Kedves Gábor!
Valahogy még jó is elsülhet ez az egész kalamajka.
Nevezetesen arra gondolok, hogy nem haladék kikönyörgése kellene hogy cél legyen, hanem az egész jelenség jogszabályi hátterének a felülvizsgálatának kérése.
Már korábban kifejtettem, hogy igen rendesen alkotmányellenes ez az egész jelenlegi jogszabály, amely a tulajdonjog szabad gyakorlását korlátozza sok minden szabadságjog sértése mellett.
Legyen bármennyire is bagatellnek tűnő az, hogy pár Trabantosról, Wartburgosról is van szó mindössze, de van egy sejtésem. Ha ez az ügy alkotmányossági szempontból felül lenne vizsgálva 90% felettinek tartom az esélyt hogy úgy kellene a jogalkotóknak az egész jogszabályt eltörölni ahogy van
Ha már egyszer egy Trabantba, Wartburgba is annyiba kerül az üzemanyag, mint egy nyugati verdába, ha ugyanúgy vonatkoznak ránk mindenféle adóelőírások és egyéb szabályok akkor nincs joga az államnak külön korlátozásokat életbe léptetni ellenünk, pláne hogy mindegyik kocsi anno KERMI engedéllyel került be az országba és gurult ki a MERKUR telepeiről.
Tudomásom szerint a változtatások jogát a műszaki paramétereket illetően csak a gyár tarthatja fenn magának, az importáló ország max. elfogadja, vagy nem. Magyarország elfogadta, forgalomba helyezte a járgányokat. Innentől kezdve a tulajdonos joggal használhatja is őket normál esetben. Tehát minden utólagos korlátozás a személyi tulajdonjog szabad gyakorlásának megsértése, csorbítása.
Tehát. Ma már elvileg higanyos hőmérőt sem árusíthatnak a boltok, mert szigorodtak a szabályok. De ha nekem van egy amit korábban vettem akkor nem tilthatják meg, hogy használjam
De mondhatnám példának a gyerekbiztos öngyújtót és még ezer példát.
Egy szónak is száz a vége. Szerintem nem azért kellene kilincselni, hogy haladékot kapjunk egy olyan jogszabály érvényesítése kapcsán ami eleve abszurdum, hanem kezdeményezzük magának a rendelkezésnek a jogi felülvizsgálatát és eltörlését.