Szeretnék közé tenni 1-2 szöszenetet a témával kapcsolatban amit a neten találtam:
1.
"Mivel a BMW ugyancsak lázongott típusainak engedély nélküli gyártása miatt, 1953-ban átálltak a DKW F9-esének utángyártására. A típust továbbfejlesztették. Meghagyták a háromhengeres, kétütemű blokkot, az alvázas felépítményt, a vízhűtést és a fronthajtást, és 1958 október 18-án elkészült az első púpos Wartburg (ekkor még EMW 311 néven).
1956 januárjától már Wartburg 311 néven, a limuzin mellett négyüléses kabrió, vászon tolótetős Camping és limuzin, valamint háromajtós kombi változatban árulták a korszerű, 900 köbcentis motorjából 37 lóerőt kipréselő, 900 kilós, 115 km/h végsebességre képes autót. Mielőtt végleg szétterjengene ez a keretes a cikkben, térjünk át kivonatos kronológiára"
2.
"A márka történte 1898-ban kezdődött, amikor az Eisenachi Autógyár Automobilwerk Eisenach először nevezte így egyik modelljét, amely ezen a néven 1904-ig készült. 1930-ban az Austin 7 egyik licencének a sportváltozata neveként ismét megjelent a név.
1956-ban a VEB Automobilwerk Eisenach az IFA F9 autó alapjaira épülő új autó neveként kelt újra életre. Az első modell a 311-es (nagykerekű, 15 collos) típus 1965-ig készült nagy sikerrel, köztük olyan változatokkal, mint a kétüléses 313 sport, amiből Magyarországra összesen néhány darab került, elsősorban színészekhez."
3.
"Németország keleti és nyugati törése 1949-ben következett be, a keleti részen maradt gyár 1950-től IFA néven működött, az autók BMW helyett EMW emblémát viseltek, ahol az E betű Eisenachra utalt. 1952-ben a BMW kifogást emelt, hogy ne gyártsák tovább a típusait, így egy évvel később már a zwickaui Audi gyártól átvett DKW F9 (EMW 309) szerepelt a programban, és a mérnökök ennek alapján kezdték el egy korszerűbb modell kifejlesztését - ez pedig nem volt más, mint a Wartburg 311/312.1955. október 18. Ez a dátum köthető az első 311-eshez, amit ekkor még nem Wartburgnak, hanem EMW-nek hívtak. Ebben az évben 161 darab előszériás limuzin, valamint 1 darab háromajtós kombi készült el, 900 köbcentis, háromhengeres, 37 lóerős motorral, amivel kb. 115 km/h volt az elérhető legnagyobb sebesség..."
4.
"Az F9-es típus átesett néhány módosításon, ráncfelvarráson, és ez elég is volt ahhoz, hogy típusjelzését megváltoztassák 309-esre. A hármassal kezdődő, 3 számjegyű típusjelzés már sokat sejtet egy igazi Wartburgosnak.
Wartburg 311
1955. október 18-án látta meg a napvilágot az eisenachi autógyárban a 311-es típus első darabja. 1965-ig mintegy 260 000 Wartburg 311-est gyártottak le, és adtak el. Ennek 51 százalékát külföldön értékesítették."
Egyenlőre ennyit találtam,de fojtatom a keresést.
(Tudom, nem sok új, de legalább inmfok
)
Wartburg353w