Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Be kell vallani /és be kell látni/ magunknak is, hogy nincs minden igényt kielégítő megoldás. Nem is lesz, gazdaságosan, nagy tömegben előállítható semlegesítő berendezés. Lehetnek ötletek, egyéni, sikeresnek igérkező kisérletek, de vállalkozó aki sok pénzt, időt beleölve, lobbizva az engedélyeztetésért a kerminél, KPM-nél, na ilyen már nem lesz. A 2T autók olyan rohamosan fogynak, és olyan kicsi a tulajok pénztárcája, hogy erre vállalkozást senki nem akar már alapítani. Ahoz hogy bármit is autókra értékesítsen egy bolt, sokszázezerért H- számot kell rá szereznie. Előtte sokszázezerért le kell próbáltatnia a Közl. Tudományi Intézetnél /KTI/, ahol már sok termék elvérzett, és sok vállalkozó csődbe ment emiatt. Igaz, a rossz monolit, méhsejtes katot a 2T-re átengedték, de abban felsőbb utasítás is közrejátszott. A kutya sem akarja venni viszont, és rohamosan tünnek el a 2T-sek, én meg ország világ előtt, TV-rádó-sajtó útján kántálom hogy eltömődik, rossz hatásfokú, alkalmatlan, hülyeség stb. . Emiatt a KTI-nél szerintem gyűlölnek minket egy kissé. Vagyis nem is kissé, mivel valaki annó rengeteg monolit katalizátortestet bespájzolt a KTI igéretére. Hogy itt majd sokszázezer 2T-s megrohamozza őket, és zsíros üzlet lesz belőle. Erre a 2T-sek kezdenek eltünni, a gazdaság roszz állapota miatt szegényedni, és kisebb gondjuk is nagyobb mint 30-50.000 ft-ot költeni az egyébként korrodált, futómű, -motor, -váltó, -kormányműfelújításra érett, elértéktelenedett 2T járművükre. Gondolkozzunk a mai autópiaci viszonyok szerint. Ne is egy 2T autót, hanem egy 1988-as mondjuk Ford Sierrát vagy egy Fiat Regatát ki a fene lakatoltatna, motorgeneráloztatna, fényeztetne, újítatna horror pénzért fel, simán utcai használatra. /5-600.000 ft-os munka/ Már 0-50.000 ft-ig lehet ilyet kapni. Vagyis hirdetik, de kinek kell, +50-60.000 ft átírás teher mellett. 4-500.000 ft ért már Opel Astra, vagy bármilyen 1990 körüli autó kapható. De az 1990-es Renault Cliókat már 250.000 ft tól árulják. Mikor fog egy nem hobby Trabis /csak olyan utcai autós/, a 2008 ban átlagosan 21 éves kocsijába 300.000 ft-ot beledobni egy előbb már említett küszöb, hattyúnyak, motor, váltó, futómű javításba, csak hogy két év műszakit kapjon. Hát még a tizedét se. Ja meg még vegyen katot 30 ért, és izguljon, hogy a következő zöldkarcsin mi a frászért nem megy 2000 alá a PPM.
Szóval nincs megoldás, csak az hogy hagggggyjanak békén.
TWK 001: Nemtom, hogy te hogy tervezted, csak leírom a gondolatomat: Szerintem ha csak annyit mondunk, hogy "mi neeee" akkor bukott az ügy. Hiába támasztjuk alá olyanokkal, hogy akkor a robogó, láncfűrész, fűnyíró (kézimixer ) is káros, meg hogy az igazán károsak a co meg nitrogénoxidok, és nem a szénhidrogén, meg hogy milyen ésszerűtlen és betarthatatlan az egész, nem hiszem, hogy erre hallgatnak. Viszont ha azzal állnánk ki, hogy igen, mi is aggódunk a környezetért, és ezért tudunk valami még jobb megoldást, akkor már lehet, hogy pont a közvélemény állna a mi oldalunkra... Kérdés, hogy létezik-e ez a még jobb megoldás... Egy hivatalosan hitelesített vizsgálattal lehetne esetleg bizonyítani a megoldásunk hatékonyságát és persze azt hangoztatni, hogy így a trabi/warnyú az eu mittudoménhányas előírásoknak is megfelel, mert ebből jobban értenek... Csak hát mi ez a megoldás? Olvastam már olyan cikkeket, ahol 100000 km-es teszttel bizonyították, hogy valami szintetikus olaj 1:100-as keverékével milyen szépen ketyeg a motor, és alig szennyez. Tudom (tudjuk) hogy ez drágább, de elfogadhatóbb szerintem mint a kata. Lehet, hogy most baromi nagy hülyeséget mondok, de a lángoló kipufogó mintájára nem lehetne példul a kipufrendszerbe egy levegőszívó elemet és egy gyertyát berakni, és így a kipufogóban elégetni a megmaradó szénhidrogéneket? Vagy van létező megoldás?
Hali LB! Meg mindenki, aki az érdekképviseleti szerepvállalásunkkal kapcsolatban érdeklődik!
2006-ra van betervezve a lépés. Túl későn, de túl korán sem praktikus a szervezkedés. Nem lesz könnyű mindenesetre a dolog. Óriási minusszal kell indulnunk a 2t-k védelmében. Sokkal könnyebb lenne mondjuk a felemás zoknisok diszkrimi(moderálva)ója ellen fellépni. Őróluk nem kattan be a kívülálló embereknek, hogy ezek súlyosan környezetszennyezőek. Pedig ha egy felemás zoknis elmegy egy állásinterjúra, és kiszúrják a viseletét, nem veszik fel. Azt gondolják, ez egy idióta. Pedig ez egy ártatlan viselet, alig látszik. Az orrpiercing jobban látszik. Állás nélkül marad, eladósodik, csöves lesz, később öngyilkos akár. De ha mi felszólalunk, rögtön jönnek egy páran, hogy füst RÁK, HALÁL! Mit lehet erre mondani? Bármit szólsz, valaki leanyáz! Minusz 10-ről indulunk kábé. Nagyjából havonta nyilatkozom egy TV-nek, vagy újságnak. Ez van most. Jövőre a rendelet hibáira kell összpontosítani. Csak erre lehet, mert BP-n például már alig van 2T. KB. 0.3%. Vidéken tudom több van, de a közlekedéssel kapcsolatos környezetterhelés Budapestre koncentrálódik. Tehát a mennyiségre, és tömegek sérelmére már nem érdemes appellálni. Mondanak a sajtóban mindenféle számot Ez azért jó, mert az embereket nem irritálja már a nagy mennyiségű 2T. Alig látnak már ilyet, nem tartják üldözendő, káros tényezőnek már.
TWK már nem gyűjtök már a kaszni is megvan hozzá csak össze kéne rakni.....hát wazz...és akkor most komolyan gondolták azt a 2008at? nemá!vmit kéne tenni......
Trabant 601 Special "84 DCC-060 Died Trabant 601 Special "90 DLE-093 Little Boy
Egy 2T-4T átalakítás többe van manapság, mint egy orig. 4T megvétele. Pukkant 4T már 40-50 ezertől kapható. De jó 4T is van 100-tól. Ügyesebbek még olcsóbban is veszegetnek 4T-t. De a kérdésre a válaszok: van Fiat 903-as cucc 4 heng, 45 ló, engedéllyel, kulcsrakészen kb. 200 ezer ft. Van nekem még a tarsolyban Maruti 800 /Suzuki Alto 800/ 3 heng. 30 egynéhány lóerő, ez már 200 e. fölött van. A legújabb fejlesztésem, amire gyúrok az a Suzuki Swift 1000ccm-es 3 hengeres átalakítás. Ez 40 kw /kb 50egynéhány lóerő/. Ezt váltóval, injektorral, katalizátorral, tárcsafékkel akarom engedélyeztetni. Ez sokba lesz nekem, de nem számít. Most próbálgatjuk a gépésszel, hogy mit kell a bölcsőn átalakítani. Majdnem új bölcsőt kell építeni. Igazából már abba fogom hagyni az átépítést, mivel tudom hogy sokba van. Igaz mostanában sokaknak intézek átalakítási engedélyeket. Tehát él még a dolog.
Ha jól olvastam Simson Schwalbe 2T blokkra gyűjtesz. Csak nem abba kell a 2T helyett a 4T
Ohh, most gondoltam bele, lehet hogy személyesbe kellett volna...sorry ha Off
Peti!
Nem-nem! Nem személyesbe kellett volna, ezek mind nyílt infók! Csak egyszerűen kb, 100 fontos mondatot tudnék a témáról mondani, amit leírni borzaszó sok lenne.
Hali TWK-001! Lenne egy kérdésem...milyen motort érdemes szerinted berakni a gyári 2T technika helyett? Vmi olyan keverék kéne ami erős is vmennyire de keveset is eszik...és kb mennyibe kerülne egy ilyen motorcsere papírozással cakumpakk? ja meg ha lehet pár adatot leírnál a beépíthető (most nem a VW golf 1300 fölötti motorokra gondoltam) motorokról 1 pár adatot? előre is köszi!
Trabant 601 Special "84 DCC-060 Died Trabant 601 Special "90 DLE-093 Little Boy
Szia TWK-001! A kérdésem az hogy tudnál e segiteni! ) A helyzet az hogy vettem egy 600as kombi trabit, ami ki van vonva a forgalomból, se rendszám se müszaki se semmi! Fel van ujitva helyhiány miatt adják el stb, a kérdés vele kapcsolatban az hogy meg lehet e azt csinálni hogy az adásvételit pl. 2003 decembere állitjuk ki, ezzel megkerülvén a 2004 jan.1 töl érvényes katalizátoros hülyeséget! (A veteránositással lenne "meló" mert az autó rozsaszin fehér szinű, 500as müszerfallal és diszléccel, 12 voltos) Magyarul forgalomból kivont autónál is él e az hogy 15 napon belül át kell iratni! Mert ha nem, akkor megirom a papirt pl. 2003 dec 20 ról, és akkor amikor befejezem az autót és vinném müszakira akkor eredetviszga átiratás stb uj forgalmi meg rendszám. Ha ez nem müködik akkor megirjuk az adásvételit mostanra és átiratom majd kitalálom hogy hogy lökjük át a zöldkártya dolgon katalizátor nélkül Ha meg ez se jön be akkor jön a veteránná alakitás stb.. Jol gondolom? Elöre is köszönöm a segitséget!!
A szórólapok honlapról letölthető változatának felelőse Webmaestrónk. Igérte-igérte, de vmiért elmaradt. Sok volt neki az Alsóörsi felkészülés, meg a honlap, meg ez, meg az. Idén már ősszel összeállhat a 2006-os rendezvterv, és a télen meg tavasszal már nyomni lehet. Szóval most befogjuk szegény Prokee mestert.
"Szerintem az ideiről már mondjunk le, és tervezzük meg a jövő évit, hogy tavasszal (vagy ahogy a hó eltűnt) szórhassuk! És tudom, hogy az időpontok és helyszínek nem jósolhatók meg ennyire előre, éppen ezért úgy kéne megcsinálni, hogy bele lehetne írni, hogy az időpontok csak tervezettek, és kérdés esetén emil+telefonszám (szegény TWK 001-et még több trabis zaklatja majd, az egész ország területéről! )"
jójó, persze én is úgy gondoltam, mert most nincs egy szabad percem sem.....vagy tanulok, vagy kinn vok a tanyán vok épp spórolok a Simson kasznira...de még a haverokkal is el kell menni szórakozni és ezt nehéz már összehozni nemhogy szórólapozzak...de majd tavaszra elvileg kicsit több időm lesz...remélem ha nem akkor meg szakítok rája.....mert az egészet csak azért hoztam fel mert szinte egyik hétről a másikra elmerült ez a téma.....és most kíváncsi lettem...
Trabant 601 Special "84 DCC-060 Died Trabant 601 Special "90 DLE-093 Little Boy
Szerintem az ideiről már mondjunk le, és tervezzük meg a jövő évit, hogy tavasszal (vagy ahogy a hó eltűnt) szórhassuk! És tudom, hogy az időpontok és helyszínek nem jósolhatók meg ennyire előre, éppen ezért úgy kéne megcsinálni, hogy bele lehetne írni, hogy az időpontok csak tervezettek, és kérdés esetén emil+telefonszám (szegény TWK 001-et még több trabis zaklatja majd, az egész ország területéről! )
Szept. 10-ig megkapom a választ a Budai Skálásoktól. Okt. 09. vasárnapra kértem időpontot a TWK Őszi talijára. Azonnal közzéteszem ha minden összeállt!
Sziasztok! Nekem lenne egy olyan kérdésem h én jelentkeztem Klub tagnak az alsóörsi talin, de nem kaptam meg a tagságimat! Azt el lehet vhogy juttatni hozzám? Vagy h lesz ez?
Az új szabályozás szerint csak forgalobmól kivont járműre rakható, tehát a lejárt vizsgát nem helyettesítheti. Nem is beszélve az egyéb szigorú szabályokról...
Hello. TWK-001 Azt szeretném megkérdezni, hogy nincs e a klubnak P-róba rendszáma, amit lehetne kölcsönözni, műszakira menne a gépezet, de már áprilisba lejárt, és csak most lett kész.))) Eger -Miskolc távra, vagy esetleg útvonal engedélyt hol kérjek, a YARDnál??
Én úgy tudom, hogy annó a 404-es Peugeot és a Moszkvics 408 motorját kb. egyidőben készítette a Perkins cég (1968), ezért lehetett viszonylag könnyen beházasítani a Pug dízelt a Moszkvicsba.
1100 darab körül készült Barkas B 1000-1 annó, aztán elsöpörte a "falbomlás" ... Tavaly Dornburg-ban volt EGY darab ilyen 1000-1, de nem bújtam alá, csak lefotóztam, merthogy kicsi (16 MB-os) memóriakártya volt csak a digi-fényképezőmben, és a képek javát az épített 353 WR-re tartogattam.
A Belgiumi diesel Barkas az francia technikás volt. akkor még nem is volt ez a Ford moci. Lehetett ilyen, de az egy kisebb szériás kisérlet volt. A holland Wartburgos srácot majd megkérdezem. Egyébként a Scaldia cég már a 60-as években csinálta a Moszkvicsot és a gönbölyű Volgát Perkins, majd később Peugeot diesellel. Az ARO 10-est pedig Renault diesellel. Angliában láttam Dacia Duster 4WD néven. Ezekből szinte hírmondó sem maradt. Asszem lesz mit írnom, ha lesz időm, az Urban Legendbe. A 80-as években a Wareszommal végijártam mindent, és mindenhol forgattam a szemem a keletről odavitt cuccokra.
dízelbarkas? autóskártya? Hogy ti miket nem tudtok! Tán ennek is lehetne topicot nyitni! Érdekességek - pletykák. Ebben lehetnének az ilyen valódi, és haallott hírek a kocsijainkról. (mint pl az üzbég trabi)
Höhöhö, biztosan olyan szép volt, mint a Robur Facelift
Egyébként érdekes irányzat volt ez a szoci blokkban, mikor megpróbálták műanyagosítani és ráncfellvarrni a régi, több 10 éves tpíusokat, miközben a lényegen semmit sem változtattak Példaként ott a Robur, Skoda busz, Zastava, de a 4T-k is, bár ott azért a bőr alatt is változtattak.
A Barkas D az Ford 1.8D-vel került forgalomba. Nem lehetett olyan kevés darab, mert még a katalógusok is ismerik, szoktam is riogatni a vevőket, hogy megmutatom a Dízel Barkas vezérműszíját, hogy még ilyet is tartunk polcon Valami hasonló korú és konstrukciójú Ford motor volt, mint amit az Alekokba raktak.
Egyébként aki emléxik a régi, klasszikus (piros hátú) autóskártyára, Monteverdivel és társaival, abban volt Moszkvics 408 1.6D is. Persze a kék hátút jobban szerettem, mert abban volt kartonszínű Trabant
Az 1000-1-es először rendes régi homlokfallal jött ki, aztán egy face-lifted müanyag hűtőmaszkos kivitel lépett helyébe. Na, olyat próbáltam ki. Majd megkeresem a képét. Inkább érdekes volt mint szép.
Németországban feltünt néha 1-1 hirdetés az 1000-1-es négyüteműről, de ritka. Keveset csináltak belőle. A korábbi nem 2T modelleket a Belga Scaldia cég alakitotta át dieselre. Láttam is 1990-ben belgiumban egy ilyet, miközben a Waresz kombimmal csöveztem végig európát. Asszem Renault mocival volt szerelve. Ez a cég csinálta a Volga M-21, M-24-et is diesel Motorral. Sőt, a Zapót is megpróbálták előadni Renault-8-as motorral, ZAZ- YALTA néven, de kudarc lett a vállalkozás. Az egyik tagunknak /TWK-005/ van egy Belga-Holland Waresz 2T különolajzó rendszer a kocsijában. Azt is ők épitették eredetileg, mert a keverékes kivitelt nem lehetett eladni oda. Szóval sok ilyen érdekesség van, amiről sokan nem is hallottak.
Ha ilyeneket mesélsz, én is "idefoltozok"! Mennyire volt elterjedt a gyári 4t-barkas? Mármint az 1.3-as (mert úgy hallottam/olvastam - talán éppen itt - , hogy létezett barkas már korábban is gyárilag 4t mocival)...
Thüringiában egy Barkas, és DDR kishaszonjármű gyűjtőnek vittem itthonról egy 1.3-as Waresz Transot. Ha már ott voltunk kipróbáltuk a "szörnyeit" is. Volt ott Framo /ősBarkas/, nyerges Barkas /komolyan!!/, 3 tengelyes platós stb. A csúcs egy 1.3-as Barkas volt, ami kiállítási darab volt, és a srác onnan vette meg, párezer kilcsivel. Tárcsafékes volt, és villanyautó szerű hangja. Szóval jópofa volt, csöndes, gyors, és zsír új. /Folt maradt utánam az ülésén, annyira élveztem/ Na abba belereszelni az 1.6-os 16V G60 kompresszoros mocit! Asszem 160 LE!
TWK-001, kösz a választ. Nem értem miért ellenségeskednek egymással a trabisok. Ennyiért tuti nem fogok elmenni, Siófokot olcsóbban megúsztam apartman szállással.
És a gyári 4t barkasról mi a véleményed? Tudom, hogy mifelénk olyan nincs, de az talán csak jobban van megcsinálva?!? Esetleg nagyobb motorral... Egy olyat még egyszer kéne szetrezni!
Az engedélyeztetést meg tudom oldani. Nekem volt ilyen barkácsom, Opel 1.2-es mocival. Ment mint állat /mármint a lajhár nevű állat/! Pedig speckó 15%-al hosszabb difit csináltattam bele. 70 km -nél halálfélelem volt. Én hülye még németbe is kiautóztam vele. Csekély 18 óra volt. Kétszer örültem neki. Vételkor és eladáskor. Közben meg őőőrültem. Létezett még Dacia /még rosszabb/, és Lada, ill. japán motoros verziók. Diesel VW mocit is láttam benne, de az mégúgy nem megy, és szétüti a váltót. Na nagyon kell, mindent elintézek. A szívás viszont a TE dolgod lesz .
Az általad említett talit a Traburg Klub /nem nagyon szeretnek minket/ rendezi. Épp most értesültem a dátumról és az árakról. Tehát: 2005.08.19-21. Balatonszéplak. Két embernek, péntektől-vasárnapig 18.000 ft a kemping, és részvételi díj.