Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
[i]mit rejt magában a klubélet, amiről nem tudok[/i]
Sajnos nincs klubélet, mert nincs olyan ember aki ennek a szervezését magára vállalná, és gondolom te is egyetértesz azzal, hogy ez nem a klubelnök feladata lenne. Voltak már közös kocsmázások, de ezek leginkább csak a közelben élő embereket vonza, más programról én sem tudok. Egyébként itt a lehetőség, hogy egy ilyen szervezését a nyakadba vedd és hozz össze egy ilyen "klubrendezvényt". Jó ötletnek tartom, támogatom!
Előnyök, amiket te írtál: [i]Kötelező biztosítás[/i] Nekem ez volt a legfőbb ok, hogy belépjek és éves szinten kapásból spórolok kb 40e Ft-ot (két autóm is benn van).
[i]valami klub-katalizátor[/i] Ez engem nem érint, de örülök neki, hogy más igénybe tudja venni.
[i]P-s rendszám[/i] Egyenlőre még nem vettem igénybe, de már többszr gondolkodtam rajta.
Ha ezeket figyeled, akkor én már csak nyertem a klubtagságommal, tehát nem bántam meg és ezekre rájön még a kedvezményes belépő alsóőrsre, tavaszi, őszi talira pedig ingyenes belépő.
[i]Kiáll-e a klub egy esetleges karambol után a biztosítóval szemben, ha az irreálisan alacsony összegő árat állapít meg?[/i] Sajnos volt már rá példa, hogy valaki törte a hobbi vagy veterán autót és éppen a klub ráhatása miatt kezelték kiemelten az érintett járművet!
Szóval én sem akarom polírozni a klubot, mint látod vannak előnyei (persze az ember telhetetlen és akarhatna többet is), de hátrányát még nem éreztem!
Hi, Érdekes a válaszod?! Még nem pihented ki magad? Ki mondta, hogy nem volt jó a találkozó? Köszi a szervezésért. Biztos nem 10 percig szerveztétek. Nekem nem hiányzik az a pár ezer forint amit otthagytam a 7végén. Nem kérem vissza!!!
Azzal is tisztában vagyok, hogy a befizetett klubtagsági díj ellenében nem fogok 5 csillagos szállodában szunyálni, és nem kaphatok 2Ft-ért 18 karátos életnagyságú Trabit sem. Csupán az érdekelne, hogy mit rejt magában a klubélet, amiről nem tudok. Van egy olyan cikk, ahol ez le van írva? Egy-két foszlány van csak előttem: Kötelező biztosítás, valami klub-katalizátor, talán P-s rendszám. Van-e a klubnak kapcsolata alkatrészgyártó cégekkel, akiktől a klubbon keresztül ilyen-olyan már nem kapható alkatrészek beszerezhetőek (esetleg a klub kérésére Xdb-ot legyártanak még)? Kiáll-e a klub egy esetleges karambol után a biztosítóval szemben, ha az irreálisan alacsony összegő árat állapít meg? Harc a szigorított határérték ellen? Keres-e a klub még szponzorokat akik támogatnák a rendezvényeket?
Sajnos már a belépőm is többe került így mint a nem klubtagoknak
Sajnálom hogy neked többe került, míg másoknak nem. Igaz, nem szerencsés csak a nyári tali relációjában értékelni hogy klubtagsággal mi kedvezőbb, és mennyire. Gondolom te csak ezen veszel részt.
hogy sok alkatrészt és kiegészítőt lehet vásárolni az átlagos bolti ár másfélszereséért.
Sajnálom hogy neked ez is drágább volt. Igaz hogy a nagyker bruttó árlistája alapján áraztam be azt a kevés alkatrészt, amit ki akarok futtatni, hogy már csak az ajándéknak is adható pólókat, egyéb kis cuccokat tartsuk. Az, hogy mihez képest másfélszeres az már ezek után nem izgat. Mindig mindennél van olcsóbb, meg mindig van ember, aki tudja hogy van olcsóbb. Lásd Tecsó-Madaras Tecsó párharc.
Miért jó klubtagnak lenni?
Erre inkább nem válaszolnék a jövőben, mert nem szeretném polírozni a Klubot. Kérdezd a tagokat, mert ők elfogulatlanok. Kérdezd azokat akik esetleg jólérezték magukat. Meg olyanokat is akik nem érezték jól magukat, ezért a múlt hétvégén inkább a Balaton túlpartján múlatták az időt. Ebből vonj átlagot, és az talán segít a mérlegelésnél. De én inkább nem erőltetném, mint modtam a meggyőzést. A nagy találkozó miatti átlagon felüli stresszterhelés, és lelki fizikai gyötrelmek miatt néha én is úgy érzem hogy nem is tudom hogy miért jó nekem a klub, aminek alapítását 14 éve kezdeményeztem. Nálad nem jött be a klubunk, van ilyen! Vigasztal, hogy sokszáz embernél ez nem így van. Mindenkinek nem lehet mindig jó. Vigasztal hogy a Nyári Tali a legsikeresebb volt, és eddig nem az előnyök oldaláról vizsgálták a résztvevők. Mert a buli hangulatát nehéz előnynek átkonvertálva bárhogy megjeleníteni. Nehéz előnyről beszélni a többi lehetőségnél, meg a politikai lobbimunka eredményeként elért sikerek sem feltétlenül mindenkinek előnyökként jönnek elő. Van akinek semmi előnyt nem jelenetett, van akinek meg lehetőséget a további használatra. Hogy ezek előnyök vagy nem előnyök? Mittudomén. Nem előnygyár utazási iroda vagyunk, hanem egy klub, amit a magunk szórakoztatására /és a szabadidőnk hátrányára/ üzemeltetünk sok, és egyre örömtelibben növekvő számú közreműködő munkájával. Például a mostani segítőknek kifejezetten előnytelen lehetett önként a kapuban álldogálni, meg adminisztrálni, meg cipekedni, meg vitatkozni egységsugarú arcokkal. Ők joggal nekem szegezhetnék hogy nemcsak előnyük nem, hanem inkább hátrányuk származott az önkéntes munkából. Eszünkbe sem jutott az alapításkor hogy csak előnyöket kell majd nyújtani. Akkor bele sem fogtam volna. Mi a munkánkkal próbálunk előnyökhöz jutni a magunk és tettrekész tagjaink számára, ami olykor áldozattal jár. Mi nem tudunk előnyöket nyújtani!
Nos ezek alapján úgy néz ki, hogy egy ilyen önkéntes alapon szerveződött klubban inkább hátrány tömörülni, hiszen esetenként többet, vagy ugyanannyit kell dolgozni, vagy a klubtagdíjjal anyagi áldozatot hozni a tagoknak, mint amennyi idő a szórakozásra jut. A klub a tagok munkájától klub, és nem a tagok által várt előnytől klub. Sokkal egyszerűbb kívülállóként befizetni valahova egy rendezvényre, és szórakozni a pénzünkért. Sajnos te egy ilyen önkéntes alapon szerveződött társadalmi munkacsapatba csöppentél bele, ami nem tudott számodra megfelelő szolgáltatást nyújtani, mivel tökéletes és olcsó kiszolgálást vártál. Mi nem vagyunk profi szabadidős rendezvényszolgáltatók, ezért nem tudtunk megelégedésedre szolgálni. Ezért sajnos ezidáig semmi előnyöm nem származott belőle megjegyzésed a te szemszögödből helytálló. Nekünk meg ezidáig semmi előnyünk nem származott belőled, legföljebb a befizetett tagdíjad. De segítségnek jobban örül maroknyi csapatunk, illetve a klub. Mivel nem tudtunk megfeleni elvárásaidnak, illetve félreérthetőek volt a klubtagsággal járó feladatok-elvárások rendszere, ezért elnézést kérek/kérünk/, és visszaadjuk kívánságodra a befizetett díjakat. Privátban várom a címet, bankszlaszámot.
Most mivel huszadika van, nem írnék többet, mivel nem érti a családom hogy mi a fenét kalapálok az irodába a gépen, és miért nem indulunk már az ünnepi programokra.
Tisztelt Elnök Úr! Már több éve tagja vagyok a TWK-nak de ezidáig semmi előnyöm nem származott belőle. Az idén az alsóörsi találkozón ismételten beléptem, bízva abban, hogy a klubtagságért befizetett összeg valahol megtérül majd. Sajnos már a belépőm is többe került így mint a nem klubtagoknak (1 autó+1fő), majd a TWK standjánál tapasztaltam, hogy sok alkatrészt és kiegészítőt lehet vásárolni az átlagos bolti ár másfélszereséért. Miért nem jár kedvezmény ezekre az alkatrészekre a klubtagoknak? Miért jó klubtagnak lenni?
Mint a magam, mint pedig (gondolom) minden klubtárs nevében szeretném megköszönni ezt a szenzációs találkozót, amit idén Alsóörsön összehoztál! Nem kis munka és energia áll minden mögött, mint azt tapasztaltam is. Remélem, még sok legalább iyen kaliberű talin vehetek részt.
Egyesületünk átkötheti a MÁV ÁBE exügyfelei kötelezőjét, a Trabikra-Wareszokra a találkozón is.
Akit érint, és lent szeretné intézni, hozzon forgalmimásolatot, a MÁV-os III-ik negyedéves csekk másolatát. Ha tudja töltse le a kedvezmenyesbiztositas.hu-ról a reglapot és a meghatalmazást.
A többit lent intézzük. Lesz nálunk ajánlat, igazolások stb.
Így már én is jobban el tudom képzelni. Szerintetek érdemes elmennem, ha szeretnék látni néhány szép régi Trabit, púpost, 601-est meg pupi Wartburgot? Bár valszleg csak off járművel tudnék menni szombaton, mert családi összejövetel mellett ejteném útba.
Készül a programterv alsóörsre. Nem teljesen végleges, de beszúrom ide mégis, mert sokan írtak-hívtak-érdeklődtek hogy mik lesznek.
2 balatonfüredi extra felvonulás is lesz hétközben, esténként. A programtervben "közértlátogatásként" neveztük el, ha bárki kérdezné mit csinálunk
Hétfőtől-péntekig a résztvevők kívánságára csinálhatunk vetélkedőket, ezt a tervezet nem tartalmazza. Csakúgy mint nagysátorban rendezett spontán esti happeningeket.
Programok:
Keddtől- Csütörtökig:
Szlalom /egyéni kategóriában/ a füvön az Orral, és a fordított kormányos Trabival. Erre kezdési időpontokat nem adunk meg, hanem igény szerint indítjuk a szlalomokat, ha összeverődik pár ember. Jelentkezni Gábormál, vagy Jimnél. Szerdán, és csütörtökön estefele egy közös, autós „közértlátogatás” indul Balatonfüredre, a szombati felvonulással megegyező úton. /titkos, álcázott felvonulás / A különbség, hogy a város végén lévő körforgalomnál, a supermarketnél tényleg leparkolunk egy kis bemutatóra, meg vásárlásra.
16.00-tól: Mókás vetélkedő, testvéreink a Simson Klub Magyarország szervezésében 18.00-tó Orr-, és „fordított” Trabant, egyéni szlalom 21.00-tól: Filmvetítés ________________________________________ Programtervezet szombatra:
16:00 – Trabi IQ-King és IQ-Queen teszt + a délelőttről maradt „legek” értékelése.
17:00 – Csapatverseny 1. Szlalom az orral, és a „fordítottal” 2. Virslievő verseny (mint régen a lángosevő, fellógatva, bekötött szemmel) 19:00 – Csapatverseny bónusz és bónusz+ /karaokee és meglepetésfeladatok/ a színpadon, csapatverseny eredményhirdetés, . 21:00 – karaokee, és éjszakába nyúló buli a nagysátorban
Meglepődtünk mi is amikor megtudtuk hogy ugyanazon a napokon lesz egy hasonló tali. Mi már az év elején, sőt már a tavaly téli levélben is közzétettük hogy mikor lesz a mi talink.
Aztán mikor megtudtuk hogy a Traburg szervezi, már nem lepődtünk meg. Nincs velük kapcsolat, és nem is keressük. Mindenki kiválóan elvan a "saját" buliján, aszt sanyi.
Az igazi Traburgos úgysem jönne el hozzánk soha, mert sugárban hánynak ha a TWK-t kiejtik előttük. Így ők semmiről sem maradnak le. Meg sztem mi sem maradunk le semmiről.
Így ez a felállás gyakorlatilag mindenkinek megfelel. Nekik biztosan, nekünk meg cső mindegy.
ha jól láttam 15-16-17én lesz tali balatonszabadiban is!erről mit tudni? ezt nem lehetett volna más időpontban tenni?tudom hogy nem twk szervezés de veletek nem egyeztettek? azért sem tartom jó időpontnak mert mindenki alsóőrsön lesz szerintem
Ezt a nyugodtabb jellegű találkozót azért hoztuk létre sok-sok éve, hogy azok a klubtagjaink is résztvehessenek egy autós-motoros nyári rendezvényen, akik nem különösebben kedvelik-bírják a pörgős, zajos rendezvényeket. Mint például a következő héten kezdődő, Alsóörsi Nagy Nyári Találkozónk, mely 1 hétig tart, és csendesnek a legkevésbé sem nevezhető. Ez a különválasztás sikerrel járt, és akik rendszeresen részt vesznek rajta, értékelik azt, hogy ezen a találkozón és ebben a kempingben gyerekeik nyugodtan biciklizhetnek, futkározhatnak szabadon, esténként korabeli gyermekfilmeket,- rajzfilmeket nézhetnek a kultúrhelységben. A feleségek, barátnők sem unatkozhatnak, hiszen nincsenek autós ügyességi versenyek csak egy kedélyes szombat délutáni túra a Balaton felvidéken, aminek során a helyi nevezetességekkel kapcsolatos tesztlapot kell kitölteni. Az egész hétvége beszélgetős, hangulatban telik, körbeülve kedvenc járműveinket. Jó idő és meleg tóvíz estén fürdéssel csaphatjátok el az időt, hiszen pár méterre a Balaton. Este bográcsgulyás egészíti ki a dumapartit. Pénteken, illetve szombaton este 7 órától kezdődik a filmvetítés, nagy kivetítővel a kultúrhelységben, először a gyerekek számára körülbelül 21 óráig. Majd retro jellegű filmet teszünk be a nagy gyerekeknek. Leviszünk egy jópár tucat filmet, a jelenlévő közönség válogathat. Ha vége a gyermekfilmeknek, akkor először pénteken meg szombaton is egy-egy meglepetésfilmet kezdünk vetíteni. Majd ha ezek is lepörögtek, és pihent egy kicsit a projektor is, lehet felkiáltásal filmet válogatni. Szombaton délután, ahogy minden induló visszaérkezett a kis túráról, kiértékeljük a tesztlapokat, és eredményt hirdetünk. A közönség szavazatai alapján kiosztjuk a 3 legszebb járműnek szánt plakettokat is.
[url=https://trabant.prokee.hu/modules.php?name=xforum&file=olvas&id=forum_41169b18b87bc&kezdo=1585]Kértem már[/url], hogy a katalizátor témát itt ne boncolgassátok tovább. Irány a Traabnt vagy a Barkács topic, vagy a Kocsma, nekem édesmindegy, de ne itt toljátok tele a topicot azzal, ami közel sem ide való. Privát véleményem, hogy bármennyire is sajnálom azokat, akik 2004 utáni tulajok, [b][u]tisztában voltak a korlátozással, szigorítással amikor megvették az autót[/u][/b], így nincs semmiféle jogalapjuk a reklamációra. Ha viszont továbbra is megy a sírás, és nem hagyjuk szépen csendben elsikkadni a dolgot, akkor jön valami sötétzöld szervezet, akik ismét felkapják a témát.
Szóval nem kéne feszengeni, mert a vége az lesz, hogy a többiekkel fogsz kiszúrni, akkor meg nagyon fognak utálni egy páran.
Katalizátor téma ezzel itt berekesztve, további [b]érdemi[/b] hozzászólásokat a megfelelő topicba, OK ?
Nem akarok okoskodni, de szerintem nem kell ezt anmnyira túllihegni! Igen sajnos rád és azokra akik mostanában vették a kétütemű járgányukat, sajnos a szigorított értékek vonatkoznak. Valószínűleg 20-ból jó ha 1 Trabi teljesíti ezeket a határértékeket. Ettől függetlenül ne ess kétségbe. Mások is megoldották már a zöldkártya kérdést. Keresni kell olyan helyet, ahol normálisan állnak a dologhoz, és kis jóindulattal megoldják neked is. Ha magad nem találsz, akkor vedd fel a kapcsolatot olyanokkal, akik már túl vannak rajta. Az utóbbi időben volt egy pár hozzászólás ebben a témában, beszélj a megfelelő emberekkel.
Ettől nem lettem sokkal okosabb. A kérdés még mindig az. Hogyan lehet teljesíteni a szigorított határértéket? Ez legalább akkora rejtély számomra, mint Stonehenge
Trabantok és környezetvédelmi határértékek Változás a jogszabályban
Tisztelt Autójogász!
Olvastam a kétütemű járművekre vonatkozó környezetvédelmi felülvizsgálatáról és ellenőrzéséről szóló jogszabály módosítást, mely szerint a szénhidrogén (CH) kibocsátási határértéket 2020. december 31-éig teljesítettnek kell tekinteni a 2004. július 15-ét megelőzően tulajdonba került kétütemű járművek esetében. Kérdésem az volna, hogy mi lesz a sorsuk azon kétütemű járműveknek, melyek 2004. július 15-ét követően kerültek tulajdonba? Katalizátorról nem tesz említést a jogszabály!? Hogyan lehet teljesíteni a szigorított határértéket?
Köszönettel:
B. Endre
Tisztelt B. Endre!
A 2004. június 15-ét követően tulajdonba került kétütemű autókra a kedvezmény nem vonatkozik, tehát azoknak nem 2020-tól, hanem már most teljesíteni kell a CH határérték követelményt. A jogszabály egy szó említést sem tesz a katalizátorról, abban csak a környezetvédelmi követelmények szerepelnek számszerűsítve. A műszaki szakemberek szokták hozzátenni ehhez a témához, hogy a kétüteműek csak katalizátorral tudják ideig-óráig teljesíteni a környezetvédelmi követelményeket, aztán a katalizátor is cserére szorul, hogy ez tartósan így legyen.
Sajnálatos hogy nem tudják, vagy nem jutottak le oda is a módosított szabályok. Próbáld meg innen letölteni a Közlöny szövegét, és lobogtatni. A valódi probléma sok helyen például az, hogy nagyon nem akarnak 2T-re ZK-t adni a vállalkozók, mert ahoz külön kell fenntartani egy arra alkalmas gépet. Az meg veszteséges.
"Voltak szép motorok is, de volt olyan Pancsi OT-s rendszámmal, ami egyszerűen szégyen."
Korábban árultak egy piros 1000-es púpost a Hasznaltauto.hu-n. Büszkén odaírták a hirdetésbe, hogy "OT-s rendszámmal!". Az autó meg kb. olyan állapotban volt (fényezés, krómok, egyáltalán az általános külső állapota), mint a mostani 353-asom a felújítás megkezdése (!) előtt ... Szóval, vannak még efféle csodák, és sztem lesznek is. Csak a komolysága és az értéke vész el az egész OT-minősítésnek ezzel a módszerrel.
Valószínűleg ezért van az, hogy amikor egy egy gyönyörű veterán autót látok az utcán, azokon csak elvétve van OT rendszám. Gondolom úgy van vele a gazdi, hogy eladni úgy sem akarja a járgányt, ő tudja, hogy szép is meg jó is, innentől kezdve meg lesz..ja, a minősítést. Abból a pénzből meg utánajárásból inkább vesz valami hasznosabbat a járgányra, ha mást nem tankol bele.
A ZK-ról meg annyit, hogy ahogy itt olvasom a kétségbe esett beírásokat, azt veszem észre, hogy csoda egyáltalán, hogy még közlekedik kétütemű autó a forgalomban! Úgy tűnik, hogy minden trabantos wartburgos vagy egyenesen fanatikus, vagy van valami zöldkártyás cimborája. Nem kell itt kitíltani a kétüteműeket, kihullanak azok maguktól is, az ilyen ügyes húzások és tudatlanságok miatt. A korukról már nem is beszélve.
Hmm, hát nem sok visszajelzést kaptam. Azért leírom, hátha valaki most hasonló helyzetben van. 2 napi utánajárás és telefonálás után végre találtam olyan műhelyt ahol már az új rendelet szerint csinálnak zk-t. Hiába van meg a szerelőknek a hitelesített műszerük és hiába van a rendelet meg nekik egyszerűen nem merik megcsinálni. Akit végre találtam az egy nagy szervíz de ők sem mertek egyből rábólintani csak miután "fentről" megerősítették nekik telefonon. Elég szörnyű helyzet. Nem mondom, hogy minden szerelőnek legyen egy jogi osztálya akik értelmezik számukra a jogszabályokat de azért jó lenne ha megtudnák és meg is akarnák kérdezni valahol!
Ez az egész, amiről füstölögsz, az egy szégyenteljes dolog ahogy írod. Sajna a MAVAMSZ nevű (erőszak)szervezet úgy uralja a dolgot, mint AVH az államot annakidején. A begyöpösödést ráadásul óriási mutyilobbi is támogatja. Tudok olyan kaviárosokat kiszolgáló /kizsebelő/ toprestaurátort, aki minősítő is a minősítő bizottságban. Azonban reggel egy általa importált amerikás kocsival érkezik. Aztán integeti be az áldozatokat minősítésre. Majd egy óvatlan pillanatban "saját magát" inti be, leminősíti a saját autóját!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Egy óvatlan pillanatban én meg bekukkantottam a lemattult, restaurálásra váró Mercibe. Felhajtottam a műszerfalra terített, arabos stílusú kis bársonyszőnyegecskét. Láss csodát, -vagyis nem vártam mást- repedések hegyei alatta. Mintha a Grand-Canyont formázó geodéziai szemléltető terepasztalt készített volna valaki a rég kiszenvedett műszerfal helyére! Ha kérditek, persze hogy átment a soron. Kettesben, és nemigen lassított. Pár perc múlva jöhetett a következő.
Aztán, az egyik tagunknak lejárt a tök logikátlan 5 éves minősítése. Miért nem hat, hogy egy füst alatt a harmadik műszaki is meglegyen. Mindegy. Lejárt, és vitte böcsülettel. Néztek rá hülyén, mert senki nem vitte még ilyenre. Sokan mennek vele tovább, és fingjuk nincs az egész "lejáratról". Majd kifizettették vele a gravírozott réztáblácska árát tartalmazó vizsgadíjat is. Kérdi, táblát is kapok újat, vagy miért számolják fel? Ja, azt nem, de ez van, ennyit határozott meg a MAVAMSZ hatalom! Nem is tudják mit kell igazán tenni, de ha már jött, nyomtatunk egy új igazolványt. Egy Pajtás kamera szintű fényképes, printelt sz@rt, ami hasonlít a lassú jármű igazolvány minőségéhez, de annál gyengébb. Oké, mondja, de akkor önök jogtalanul gazdagodnak a plakett díjával, mert azt nem adják, és felszámolják mégis. Tudom mennyibe kerül, mert én szállítom a Bizottságnak-mondja. Pont a gravírozós-plakettos ember volt, aki nekünk is készíti a kis találkozós plaketteket!!! Ez van, a MAVAMSZ-nak csak 5 és fél éve volt felkészülni a lejárt minősítések kezelésére. Nem volt elég! Emberünk fizetett, és kihúzta utánfutóján, a "megse nézett" motorját. 17 pezóért, most még öt évig mehet tovább, évi 50 km-t. Vagyis jövőre műszaki, mert az páros évente jön. Többe kerül így, mintha teljesítményadót fizetne a 12 lovas 250-es veteránmoci után, ami 50-es utazóra képes, különben elmennek az illesztések rajta! Szóval ez a drága hobbi, nem az "anyagozás"!
Írjak még? Minek! Ír más is eleget, meg semmire sem megyünk vele!
5 évente kell újra minősíttetni, ha műszaki vizsga is van rajta, vagyis részt vehet a forgalomban. Egyébként 10 évente. Ha minden igaz. Persze ki ne helyezné forgalomba ezeket a járgányokat. A garázs mélyén pihenő, 10 évente minősített veterán keveseknek szolgál örömére... Gergő
Az hogy 5 évente újra kell, azt még megértem valahogy. Előfordulhat, hogy a gazdi nem vigyáz a járgányára, időközben egyre jobban leamortizálódik, és nem lesz méltó az OT minősítésre. Így 5 évente hosszabbítani kell. Persze ez is a pénzlehúzásra megy, mert azért az ember fia általában jobban vigyáz a féltveőrzött veterán járgányára mint a szeme fényére, ezért valószínűleg nem fogja lelakni a gépet. Ezért én azt tartanám jogosnak, hogy rendben van, 5 évente elviszem egy szemlére, hogy megnézzék a szakik a járgányt, de ha minden OK, akkor ez egy ingyenes vizsgálat legyen már! De az, hogy mondjuk én megveszem valakinek a gyönyörű OT-s kocsiját, és a vásárlás után újra kell minősíteni, ez hülyeség! A gyerekcipőről még annyit, hogy számit a minősítésnél még mindíg a sógor-koma-jóbarát hozzáállás, meg a milyen kedvem van ma elbírálás! Egy ismerős makulátlan Moszkvicsa a diagonál gumik hiánya miatt bukott be, pedig azokat leszámítva nagyon eredeti és szép volt az autó. Másik ismerősöm odavitte a motorját, ami ugyan gyönyörü szép meg jó, csak éppen nem eredeti, hanem típusidegen gyöngyházmetál fényezésű volt, meg modern gumik, és simán átment. A múltkor veterán versenyen voltam. Voltak szép motorok is, de volt olyan Pancsi OT-s rendszámmal, ami egyszerűen szégyen.
Ezt most jól értettem? Ha valaki eladja az OT-s kocsiját, akkor megszűnik a minősítés, és újra kell csinálni? Ezt a hülyeséget! Az OT minősítést a gazdával együtt kapja a kocsi, és ha eladják a makulátlan veterán autót, akkor az már nem is veterán? Remélem csak én értettem félre a dolgot! Amúgy meg ez az egész OT minősítés nálunk elég gyerekcipőben jár, ahogy figyelgetem a dolgokat. A Trabantokat Moszkicsokat meg hasonló szocikocsikat megfingatják, mert ugye abból úgy is sok van, meg az már mindenkinek volt, és ismerik a szakik. De ha befut egy ritkább különlegesebb járgány, azt már meg se ugatják. Ott legfeljebb a fényezés minőségét fikázzák, ha tudják.
A rendelet módosítással kapcsolatban szeretném elmesélni nektek hogy hogyan jártam ma. (Azért írom ide , mert ezzel kapcsolatban sok bejegyzés íródott ebben a topicban és nem arról van szó hogy én nem értek valamit a rendelettel kapcsolatban.) A trabimon 2004. júniusában történt tulajdonjog (üzembentartó) váltás (mázli), a zöldkártyám 2008. július 17-ig volt érvényes (megintcsak mázli). Nyaralás miatt csak ma tudtam elintézni a dolgot. Mentem is nagy nyugodtan (azért zsebemben a kinyomtatott idevonatkozó jogszabályokkal) az egyetlen autószerelőhöz aki a környéken még tud(na) zk-t adni. De nem adott (mázli vége). "Rokkantkártya? Katalizátor?" Mondtam hogy nincs és nem is kell. Erre elő vette a 13/2008. (VII. 14.) KHEM-IRM-KvVM rendeletet mondván, hogy szerinte ez nem jelent semmit és hogy ezzel csak adtak a sz@rnak egy pofont (bocs csak idéztem). Hiába mondtam neki bármit állandóan a 7/2002. (VI. 29.) GKM-BM-KvVM rendelet 2. sz mellékletében szereplő 2.5 táblázatra(2000ppm) mutogatott. Láttam nincs mit tenni ezért elkullogtam. Szóval a kérdéseim: Csinált már valaki 17-e óta zk-t olyan helyzetben mint én? Valaki tud adni egy linket vagy bármit ahol megvan, hogy hivatalosan(!) mennyi a gyári érték? (az autószerelő eddig 5000ppm-et írt de azt mondta hogy "ezt eddig csak úgy odaírta") Végül, tud valaki ajánlani egy jó szerelőt Békéscsaba környékén aki adna nekem zk-t? Remélem nem voltam off és bocs hogy hosszú voltam.
Nagyjából, ahogy bgt írta! Ha alkalmas muzeális minősítésre, mindegy hogy kié, átírás alatt van vagy nem, nem kell majd ZK. De, fontos hogy ha adásvételivel viszed muzeális minősítésre, akkor addig érvényes a minősítés mig újból el nem adod. Tehát ha faterod nevén minősítteted, akkor az csak "rá" lesz érvényes. Ha kész, és át akarod iratni, akkor adásvételivel előbb minősítés, majd vizsga (immár ZK nélkül, hisz minősített), majd központi okmányiroda, és OT rendszám kiváltás. De sztem addig sok víz folyik még le a Dunán!
Az átírásnak nem feltétele a szigorított érték teljesítése, csak ZK-n kell megfelelni az értéknek. Viszont a múzeális minősítésnek nem feltétele az érvényes műszaki vizsga és a zöldkártya. És ha már megvan a múzeális minősítésed, nem kell ZK, csak műszaki.
Már elnézést, de hadd csavarjak még egyet egy gyors kérdéssel a dolgon: és ha van egy OT-s autód, akár Trabi, akár Wartburg, de eladod, vagy veszel egyet magadnak, akkor is érvényes lesz a szigorítás? Hiszen változás történik a forgalmiban ... Nekem pl. az 1976-os Wartburgom apám nevén van. OT-s korú, de messze nem OT-s állapotú. Előbb OT (szerintem 2010 előtt nemigen, olyan hervadt), aztán átírás, vagy megette a fene, és most már örökre apám nevén kell maradnia?
Nos, azt hiszem, minden topicban minden irányból körberágva a téma, elég alaposan. Ha ez így megy tovább, akkor minden témában követhetetlenné válik a csevej.
Egyszerűsítve: Aki 2004. július 15 előtt is tulajdonosa volt az autónak (és itt üzembentartó és tulajdonos között nincs különbség), az 2020-ig mentességet kapott a szigorítás alól. Akinek a forgalmijában ez időpont után a tulajdonos vagy üzembentartó személyében változás történt, arra ezután is (ahogyan már eddig is) érvényes a szigorítás.
[b]Bárki, akinek ezután még nem egyértelmű a dolog, az privát üzenetben, vagy mélben intézze a dolgot ![/b]
A 13/2008. (VII. 14.) KHEM-IRM-KvVM együttes rendelet az eddigi, a gépkocsik környezetvédelmi felülvizsgálatáról és ellenőrzéséről szóló 7/2002. (VI. 29.) GKM-BM-KvVM együttes rendeletet módosította, amennyiben a 7/2002-es rendelet 14. §-át egy (9) sorszámú bekezdéssel egészítette ki. Ez a kiegészítés szó szerint a következő:
(9) Az (5) bekezdés a ) pontjában meghatározott kétütemű motorral ellátott gépkocsi környezetvédelmi felülvizsgálata, valamint időszakos vizsgálata során a szénhidrogén (CH) kibocsátási határértéket 2020. december 31-éig teljesítettnek kel tekinteni, ha a gépkocsi motorjának beszabályozása megfelel a 2. számú melléklet 2.2-2.4. pontjában meghatározott műszaki jellemzők tekintetében a gyártó által előírt értékeknek.
Tehát az eddigi 7/2002-es rendelet a 9. § (5) a) pontjában írtakat leszámítva továbbra is változatlan formában hatályos. A 7/2002-es rendelet (4), (5), (6) bekezdése a következőeket írja elő:
(4) Az (5) bekezdésben foglalt kivételekkel 2005. július 1-jén lép hatályba a kétütemű motorral felszerelt gépkocsiknak a 2. számú melléklet 2.5. pont a) alpontjában, illetve 2005. július 1-jétől a 14. számú melléklet 3.2.1.5. pont A alpontjában meghatározott szénhidrogén (CH) határértéke. (5) Amennyiben a kétütemű motorral ellátott gépkocsira vonatkozó tulajdonjog (üzemben tartói jog) 2004. július 15-ét megelőzően keletkezett, a környezetvédelmi felülvizsgálat során a 2005. július 1-je előtti követelményeket kell alkalmazni a) a legfeljebb 5 személy szállítására alkalmas személygépkocsi esetében 2008. január 1-jéig, illetve b) időhatárra tekintet nélkül minden, a fogyatékossággal élő személy szállítására szolgáló és külön jogszabály szerint a gépjárműadó alól mentes személygépkocsi esetén. (6) Amennyiben a forgalmi engedély kiállítására 2004. július 14-ét követően került sor, a személygépkocsira vonatkozó tulajdonjog (üzemben tartói jog) keletkezésének időpontját külön okirattal kell igazolni.
Azaz a mostani módosításnál csupán a kétüteműek azon csoportjáról van szó, amit az (5) a) pontjában definiálnak, azaz ahol a max. ötszemélyes kétütemű motorral ellátott gépkocsira vonatkozó tulajdonjog (üzemben tartói jog) 2004. július 15-ét megelőzően keletkezett! Ezen autókra valóban csak a 2. melléklet 2.2.-2.4. pontban előírt műszaki jellemzőket (ezek az alapelőgyújtásra, a zárásszögre és az alapjárati fordulatszámra vonatkoznak) kell teljesíteni mától, 2008. július 17-től (a rendelet hatálybalépésének napja). Viszont a 7/2002-es 14. § (4) bekezdése továbbra is hatályos, azaz a 2004. július 14. utáni tulajdonjog- vagy üzembentartói jogszerzés esetében teljesen egyértelmű, hogy a 2005. július. 1. után érvényes 2000 ppm-es CH érték továbbra is a határérték. Sőt, a (6) bekezdés is hatályban maradt, tehát ezentúl is igazolni kell 2004. július 14. utáni forgalminál a tulajdonjog (üzemben tartói jog) keletkezésének időpontját, amennyiben az valójában 2004.07.15. előtti . Tehát mind a jogszabály szövege, mind a jogalkotói szándék abszolút világos, hiszen bennmaradtak a 2004. július 14-i utáni vétel esetén alkalmazandó szigorúbb határértékekről rendelkező paragrafusok. Ha generálisan el akarta volna törölni a jogalkotó a 2000-es ppm-es határértéket, akkor egyszerűen hatályon kívül helyezte volna a (4) és a (6) bekezdést is.
Kérem, hogy ennek megfelelően mindenki fogadja el, hogy a jogszabály-változtatás a 2004. július 14. után megvett autókra nem vonatkozik, azokra akár tulajdon-, akár üzembentartói jog változásról van szó továbbra is fennmarad az eddigi 2000 ppm-es CH érték.
Aki el szeretné olvasni a jogszabályt, azok számára mellékelem az erről szóló linket:
Egyáltalán nem viccelni akartam, csak próbáltam megfejteni a dolgokat, hiteles forrásból letöltött rendelet alapján. Úgy látszik, hogy a KVVM honlapja nem hiteles forrás... Viszont ha az 5.a) pontra vonatkozik a módosítás, akkor a józan paraszti ész szerint az összes 2T-re vonatkozik, dátumoktól függetlenül. De ezt inkább le se írtam, várjuk meg a szakértő értelmezését. A cinizmus továbbra is érzékenyen érint.
Egy kérdésem van! A vetrán vizsga egyezik az OT-s frsz-el tehát gyári állapotot tükröz vagy mint az enyém,karbantartott 2T is lehetséges veterán vizsgára?? Meg szándékozom őrizni amíg csak lehet és bírom!!! Örnagy