 17882

Krisz: menj ki veteránbörzére, vagy kérdezd meg a nagyapát, hogy van-e hasonló a sufniban... az ilyen alkatrészeknek ez a leggyakoribb előfordulási helye Továbbá ajánlom a veterán topicot, vagy ai index.hu megfelelő fórumait.

Tib
(Módosította Tiberius 2006.09.28. 12:33-kor)

4112 Rell Miklós 2006-09-27 20:46:30  Előzmény:Varga Tibor: 17881

Azért itt már több karbi gonddal is összefutottunk a fórumban, nem? Meg gondolj csak a pierburgosokra, ők is azért akarják cserélni, mert a weber "nem jó".
Tudod, az jut eszembe, hogy amikor vettem a HB-s 2t karbit, tiszta szutyok volt, rettenetesen randa! De szétszedtem, és belül patyolat tiszta volt! Ez a TLA meg kívül tiszta, és belülről mint az (moderálva)...
Mindegy, már készítettem egy kis "adaptert", ami nem engedi összecsukódni a szűrőt (új szűrőt is vettem, de ez is mintha már gyárilag meg lenne nyomva a szélén, hogy "na itt kell összecsuklani"), ártani nem árt...

retro

4111 (Törölt felhasználó) 2006-09-27 19:59:23

Sziasztok!
Szeretném megkérdezni ,hogy hol szerezhetnék 500-as Trabihoz indexeket
és hátsó lámpákat? Használt is érdekelne amennyiben jó állapotnak örvend!
Remélem tudtok segíteni nekem!




4110 Varga Tibor 2006-09-27 18:53:03  Előzmény:Rell Miklós: 17875

én sztem kár foglalkozni vele. közel se biztos hogy ott bemegy a kosz. bár egyedi esetről lehet szó, tesómnak pl sose kelett karbit pucolni,pedig jó pár évig használta. És más környezetemben lévő trabinál se volt ilyen gond.

Tibke

4109 Varga Tibor 2006-09-27 18:48:54  Előzmény:Molnár György: 17879

háát, sztem nem ettől csattog. vagy akkor már a szelepek csattognak, ha elforgott a vezérműkerék.

Tibke

4108 Molnár György 2006-09-27 18:39:51

Hali
Tibke valószínű megvan a csattogás oka!! Legalábbis remélem hogy ez okozta.
Pontosabban a vezérműszíjtárcsa kerék (megvan) a vezértengelyen. Meglazult a csavar, mert sztem nem ráncigáltam meg eléggé, vagy sehogy a csavart. És fellazulva a szíj 1/3 a lelógott a kerékről, kikoptatta egy kicsit a műanyagot. És ami a legnagyobb baj, az illesztő reteszt szétverte a keréken, a tengely végén hál" isten csak a sarkait egy kicsit. Ebből is két fajta van, mármint a szíjkerékből. Van egy méllyebb,és van egy sekélyebb felfekvési mélységű( értitek ugye mit akarok nyögni) Nah nekem a méllyebb van, így a tengely végi károsodás elvész. Remélem. Holnapra lesz megfelelő szíjkerék, estére nyilatkozok Hát igen az új köbö 6000Huf itt felénk, bontóbol 2500Huf hozzák. Ez már a második tanulópéz
Gondoltam megosztom veletek....
csá


gyuszi

4107 Bárdos Attila 2006-09-27 18:20:27

Nekem sem volt gondom a direkttel,csak arra kell figyelni,hogy zárt legyen,ne a fémhálós...az elég durván átengedi a dzsuvát..

Trabant..

4106 Molnár András 2006-09-27 17:18:48  Előzmény:: 17869

Ha a direktszűrővel jobb lett (benzinnel) akkor naon sok anyagot kap, amit ugye a többlet levegő 1 kissé kompenzál. Vegyél el egy kis kerót aztán próba.

ACL-400

4105 Molnár András 2006-09-27 17:12:26  Előzmény: Zombie: 17870

A Polo-nak nincs olyan bölcsője mint a trabinak. Biztos össze lehetne mókolni, van is rá példa. De ennyire sztem nem éri meg belemélyűlni.

ACL-400

4104 Rell Miklós 2006-09-27 14:08:59  Előzmény:Venczli Miklós: 17873

Hát csak tudod, elég sűrűn piszkosodik ez a karbi, és sokan panaszkodnak is rá, gondoltam, minden lehetséges okát megszűntetem a koszosodásnak, hátha csak ez a baj... Aztán majd 1 év múlva nyilatkozom...

retro

4103 (Törölt felhasználó) 2006-09-27 13:58:06

Cső!

Valaki tudja, hogy jön szét a Waresz kmóra? Fóliáztatni akarom a számlapt!

Köszi!

kis trau

Jenes Lóránt 0630-900-77-59

4102 Venczli Miklós 2006-09-27 12:14:57  Előzmény:Rell Miklós: 17872

én nem vettem ilyet észre nem is néztem igazából
de sztem ami ott bemegy "szüretlen" levegő, az olyan csekély mennyiségű, h kár vele foglalkozni

saját képek

4101 Rell Miklós 2006-09-27 12:01:02

Lassan rakosgatom össze a 4t karbimat, most mindenre nagyon ügyelek, kíváncsi vagyok, milyen lesz... Gondoltam, ha már minden (moderálva)a rajta, és ilyen gondosan megtisztítottam, nem ártana tenni valamit az ellen, hogy újra mocskos legyen. Van a karbin az a műanyagsatyka, ami mögött a szivatót mozgató kar bújik be, azt kicseréltem egy egyedi gyártásúra, ott már nem jöhet be mocsok. De ahogy nézegettem, a légszűrőház sem oké! Ezen még nem agyalt senki? Elmondom, mire gondolok:
Ugye van ez a harmonikás levegőszűrő, a peremén a gumihabbal, ahol tömítenie kell(ene). A gumit a fedél szorítja le, úgy, hogy az ott (elvileg) tömít, és így csak a szűrőn át tud levegőt kapni. De a harmonika lamelláit a vákuum összehúzza, és ettől, meg gondolom a rázkódástól kihúzódik kétoldalt a gumiperem a fedél szorítása alól, és mellette is el tud menni a levegő. Más még nem vett észre ilyet? Most én arra gondoltam, hogy a fedélre hegesztek két kis lemezt kétoldalra belülről, ami a gumiperemet belülről megtámasztja, hogy ne húzódhasson össze...
Vélemények?

retro
(Módosította Grisa 2006.09.27. 14:02-kor)

4100 (Törölt felhasználó) 2006-09-27 11:37:00

Üdvözlök mindenkit

Ajánlanék egy megmentésre érdemes Tarabantot. Egy kedves ügyfelem akarja bontóba adni, mert "egy ilyenért már nem adnak pénzt".Az autónak 1 tulajdonosa volt, 1981-ben vásárolták, ma is elsőre indul, ami átalakitást tudok, az üléseket kényelmesebbre cserélték. Szerintem néhány tizezerért el lehetne vinni. Derecenben van az autó. E-mailben szivesen megadom a tulaj telefonszámát. Az e-mail cimem:vw311@freemail.hu


Szabados311

4099  Zombie 2006-09-27 11:00:19  Előzmény:Rell Miklós: 17852

és polonak az egész bölcsőjét nem lehet belevakerni trabiba?


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

4098 (Törölt felhasználó) 2006-09-27 10:49:40

hát igazából nem lőttem össze
de az bizti hogy az eredeti légszűrővel még annyira sem ment.
Hol tudom összehangolni???
melyik fúvókát fúrjam 10-es re???
az biztos hogy ez így nem jó

Pahyka 30/443-68-06
ferenc.paholcsek@raiffeisen.hu
LPG Waresz Pahy

4097 Molnár András 2006-09-27 07:02:16  Előzmény:: 17867

Gondolom nincs jól belőve a karbid. Másra nemtok gondolni. Direktszűrőhöz hozzá lett lőve a karbi.Merugye többlet levegőhöz több benya kell. Injektornál megoldott. Nem értem viszont a kenéstechnikai problémát.

ACL-400

4096 (Törölt felhasználó) 2006-09-27 06:35:14

Kérdés??
Miért van az hogy gáz üzemmel jobban húz a verda mint benzinnel???
Pedig pont fordítva kellene lenni!!!
És benzinnel halkabb motorhang társulna, de nem nekem - gáznál halkabb, és több erő van benne.
Ráadásul direkt szűrő fityeg benne, ami igazán benzinnél dobná ki magát, de nem nálam.
Miért van ez????
Elvileg benzin lenne az ideális neki, akkor van ideális kenés. nem???

Pahyka 30/443-68-06
ferenc.paholcsek@raiffeisen.hu
LPG Waresz Pahy

4095 Varga Tibor 2006-09-26 20:24:18  Előzmény:Molnár György: 17863

Örülök hogy összeállt a vas. Fél év állástól csattoghat, de csak egy darabig, tönkre elvileg nem megy az állástól. próbáld meg kipucolni, lehet hogy a sima motormosó is elég.

Tibke

4094 Varga Tibor 2006-09-26 20:20:42  Előzmény:Molnár György: 17859

BBalázs már lecsapott rá, ez egy olyan közepes mértékű ültetés.

Tibke

4093 Varga Tibor 2006-09-26 20:19:26  Előzmény:Molnár András: 17857

na, már értek mindent. sztem nem gond ha meg van hajtva a stabilizátor.
Geza: a rugóknál működik a visszahajtás, mármint a futómű rugójánál. nem törik el.

Tibke

4092 Molnár György 2006-09-26 19:16:23

Köszöm a tanácsokat, 10W40 Shell Helix olaj van benne. nem volt elhanyagolva az olajcsere, viszont fél évig állt szegény pára. Nem sok elállításra gondolok max 2 fog. De forogni forog, veszi a fordulatot, csak marha zajos. A céges Trakinak nincs ilyen hangja Nah holnap szétszedem, megtisztítom, olajjal összerakom és ha nem használ.....

gyuszi

4091 Molnár András 2006-09-26 18:43:47  Előzmény:Támba Csaba: 17861

Ja, kikéne venni őket jól megjegyezni mellik hol volt, nem tom van-e értelme én mindent sorba rakok. (?) satu+féktisztó csodákra képes. Különben 10w-s olajjal kell járni ezekeknek a polo mociknak az kell.

ACL-400
(Módosította bandee 2006.09.26. 20:44-kor)

4090 Támba Csaba 2006-09-26 18:39:56  Előzmény:Molnár György: 17858

Igaza van az előttem szólónak, ha annyira el van rakva a vezérlés hogy már szelepek adják a hangot akkor már nincs miről beszélni

De ha ilyen gond nincs akkor tényleg lehetséges hogy csak le vannak ragadva. Pláne ha el volt hanyagolva a motor olajcsere szempontjából, vagy nem megfelelő motorolajjal ketyegett.




Tsaby 601S

4089 Molnár András 2006-09-26 18:30:28  Előzmény:Molnár György: 17858

Ha elrakjátok a vezérlést attól még a tőkének nem kéne csattognia. Jó mondjuk ha 5-6 fogat elraktok, és netán el is indul akkor jöhetnek zajok, de akkor már úgyis mindegy. Egyébként a tapasztalatom (jó pár év szerelés, most autósboltos rabszolgaság), hogy nem mindegyik trabihoz kapható tőke jó. Jó szokott lenni a LUK, INA pölö. Volt már Ajusából több garis csere. Haver úgy oldotta + hogy rádobott egy Golf heng.fejet érdekes módon abba bármelyik utángyártott tőke jó.

ACL-400

4088 Molnár György 2006-09-26 18:21:42

Jah
Tibke! a rugó amit árulsz, hány cm-es ültetéshez van készítve? Elöl és hátul természetesen. Ha nem meredek nagyon akkor érdekelne a dolog.
És már tuti hogy nem mék Oct 1. én legalábis Trabival nem

gyuszi

4087 Molnár György 2006-09-26 18:18:49

Hali
Látom benne vagytok a T-mában nagyon Na de nem baj. Visszakanyarodnék a hidrotőkékhez. Létezik az hogy vezérszíj felrakásnál elmozdul a beállításból, és utána veszettmód csattog, és nem pedig a hidrotőke(k) szorult(ak) meg? Úgyértem a szelep még nem ér bele....vagy csak naggyon kicsit?
Nah asszem most visszadobhatnám a bizonyítványaimat. Hál isten megtaláltam a "R" fokozatot is, úgyhogy mosmán a váltó OK. Ez Tibkének szólt.
Naggyon reménykedek hogy totálisan fel vannak a hidrotőkék ragadva, és semmi bajuk, egy kis járatástól+ 1.5 km próbaúttól. És nem kell felújíttatni, me magamhónyúlok...
Szeva


gyuszi

4086 Molnár András 2006-09-26 18:13:31  Előzmény:Rell Miklós: 17856

Aha! A lengőkar egyforma hosszú, csak a gömbfejhez képest a Polo-n beljebb van a stab.szilent. Végülis télleg nem jól írtam. Nem a hosszával van baj, hanem a stab.rúd nem áll jó szögben, ezért kellene hajlítani rajta.

ACL-400

4085 Rell Miklós 2006-09-26 18:05:52  Előzmény:Molnár András: 17855

Ja, de amit írtál abból az jött le, hogy nem stimmel a Trabi stabilizátor, mert hosszabb a polo lengőkar. És akkor gondoltam, ha a stabilizátora is hosszabb a polonak...
De hát ha a lengőkar nem hosszabb...

retro

4084 Molnár András 2006-09-26 17:58:10  Előzmény:Rell Miklós: 17852

Azért mert a polo szélesebb nyomtávú, és akkor meg vágni kellene. Féltengely röviditésnek is ez az egyik oka. 5 gangnál.

ACL-400

4083 Molnár András 2006-09-26 17:55:26  Előzmény:Varga Tibor: 17851

Nem hosszabb, legalábbis nem feltünő. Sokkal olcsóbb mint a trabié. Asszem Bárdiéknál van a legjobb árban, holnap +nézem. 4T kisiparos = Polo Lemförder. De, hogy ne legyen eccerű, a Polo gf csapja kisebb, oda kell 2 persely a horony alá + fölé, nagyobbra kell fúrni a csavar helyét. Meg úgy rémlik mintha a Polo stab.rút átmérő is kisebb, de van "husa" lehetne fúrni. Na meg ugye a trabinál két fél szilent van a Polo-nál meg préselt, de nem hiszem hogy gondot okozna. Van vele macera de sztem megéri, még ha lóvéban ugyanott van az ember. Terpeszteni nem fog vele, hacsak a bölcsön át nem heftüjjük a tartót.

ACL-400

4082 Szabó Géza 2006-09-26 17:49:37  Előzmény:Varga Tibor: 17849

ja én is azt hittem hogy rugónál működik a melegités aztán mikor kihült elpatant mint a (moderálva) Igaz ez peugeot ablaktörlő rugó volt

Ez az élet! 4 kerék, zwei takt, kék füst, vidámság. Ezt nyújtja nekem a TRABI.

4081 Rell Miklós 2006-09-26 17:44:05  Előzmény:Varga Tibor: 17851

Nem akarok itten belepofázni, de ha már polo lengőkar, akkor nem lehet, hogy a polo stabilizátor is jó lenne valahogy?

retro

4080 Varga Tibor 2006-09-26 14:47:57  Előzmény:Molnár András: 17850

mennyi az eltérés?a szilentnek nem tenne jót sztem elsősorban a feszítés. de tanulmányaim szerint,ami megmaradt, ha vissza van eresztve levegőn,akkor ugyanazok a tulajdonságai maradnak az anyagnak. de ha te nem, majd én kipróbálom, asszem úgysi lengőkart kell cserélnem a a4T-n. mi pénz egy lengőkar? hosszabb kicsit hogy terpesszen elöl?

Tibke

4079 Molnár András 2006-09-26 14:45:38  Előzmény:Varga Tibor: 17849

Tul.képpen be lehetne feszegetni, csak akkor brutál módon elő lenne feszítve, nem tom számít-e az "előfeszítés"?

ACL-400

4078 Varga Tibor 2006-09-26 14:39:40  Előzmény:Molnár András: 17848

agyaltam már én is a polo lengőkaron. de akkor ezek szerint a stabilizátor helye nincs jó helyen, mi? Te, én sztem nem sok jót tesz vele ha megmelegíted, mert akkor azért a keménysége,rugalmassága változik. Bár elvileg, ha hagyod levegőn! visszahülni, akkor az anyag állandója marad. Rugóacélnál működik(elvileg ez is az), a spirálrugót szoktuk hajtani.

Tibke

4077 Molnár András 2006-09-26 13:01:22  Előzmény:Varga Tibor: 17846

Jahh! Tibke! Megpatronoztam a trabi első gátlót polo patronnal.
Kemény mint a beton CD hallgatás (moderálva) uton felejtős. Megpróbálkoztam a lengőkarral is, éppen +oldható lenne némi barkácsolással. Nem tom pölö ha a stabrudat meg melegítem lánggal éri-e valami károsodás. Szerinted?

ACL-400