Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Azért csak nem húzzák el júliusig... Amúgy az autóklubban általában tisztában vannak a rendeletekkel, ahogy én tapasztaltam. A ZK-s ember meg már előre köszön, tudja az a két púpos warbi hozzám tartozik! Egyébként meg viszek magammal egy másolatot a rendeletből, ha megjelenik...
Jut eszembe! Augusztusra feltétlen kell ZK, hiszen Akalira/Alsóőrsre cabrioval kell menni!!!
A P rendszám, a klub cserélhető rendszáma, nem eredetvizsgálat köteles, több autóra is felrakható, de ebben az esetben nem ér semmit, ha külföldre mennek. a kocsival.
A számom itt is megírom, hiszen mindenhol fent van: 06 30 924 11 29
Ha Romániába megy a gép akkor Z rendszámot kell rá intéznie a tulajnak, ha lábon akarja eljuttatni. Ez átírási illetékkel, eredetvizsgával, rendszándíjjal jár. Sok-sok pénz, nem éri meg. Tudom, mert a Trabant Trekes amerikai srácoknak is intéztem a kocsikra a Z-táblákat, és hüledeztek hogy nálunk milyen levágás megy.
Ha teheti hozzon egy Román pirosbetűs ideiglenes, rendszámot, és vigye azzal, vagy német próbarendszámot szerezzen. A magyar P csak a határig jó. Vagy vigye tréleren, az is olcsóbb mint a kiviteli rendszám. Engem hívjon a vevő srác, és elintézem a dolgot. A Székelyudvarhelyieket ismerem, lehet hogy találkoztunk is már.
Már 3éve ki van vonva még a bontási igazolás előtt!A rendszám igénylésének milyen feltételei vannak??Műszaki vizsga vagy valami hasonló? Még nem vagyok klubtag de ez a dolog érdekelne,ugyanis az autót el szeretném adni és a tulaj romániába viszi majd(Székelyudvarhely) és így olcsóbb megoldás lenne mint trélerrel!Az a gond hogy tiszaújvárosi vagyok és nem szeretnék felmenni érte pestre!Esetleg megoldható máshogy is!Tudnál adni egy telefonszámot ahol megbeszélhetjük a részleteket!
Igen, ha te "régebbi" tulaj vagy, akkor nem fog rád vonatkozni a határérték.
Azt azonban tudni kell, hogy a rendeletmódosítás csak legkorábban a hónap végén jelenhet meg. Akkortól lesz a kezünkben a végleges döntésről szóló határozat. A körny. felülvizsgálatot végző műhelyek kiértesítése több hónapig fog tartani, így még tavasszal sem biztos hogy zökkenőmentesen lehet majd ZK-t csinálni!!! Futni kell majd sok helyen a "bizonyítóköröket" a 2T-seknek sajna, ezt előre érzem.
Az influenza megakadályozta, h elvigyem a 2T-t zöldkártyára decemberben, de ha jól veszem ki, akkor ugyanúgy vihetem tovább 2012-ig?(1992 óta vagyok a tulaj, legalábbis papíron...) Mert egyébként júliusig van rajta érvényes ZK.
Ha még a "régi", azaz a bontási igazolásos korszak előtti végleg kivont járműről van szó, akkor P rendszámmal vihető, amit a klubtagok nálunk igényelhetnek. Ha már az alvázszám eltávolításával lett kivonva, akkor ki sem teheti soha többé a lábát szerencsétlen jármű a közútra sajnos!
Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni hogy véglegesen kivont autóra,lehet e ideiglenes rendszámot vagy útvonalengedélyt kérni?És ha igen hol próbálkozzak? Előre is köszönöm!
Igen, ez így lenne igazságos, és nem utolsó sorban; megvalósítható. Még annyi kiegészítést tennék, hogy bizonyos gépjármű életkor fölött, -tekintve, hogy szinte kizárólag szabadidős, illetve hobby célokra tartott járművekről van szó- ez el is tűnhetne. A GKM-ben is vannak értelmes emberek, egészen biztos, hogy egy megfelelő érvekkel alátámasztott tárgyalás sokat lendíthetne a dolgon. Sőt ez már tárcaközi bizottságot igényel, hiszen környezetvédelmi, adó- és pénzügyi szakembereket is be kell vonni. Természetesen nem szabad megfeledkezni azon kétütemű tulajdonosokról sem, akik valóban csak nagyon szerény anyagi lehetőségeik miatt nem váltak meg ezektől az autóktól, tehát esélyegyenlőségi és szociális vonala is akadhat a dolognak. Szóval nem egy diadalmenet, de nem is esélytelen. Ha a klub vezetése elkötelezett ebben az irányban (úgy tudom, az), akkor mint lelkes új Trabant tulajdonos, szívesen részt vennék egy ilyen témájú, egyelőre egymás közti megbeszélésen. [i](Módosította molyhos 2007.12.29. 21:15-kor)[/i]
Nem tudom, lehet sokaknak nem tetszik amit mondok, de nekem az a véleményem, hogy az lenne a tisztességes és megvalósítható, ha kétütemre az egész zöldkártyáztatás dolgot eltörölnék, úgysem betartható, úgysem igazán beállíthstó már a meglévő karbikkal-motorokkal. Helyette be kéne fizetni valami összeget (mert hát furán nézne ki ha a környezetszennyező kocsik nem fizetnek, a modern környezetkímélők meg fizetik a drága ZK-t), és cserébe kiadnának egy a ZK-val egyenértékű engedélyt X ideig történő használatra. Gyakorlatilag most is így megy, csak a szabályok nem így vannak, mert az ésszerűség határain belül betarthatatlanok. Csak mondjuk neveznék környezetszennyezési adónak vagy büntetésnek vagy mittudoménminek.
Üdvözlet a topicnak! Új hús vagyok még itt, de azért megvan a saját stratégiám erre a zöldkártya ügyre. 2007. május utolsó napjaiban vettem a gépem (1986-os kombi) és nem néztem utána semmiféle rendeletnek. A zöldkártyám most szeptemberben csináltattam. Bevittem a szerelőhöz, aki semmit nem kérdezett, és a papírokon és a kulcsokon kívül semmit nem kért. Másnap kész volt, kifizettem, ennyi. Gyanítom, hogy semmit nem mértek, mert gyanúsan kerek számok kerültek a papírra. Jövőre is oda fogom vinni és ember legyen a talpán aki megmondja mikor vettem a gépet, mert a forgalmit ugye kiállíthatják akkor is ha elveszett az eredeti. Szinte biztosra veszem, hogy csont nélkül meg fogom kapni a papírt. Ha meg nem, akkor keresek másik helyet. Ha ez sem segít, akkor marad a vizsga napjára felszerelhető katalizátor, hátha valaki tényleg meg akarja mérni a CO-t. Olvastam a beadványt a GKM-hez és mint újdonsült trabantos, ez úton is köszönetet mondok érte. Bízom benne, hogy az ügy végkifejlete az lesz, hogy az egész probléma annyira marginálissá válik, hogy a közigazgatási apparátusnak tényleg egyáltalán nem éri meg törődni vele. A klub vezetése ezzel a mostani eredménnyel, képletesen szólva már betette a lábát az ajtórésbe. Innen már nincs messze egy másik beadvány, ami arra hegyezheti a hangsúlyt, hogy a 2004 utáni tulajdonosok kimutathatatlan mértékben járulnak majd hozzá a levegő minőségének javításához. Végül lehet néhány év múlva egy harmadik beadvány is, ami ennek az egész zöldkártya mizériának az eltörlését kezdeményezi. Nem tudom mennyi kétütemű autó lesz pl. 2012-ben, de ha a számuk a lélektani 10000 alá csökken, akkorra minden ajtó meg fog nyílni.
a régi biztosításom jan 1-ig érvényes! nálatok kötöttem a következő évit! amíg nem külditek meg a csekkete biztosításról addig a novemberben elküldött papírokkal tudom igazolni a rendőr felé hogy be van fizetve egész évre? elfogadja?
Szervusztok Kérdésem : Ha 25 a éve családunk tulajdonában levő W 353 as( ami az édesapám nevén van) , öröklés esetén erre is kötelező lessz a katalizátor ? A rendelet szerint akik 2004 után lettek tulajdonosok azok már abban a tudatban vették meg az autót ,hogy tudhattak a szigirításról . De mi van azokkal akik nem vették hanem sajnos örökölték és a családban marad továbbra is az autó hiszen eddig is közösen használtuk egy háztartásban . Az autóban egyébként 55.000 Km van csak . És nagyon jó állapotban van . Idáig garázsban volt . Csak alkalomszerűen használtuk . Köszönöm a választ : R.A.
Hivatalosan egyre nehezebb megcsinálni, nem is a határérték miatt. Itt nálunk se mérnek már 2T-t, de nem a rendelet miatt, hanem mert drága a műszer. Itt a faluba van talán 10 2T trabi(abból egy nálam ), és nem igazán éri meg a műszert évente 50000 forintért hitelesíteni... A nem éppen hivatalos módszert meg nem hiszem, hogy magyarázni kéne...
Én csak azt nem értem, hogy ugyan majd mehetünk jogszerűen az utakon katalizátor nélkül, de a zk hogyan lesz? Ki fogja megcsinálni, pl nálunk Csepregen már most nem csinálták meg, ahol megcsináltattam Bükön, azt mondták, hogy már csak idén csinálják meg...akkor ezekután hogyan kapunk majd zk-t, ha senki sem fogja megcsinálni?
Szentírás jan. végén lesz a kezemben! Amikor megjelenik hivatalosan. Most a jogalkotó szóbeli közlése áll csak rendelkezésre, azzal meg még tapétázni sem lehet! Addig is csináltasd csak meg a ZK-t.
Aztán majd ha itt a szentírás /biztos hogy lesz, csak ebben az országban ugye.../, akkor ünneplünk! Elfér a ZK a forgalmiban, nem !
Akkor mi is ez pontosan? Mien visszalépést nem engednek? Azt köbö sejtem hogy 2T ről van szó. Érdekelne, mert ha sikerül öszehozni a barkast.. akkor jó lenne tudni mi is ez valójában?
Postázás alatt az oklevelek. Kettőt kell csak újraszerkeszteni mert a fénykép szétcsúszott, olyan mint amikor 16:9 arányú képernyőn néznénk normál filmet Asszem az NDY-é pont az egyik. A csúszásba egy kicsit benne voltunk mi is, mert sokat vacakoltunk, míg összeált a megfelelő nyomtatótipus-papírfajta konstelláció. A laminálást fel kellett adni, mert a vastag, jó minőségű papír körül nem tudta megfelelően összesütni a gép a széleknél a rétegeket. A vékony papíron meg gyengécske volt a képminőség. De most 2 híján kész végre a cucc, és várhatják az érdekeltek.
[i]Az oklevelekkel kapcsolatban (Alsóörs, őszi találkozó...), azok elkészítését Én vállaltam, a Klubelnök feladata CSAK a postázás. Ezzel kapcsolatban nálam reklamálhattok: cix688.uw.hu@gmail.com vagy 30/617-0686
Az oklevelek elkészültek -igen, kissé csúszva- de mindenkihez eljuttatjuk minél előbb. A technikai csúszásért én vagyok a kizárólagos felelős, ezért elnézést kérek![/i]
Semmi hír, de épp a napokban jár le a 30 nap, és finoman betelefonálok a minisztérimba. Igaz 30 nappal még meg is hosszabbithatják a válaszadási határidőt.
(Mivel Prokee ideküldött a kérdésemmel) Ismételten érdeklődöm (nem siettetés képpen), hogy mikor kapjuk meg a 2007-es alsóörsi találkozós okleveleket? Üdvözlettel: Endy