Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4176 Prokop Gábor 2006-09-30 20:30:49

Borzalmasan nagyra növekedett a Barkács... Mivel időm most nincs, hogy megoldjam a problémát, lezárom a topicot, és Barkács szakkör 2-t megnyitottam

4175 Koncsik Géza 2006-09-30 19:36:38  Előzmény:Varga Tibor: 17942

Azt nem értem a Golfba müködött, a wartyiba nem.Mindent átnéztem rajta.A vákumcsövek pöpecek.

4174 Koncsik Géza 2006-09-30 19:34:06  Előzmény:Varga Tibor: 17942

Warbirunnernek is meghalt.


(Módosította gyaur 2006.09.30. 21:34-kor)

4173  Zombie 2006-09-30 19:31:41  Előzmény:Rell Miklós: 17936

de akkor ez müszerekkel korigálható, tehát ha egyikkel rossz, akkor létezik az a müszer amivel jó, nem? amúgy annyira nem bosszant, csak tényleg ha hosszu utat megyek, és peobléma van és nem gyullad ki a akkor van a gáz

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

4172  Zombie 2006-09-30 19:29:49  Előzmény:Koncsik Géza: 17939

főleg sok pízért?
add le méhbe többet kapsz érte

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

4171 Varga Tibor 2006-09-30 19:29:24  Előzmény:Koncsik Géza: 17941

warbirunner pedig leírta mik lehetnek a gondok. azokat megnézted? amúgy jó karbik ezek, akinek van mind jól működik felénk.

Tibke

4170 Koncsik Géza 2006-09-30 17:40:09  Előzmény:Rell Miklós: 17940

Nem rossz, csak már belefáradtam .

4169 Rell Miklós 2006-09-30 17:23:17  Előzmény:Koncsik Géza: 17939

Szerinted azok után, hogy mindenkinek szétkürtölted, hogy rossz, lesz még, aki megveszi?

retro

4168 Koncsik Géza 2006-09-30 17:11:29  Előzmény:Varga Tibor: 17938

Na Úrak holnap aki jön talira és akar egy Pierburg 2E3-s karbit szivósorral együtt az hozzon magával sok pizt. Én már nem kisérletezek vele.Belefáradtam.

4167 Varga Tibor 2006-09-30 11:29:19  Előzmény:Marton Tamás: 17937

ahogy leírtad az tuti hajtókaros. pláne hogy darál, és ráadásul elmegy az olajnyomás. és ha saját bevallásod szerint is iszonyat hangja van, nem is fog már sokat elmenni a motor... óvatosan járj vele, mert hamar kikönyököl a hajtókar a blokk oldalán...

Tibke

4166 Marton Tamás 2006-09-30 00:01:37  Előzmény:: 17921

Hi!

Traumatologia:
Tuti nem hengerfejes, mert nemrégiben be lett mérve a síkja, és nagyon szépen síkban van, tömítés is cserélve lett, az olajfojás ami volt a szelepfedél tömítése miatt volt!....az olajnyomásgombák már lettek cserélve, és 15W40-es Castrol olaj van benne....valszeg tényleg az lesz amit Grisa mond, hogy az elektrolitkondik száradtak már ki a műszer elektronikájában és már más értéket adnak.
Tibke:
Azt mondod, hogy hajtókarcsapágyas szegényke? De az olajat nem engedi sehol....az már a múlté, hogy engedi az olajat. De haver szerint a daráló hang tuti hogy valamelyik hajtókar csapszeg lesz. Rosszabbul nem gyorsul tőle, de viszont amikor fordulaton tartom akkor iszonyat hangja van. Gyorsításkor, motorféknél elenyésző. Logikus lenne mivel akkor van ideje "rezonálni" amikor egyenló fordulaton jár, gyorsításkor/motorféknél "megfeszül" a csapszeg.
Bbalazs:
Zsírzógomb nincs rajta mivel ez hivatalosan "karbantartásmentes fogasléces kormánymű" , de az a lényeg, hogy leszeded azt a hosszú gumiporvédőt róla (könnyen lejön, és könnyen vissza is megy), és jól adod neki az ívet valami jó zsírral!...az a lényeg hogy a kormány legyen kitekerve csutkán jobbra mivel akkor jön ki oda a fogasléc teljesen!




A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

4165 Rell Miklós 2006-09-29 22:04:29  Előzmény: Zombie: 17927

Neked más a gáz! Neked (ahogy elmesélted személyesbe) minden össze-vissza van kötve... Vannak itt az oldalon jó kapcsolási rajzok, azok alapján próbáld sztem helyreállítani.
A nyomtatott áramkör pedig idővel igenis romlik. Már nem maga a lap, hanem legfőképpen az elektrolitkondik. Ezeknek a tűrése már újonnan is eleve valami 40%(!!!) vagy mennyi, de valahol ekörül van, akármilyen durván is hangzik... Idővel pedig öregszenek, és változik az értékük. A műszerfal 80fokja sem hiszem hogy használ nekik, meg az autóban előforduló esetleges generátor/fesszabályzó hibák miatti feszültségcsúcsok/tartós túlfeszültségek sem tesznek jót nekik...
Persze ez nem jelenti azt, hogy tuti, hogy ott a hiba, sőt! Azért ezek a motorok is kaptak már az élettől 15-17 év alatt...
De annál szerintem mindenképp jobb a kikötés, mintha az ember hagyná világítani, mert akkor ha már tényleg nagy a gáz, azt is csak ennek tudja be...
Persze nem kell velem egyetérteni...

retro

4164 Rell Miklós 2006-09-29 21:54:48  Előzmény:Bogár Balázs: 17933

Gyárilag a 4t-n nincs.

retro

4163 Molnár György 2006-09-29 17:23:48

Hali
Nekem van a tetején egy zsírzógomb, de azt nem tom hogy házi-e. Mert hozzám már így jött a szerkezet. Nah csákány.
A vezetékekkel csak óvatosan, mer" nálam akadt olyan hogy az egyik vég pl sárga, a másik meg zöld-sárga csíkkal volt Nah by


gyuszi

4162 Bogár Balázs 2006-09-29 17:10:33

sziasztok. Olyan kérdésem lenne.....a 4T kormányművét hogy lehet zsirozni? mert én zsirzógombot nem találtam.......

http://trabantclubszhely.fw.hu

4161  Zombie 2006-09-29 16:38:05  Előzmény:Varga Tibor: 17931

és az én esetemre tudsz valamit mondani?


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

4160 Varga Tibor 2006-09-29 15:22:12  Előzmény:Marton Tamás: 17920

és éppen a hajtókarcsapágyad miatt megy el az olajnyomás! elszökik. és mivel higul az olaj, így jobban el tud szökni!

Tibke

4159  Zombie 2006-09-29 14:44:15

tehát nekem a problémám az ,hogy elektrónikai hiba van...vagyis hidegen gyujtástadok akkor velgyullad a töltés lámpa meg az olajnyomás. egy időben kattogott valami relé ott az akksi körül van, mos ha kigyullad az se kattog, tehát nem értem az egészet.....
én szívem szerint visszakötném a dinamikus olajnyomésjelzőt, mégis jobban látom hogy mi van,nem hiába találták ki azt, ha gyárból kijőve müködött müködni kell 100 év mulva is hoszen egy (moderálva) nyomtatott áramkör nem megy tönkre, tehát motor körül lesz a hiba vagy a gombéknál, valakinek kizárólag a gobáról szivattyúról dinamikus olajjelzőről, egyszóval az ellenző lámpáról kapcsolási raja, hogy melyik kábel hova megy milyen zsionű gombának hol kell lenni, meg ilyenek


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

4158 (Törölt felhasználó) 2006-09-29 12:04:56

Közsi Grisa
Valamit összehozok 7végén
átmegyek fodrászba és megnyírok 1-2 fehér vezetéket.

Remélem így mükszeni fog.
És sz olaj??? ne legyen sűrűbb??

Pahyka 30/443-68-06
ferenc.paholcsek@raiffeisen.hu
LPG Waresz Pahy

4157 (Törölt felhasználó) 2006-09-29 12:00:42

Nekem viszont kigyullad!!
ha leesik a fordulat.


Pahyka 30/443-68-06
ferenc.paholcsek@raiffeisen.hu
LPG Waresz Pahy

4156  Zombie 2006-09-29 11:18:48  Előzmény:Koncsik Géza: 17915

az baj inkább hogy nem gyullad ki!!!!!


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

4155 Rell Miklós 2006-09-29 06:50:00  Előzmény:: 17924

Ha kikötöd a fehéret, attól még az olajnyomás-gomba kigyújtja a lámpát ha nincs meg a nyomásod. De ez látszik is, hiszen álló motornál kikötött fehér vezetékkel is világít a lámpa.

retro

4154 (Törölt felhasználó) 2006-09-29 06:39:12

király a vas, bár még nem láttam ilyet

Pahyka 30/443-68-06
ferenc.paholcsek@raiffeisen.hu
LPG Waresz Pahy

4153 (Törölt felhasználó) 2006-09-29 06:37:35

de ha kikötöm a fehér rdótot, attól még minden ok lesz???
akkor is ha tényleg baj van - pl elszáll az olajnyomás.
akkor sem borul pirosba az óra
ezt nem igazán értem.
az ok hogy átverem hogy ne legyen vak lárma
de mi lesz ha beüt a miúság?????


Pahyka 30/443-68-06
ferenc.paholcsek@raiffeisen.hu
LPG Waresz Pahy

4152 Rell Miklós 2006-09-29 06:27:09

Eztet nézzétek:



Érdekes szerkezet. Ha jól értelmezem, akkor a kipuffba építendő, és a szívócső vákuuma vezérli. Ha sok levegőt szív a motor, jobban kinyitja a kipuffot, ha keveset, akkor zárja. Ha jól értelmezem...

retro

4151 Rell Miklós 2006-09-29 06:01:27  Előzmény:Marton Tamás: 17920

Na, mégegyszer bepötyögöm... Tegnap szépen leírtam, aztán valami hibát írt ki, és nem volt kedvem mégegyszer beírni...
Szóval az olajnyomás lámpa kigyulladásának az oka nem a gomba, hanem a dinamikus olajnyomás-elektronika. A feladata valami olyasmi lenne, hogy a fordulatszám-jelből és az olajnyomás jelből valahogy azt jelezze ki, hogy az olajnyomás rövid időkre sem esik-e az előírt alá. Ezt egyébként a lámpa csak simán a gombára kötve nem lenne képes kijelezni, mert túl rövid időkre kapna vezérlést. Ha bemelegedett motornál alapjáraton, és kicsit afölött jelez az olajnyomás-lámpa, akkor ez az elektronika szokott a felelős lenni. A jelzésnek vagy az az oka, hogy tényleg nincs meg a nyomás rövid időkre (ennek több motorhiba lehet az oka, de ezekhez nem nagyon értek, szerintem több alakatrész kopottsága lehet, amiket általában az ember nem cserél ki, csak az egész motorral, de erről majd a nagyobb szakik írnak), vagy az elektronika a rossz (az alkatrészek felmelegedés után más értéket mutathatnak, ráadásul már 15-20 évesek, ennyi idő alatt például az elektrolitkondenzátorok értéke elég drasztikusan meg tud már változni). Ez az elektronika a kombinált műszerben van.

Én nem a problémát orvosoltam, hanem úgy döntöttem, hogy nekem nem kell dinamikus olajnyomás-ellenőrzés, hanem megelégszem azzal, hogy az olajnyomás-gomba vezérelje az olajnyomás-lámpát. Ezt többféleképpen meg lehet oldani, én úgy oldottam meg, hogy a kombiműszerből kikötöttem a fordulatszám-jelet (fehér vezeték). Így az elektronika már nem gyújtja ki a lámpát (tulajdonképpen átverjük az elektronikát, úgy érzékeli, mintha a motor állna), viszont a gomba még kigyújtja a lámpát, tehát azért megmarad az olajnyomás-visszajelzés statikus része.

retro

4150 (Törölt felhasználó) 2006-09-29 05:37:05

Cső Patron!

Az olajnyomáskapcsolókat cserélted már? Milyen olajjal jársz? Gyárilag 15W40-való a Trabi motorba, meg a Wareszéba is. javaslatom. Menj el szervízbe, és méress melegen olajnyomást. Ha ott túl alacsony, akkor egyértelműen (moderálva) az olajpumpa. Amúgy nem lehet, hogy hengerfejes a motorod? Akkor is hígul mint állat az olaj.

Jenes Lóránt 0630-900-77-59

4149 Marton Tamás 2006-09-28 23:34:26

Hi!

Úgy látszik erre az olajnyomáslámpa dologra soha nem találjuk meg a megoldást, már engem is idegesít, hogy 4.-ben 50 alatt folyton kigyullad...de azt már legalább kitapasztaltam, hogyha megyek egy erőszakos kört a géppel, szóval kicsit forróbb lesz benne az olaj akkor 60-65km/óra alatt már világít. Szóval az olaj hígul nem is kicsit...de attól még a nyomásnak meg kéne lenni, ezért nem értem....olajpumpa? hát nem tom... akkor ennyi embernek lenne az rossz?

Hát engem most haver elkeserített, hogy az egész mocimat ki kéne cserélni (vagyis érdemes akkor már 1.3-masra cserélni), mert a daráló hang amiről nem olyan rég írtam, valószínű, hogy hajtókar-csapszeg lesz
Vagyis lóg valamelyik hengernél, és ha fordulaton tartom akkor darál... ha gyorsítok vagy motorfék van akkor elenyésző a hang...fordulaton viszont kopog rendesen... f*sz kivan most má ez is sz*r, vízpumpa is nyikorog, önindító is szorul, a jobb oldali talpason kiszakadt a gumi és már nyekereg a futómű....
Hjajj..sokba lesz ez nekem....de legalább van egy előnye is: 1.3-mas lesz a bébi az tuti



A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

4148 Rell Miklós 2006-09-28 21:51:34  Előzmény:Varga Tibor: 17918

Nem az a lényeg, hogy melyik oldali gombához, hiszen azokat is elcserélhették. Hanem hogy melyik színű gombához! De erről már szól egy egész cikk!

retro

4147 Varga Tibor 2006-09-28 20:57:31

Ha terhelésre jön meg az olajnyomáslámpa, az már nem annyira jó dolog. lehet szimmering, vagy hajtókarcsapágy is. Persze ha valóban megfelelő gomba van benne. Amúgy a zöld megy a vezérműkerék felöli gombához.

Tibke

4146 Béli Gábor 2006-09-28 20:01:11  Előzmény:Molnár György: 17916

Bal oldalt középtájt a menübe ottvan, hogy Beállítások, majd utána Saját ikon feltöltése

4145 Molnár György 2006-09-28 19:37:24

Hali
Nah kicseréltem a vezérműszíjkereket a felsőt. És a nagyon dúrva csattogás megszűnt. mint a trabinak, egynémelyiknek, van kis hidrotőkehangja, most ennek is van, lehelletnyit hangosabb. Kezd összeállni. Mi a tapasztalatotok hidrotőke tisztító folyadékkal kapcsolatban? Hangban változást lehet tapasztalni? Vagy esetleg valami más? Érdekelne köszöm.

Hogyagörcsbe lehet berakni a verdámról olyan kis kééépet???

gyuszi

4144 Koncsik Géza 2006-09-28 16:14:49  Előzmény: Zombie: 17914

na akkor egy két emberes próba , gyújtásnál a vezetéket testeld le .Elalszik- e a lámpa?

4143  Zombie 2006-09-28 16:00:28  Előzmény: Zombie: 17912

meg is próbáltam, és ki kell hogy ábrándítsalak, rosszul emléxel
más hiba van


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

4142 Koncsik Géza 2006-09-28 15:53:38  Előzmény: Zombie: 17912

A karbinál lévő elektronika a letőltések tópik Wartburg 1.3 elektronika 29 ábra.

4141  Zombie 2006-09-28 15:43:51  Előzmény:Koncsik Géza: 17911

köszi mindjárt meg ispróbálom


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

4140 Koncsik Géza 2006-09-28 15:40:50  Előzmény: Zombie: 17910

ha jól emléxem pont forditva kellene legyen.

4139  Zombie 2006-09-28 15:37:58  Előzmény:Koncsik Géza: 17909

az csak viszonítás a vezérműtengely kerekéhez közelebb a zöld vezeték van


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

4138 Koncsik Géza 2006-09-28 15:35:39  Előzmény: Zombie: 17908

Na bocsi ezt most nem értem.Milyen vezérlőkerékről beszélsz?

4137  Zombie 2006-09-28 15:27:14  Előzmény:Koncsik Géza: 17906

miért akor ilyen tüneteket ad?
melyikre milyen színü megy?
nekem zöld és sárga van, a vezérlő kerékhez megy a zöld....


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

4136 Koncsik Géza 2006-09-28 14:40:37  Előzmény:: 17904

Ha fogy az olaj az nem pumpa ,hanem gyürű. Mennyi van a motorba? Nem a kilóméterórába.

4135 Koncsik Géza 2006-09-28 14:39:14  Előzmény: Zombie: 17905

Nem cserélted fel a vezetékeket véletlenül??

4134  Zombie 2006-09-28 14:07:33  Előzmény:Koncsik Géza: 17899

az nem vészes, amúgy nem az a baj, hogy világit, hanem hidegen világít, melegen , nem. Szal attól félek inkább, hogy ha menetközben baj van nem jelez vissza...
erre mit tudsz mondani?

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

4133 (Törölt felhasználó) 2006-09-28 13:47:58

egy pici fogyott belőle, na jó egy picit több a kelleténél

azt sugallod hogy olajpumpa???
olajcsere nem rég volt - kb 2500km amit futottam eddig a cser után
a gyertya is új
most lett felkészítve műszakira, és akkor lett kicserélve

Pahyka 30/443-68-06
ferenc.paholcsek@raiffeisen.hu
LPG Waresz Pahy

4132 (Törölt felhasználó) 2006-09-28 13:44:30

az nem lehet hogy híg az olaj.
10v40
és nem tudja teljesíteni a 2 bar nyomást

Pahyka 30/443-68-06
ferenc.paholcsek@raiffeisen.hu
LPG Waresz Pahy

4131 Koncsik Géza 2006-09-28 13:38:10  Előzmény:: 17897

Ha meghajtod és utánna világit az olajnyomás lámpa az nem jelent jót. nem bizti,hogy a gomba a rossz. Olajcsere v a olajpumpa (moderálva)axik.A gyertyád milyen? Fogy-e az olaj?

4130 Molnár András 2006-09-28 13:36:55  Előzmény:: 17898

Akkor télleg keveset kap. Adj neki egy kis anyagot, jegyezd meg hogy állt a Co csav., ha esetleg rosszab lenne vissza tud állítani.

ACL-400

4129 Koncsik Géza 2006-09-28 13:35:17  Előzmény:: 17898

Azért mondom, hogy benzinbe szegény keveréket kap a gép.

4128 Koncsik Géza 2006-09-28 13:34:23  Előzmény: Zombie: 17893

Na az elektronika 4től 7 ezer ft. Boltól függ. De bontóba is nézhetsz , v abba a Wartyiba amit említesz. Az olajnyomás lámpa attól is világithat ,hogyha a két gomba vezetékét felcseréled, az egyik kis a másik nagy nyomású tudtommal. Ha nem igy van majd valaki kiigazit.

4127 (Törölt felhasználó) 2006-09-28 13:28:29

zöldkártya az király
benyára lett belőve annó - mikor megkapta a zöld plecsnit
és gyári szűrővel.
de most jobb a direkt szürcsivel, azzal különdséggel, hogy gázzal jobban húz mint benzinnel


Pahyka 30/443-68-06
ferenc.paholcsek@raiffeisen.hu
LPG Waresz Pahy