Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Nyaggató

Prokop Gábor [prokee]
2004-10-26 22:40:31
Bizonyos kérdések mindig előjönnek...
Elkezdtük gyűjteni a szezonálisan, vagy rapszódikusan felbukkanó kérdéseket, amelyek a Fórumon vagy a Levlistán mindig felbukkannak.
Itt egyben megtekinthetőek, és tudásunkhoz mérten kimerítő választ is kanyarítottunk melléjük. Így ha valamivel gondod van, elsőként mindig olvasd át, talán megoldást találsz.
Ha nem, akkor írd meg a kérdésed a Fórumon vagy a Listán, és ha többek figyelmére is számot tarthat, felkerül ide a többi közé ! FAQ - Mennyi a 12 voltos rendszer normális töltőfeszültsége?

A fesszabi 12V rendszer esetén 14V-nál szabályoz, mivel elektronikus szabályzású, a hibahatár gyakorlatilag fél százalék (a szabvány szerint 1%
lehet.) Ez azt jelenti, hogy működő fesszab esetén 14.14V lehet a maximum töltőfeszültség, gyakorlatilag ez nem szokott 14.07V fölé menni.
A másik fontos dolog, hogy egy savas ólomakkumulátort, amelynek 6 cellája van, tehát névlegesen 12V-os, maximum 14.4 volttal lehet tölteni, ugyanis
efölött megindul a durva buborékképzódés, ami igencsak rongálja az akkut.
Ha a mért érték magasabb, elsődlegesen ellenőrizni kell a kábeleket, csatlakozásokat, de digitális műszer esetén gyakori az is, hogy a gyűjtás "zavarja" a műszert, így hibásan mér.
6V-os rendszer esetén ez felezett értékekkel értendő.

- Mi a különbség a 2T Trabi és a 4T Trabi generátora közt?

Nem sok. Nagyon hasonlítanak, csak az első pajzs különbözik

- Hogyan működik a 12 voltos rendszer töltése?

A töltés a következőképpen működik 12V-os generátoros autón:
- álló helyzetben a feltöltött akkun olyan 12-12,8 volt mérhető, nyugalmi fogyasztóktól függően
- alapjáraton kb. ennyit tölt a generátor is, vagy kicsivel többet. A különbség annyi, hogy ha kisebb fogyasztót bekapcsolunk, nem fog leesni a feszültség
- a fordulat emelésével a töltés elindul felfelé, nagy fogyasztó nélkül hamarosan el is éri a 14.0 voltot, és itt betonkeményen meg is áll. Ha lámpát, vagy más nagyobb fogyasztót bekapcsolunk, akkor a 14V eléréséhez természetesen nagyobb fordulat szükséges. Ha sok fogyasztót kapcsolunk be (lámpa, ködfény, hátsóablak-fűtés, stb...), akkor a Trabi generátornál simán elképzelhető, hogy nem fog 14V-ot tölteni, hiszen nem ekkora fogyasztásra tervezték.
Ez alapján tehát, ha fogyasztók nélkül az autó 13.6 voltot tölt, az kevés, ha 14.0 voltot tölt, az pont jó, ha 14.8 voltot tölt, az baromi sok. Persze, ha 14.3 voltot tölt, az is sok, de ha 14.4 felett, az kifejezetten nagy gáz.
6V-os rendszer esetén ez felezett értékekkel értendő.

- Hol vehetek könyvet Trabanthoz/Wartburghoz/akármilyen autóhoz ?

Maróti Autóműszaki Könyvkereskedő és Csomagküldő Szolgálat
1205 Budapest, XX. ker. Nagykőrösi út 91.
Tel./fax.: 06-1/285-66-08, 06-1/285-01-16
nyitva: H-P 8-18-ig
E-mail : maroti.konyvker@matavnet.hu
Web : www.maroti.net - új címük, hamarosan működik !

- Hogyan csinálhatok melegebbet a Trabantomban ?

Két megoldás létezik. Ha hosszabb utakon használod az autót, folyamatos fordulaton, elegendő a gyári fűtésrendszer felülvizsgálata, kisebb tökéletesítéssel. Ha többet jársz városban, mindenképpen külső fűtésben kell gondolkodnod. Erre egy megoldást nyújt a Barkas gyári, benzinnel működő állófűtése.
Előbbivel kapcsolatban itt találsz némi útmutatót:
https://twk.lusteenet.hu/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=szereles-41274ddf211e2
Utóbbihoz pedig egy kis info itt:
https://twk.lusteenet.hu/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=szereles-41152c9f79887

- Hány kerékre tegyek téligumit?

Röviden és tömören: mindegyikre. Ha a pénztárca engedi, legyen mind a 4 keréken új, vagy majdnem új gumi, minél mélyebb mintázattal. Célszerű külön felnire tenni őket, jó állapotú felnit 500 forintért bármelyik bontóban találhatunk. A gumik meghálálják, ha nem gyötörjük őket évente kétszer a cserélgetéssel, ráadásul otthon pikkpakk cserélhetjük a kerekeket ha a szükség úgy hozza. A tárolásnál is jót tesz a gumiknak, ha felnin tárolju, enélkül kizárólag egymás mellé állítva rakjuk kel szezonon kívülre. Ha nincs pénzünk 4 gumira, csak kettőre, akkor merül fel az igazi kérdés: hova tegyem? Megoszlanak a vélemények, vannak akik arra esküsznek hogy elöl legyen, vannak akik azt mondják, hátra kell a jobb gumi; mindkét félnek van igazsága. Abból induljunk ki, hogy elsőkerékhajtású autónk van. Ahhoz hogy el tudjunk indulni, tudjunk haladni, tudjunk kanyarodni és meg tudjunk állni: elöl kell kapaszkodó gumi. Ahhoz hogy megfelelő oldaltartása legyen a kocsinak, ne riszálja a farát, ne csússzon ki kanyarban: hátul kell a tartás. Nade sokra megyünk a stabilitással, ha egyhelyben állunk, mert az elöl lévő nem megfelelő gumi miatt egyszerűen el sem tudunk indulni! A tapasztalatok szerint az elöl téli + hátul jó nyárigumi kombináció is egész jól használható kombináció. Erősen kopott, aligmintás hátsó gumival maximum üres parkolóban közlekedjünk, buliból, mert már enyhe kanyarodáskor is képes kitörni a kocsi fara. Ez ellen egyébként jó szolgálatot tesz a csomagtartó kiürítése. Csak a legszükségesebb dolgokat tartsuk benne, ugyanis minél nehezebb az autó fara, annál könnyebben tör ki és annál nehezebben fogható meg. 2 egyszerű felni súlya is csúnya  meglepetéseket tud okozni! A téliguminál fontos, hogy a gyári méretnél ne legyen szélesebb, sőt, akár keskenyebb is lehet a gumi. Ennek oka az, hogy keskenyebb gumi esetén az autó súlya kisebb felületre oszlik el, nagyobb lesz a felületi nyomás. Ezáltal jobban belesüpped a gumi a hóba, nagyobb erővel nyomódik az úthoz, jobban tud kapaszkodni.

- Mikor váltsak téli/nyári gumira ?

Elég egyszerű a recept: ha a nappali átlaghőmérséklet +7 fok alá csökken egy héten át, érdemes feltenni a téli garnitúrát. A nyári gumik ugyanis e határ alatt radikálisan megmerevednek, és tapadásuk gyorsan csökken. Ugyanez fordítva is érvényes, tehát ha tavasszal a nappali átlaghőmérséklet +7 fölé kúszik egy hétig, vissza lehet váltani a nyárira. Ha a fentiek alapján felnivel együtt tároljuk a téli/nyári gumikat, akár 10 perc alatt is átállhatunk szezonális üzemre.

- Mit jelentenek a gumiméretben szereplő számok?

Vegyük alapul a Trabi gyári gumiméretét: 145/80 R13.
A 145 a futófelület szélessége mm-ben.
A /80 egy viszonyszám, azt mutatja meg, hogy a gumi oldalfal-magassága hány százaléka a futófelület szélességének. Esetünkben 145 * 0,8 = 116 mm. Ha itt nem találunk számot, akkor az "normál" viszonyszámot jelent, ez elméletileg és hivatalosan 82, a gyakorlatban ez 80-nak felel meg. Tehát a 145 R13 gumiabroncs megfelel a 145/80 R13-nak.
Az R13 pedig azt jelenti, hogy 13 collos (1 coll kb 25,4 mm) a felni átmérője.

- Mekkora gumikat rakhatok fel a Trabi felnijére?

Gyári méret 145/80 R13. 155-ös gumit még minden további nélkül feltehetünk a felnire. A 155/80-as méret 2 %-kal nagyobb kerületű, ennyivel nő a valós sebesség és a megtett út, és ennyivel "csökken" a fogyasztás. 155/70 esetén 3 % az eltérés, ellenkező irányba, ennyivel csökken a kerület. 165/70-es gumit is felpasszírozhatunk rá, a kerület gyakorlatilag változatlan lesz, de ez már nem egészséges. Túl széles a gumi a felnire. Téligumit 135/80-as méretben feltehetünk, ez a 155/70-hez hasonlóan 3 %-os kerületcsökkenést okoz.

- Mi(k) az(ok) a különálló LED(ek) az átfolyásmérőben?

A műszerban alul látható egy színtelen, LED-hez hasonló alkatrész. Ez nem LED, hanem fotodióda. Az átfolyásmérő LED-jeinek fényerejét szabályozza, sötétben halványabban, világosban erősebben világítanak.
Egyes műszerekben van itt még egy piros valami is, ez tényleg LED. Speciális kivitelekben a benzincsap tartalékállását jelzi.

- Milyen 5seb váltót lehet beletenni a 4T-be?

Gyakorlatilag semmit. A váltó kialakítása roppantul hasonlít a VW korabeli típusaihoz, de egy az egyben egyik sem szerelhető be. Más kérdés, hogy a váltótartó bakok kisebb alakításával már beépíthető néhány újabb VW-csoporthoz tartozó márka váltója. A legközelebb talán a nálunk nem forgalmazott Skoda Felicia 1.1-es 5 sebességes váltója áll a Trabanthoz.

- Milyen olajat tegyek az 1.1/1.3-ba?

Nehéz kérdés. A (Trabant) gyári előírás 20W viszkozitást ír elő, a Volkswagen ugyanezekre a motorokra 10W40-et ír elő. Ettől persze még nem a legjobb megoldás a köztes, 15W40 olajak használata.
A tapasztalatok szerint bármely, többé-kevésbé márkás 10W40-es, fél- (vagy másképpen rész-) szintetikus olaj megfelel. Az adalékolt, drágább, márkásabb olajak is megfelelőek, de gyakorlatilag teljesen feleslegesek.
Az olajcsere megadott periódusideje gyárilag 15.000 km, vagy 1 év. A mai olajakkal ez kitolható némileg, de maximum 20.000 km vagy 1 év időtartamra, mivel a motorok hidrotőkéi igen érzékenyek erre. Minden olajcserénél kötelező a szűrő cseréje is.

- Milyen váltóolajat töltsek a Trabantba, és milyen gyakran cseréljem  ?

Különbözik a 601 és az 1.1. váltójába töltendő olaj.
Gyári előírásként a kétüteműek váltójába speciális, Trabant hajtóműolaj szükséges, méghozzá a szabadonfutó miatt. Ezt itt-ott még lehet kapni, a MOL palackozásában, persze kérdés, hogy mennyire használható állapotban. Ezen olajak ugyanis csekély mértékben magukba szívják a levegő nedvességtartalmát. Néhány éves tárolás után ez még nem mérvadó, ám tíz, vagy esetleg több tíz év után viszont komoly mértéket ölthet. Ezért mindenképpen vizsgáljuk meg a palackot. Ha horpadt, mintha vákum alatt állna, inkább felejtsük el.
A mai választékban a legközelebb a 75W90-es, szintetikus váltóolajak állnak az eredetihez. Ezzel feltöltve a 2T szabadonfutója tökéletesen fog működni, és nem elhanyagolható módon a megfelelő kenést is biztosítani fogják.
A négyüteműek váltójában a gyári előírás 80W viszkozitású hajtóműolaj. A manapság forgalomban lévő 80W90 olajak ennek tökéletesen megfelelnek, tehát ezekkel nyugodtan helyettesíthetjük az eredetit. Ez esetben viszont elgondolkodhatunk a 75W90-es szintetikus hajtóműolajon is, mert a követelményeknek megfelel, ám nagyságrendekkel zajtalanabb működést eredményeznek, és azonos márkát tekintve nem jelentenek nagy árkülönbséget.
Az olajcsere-periódus nagyjából egyezik. Kétüteműeknél 30.000 km, vagy 4 év, négyüteműeknél 45.000 km a gyári ajánlás, ám a mai olajak esetén, különös tekintettel a kétüteműekbe töltendő szintetikus hajtóműolajra, teljes nyugalommal tartható mindkét típus esetén a 45-50e km-es csereperiódus.

- Milyen gyertyát használjak a 2T Trabimba?

A legjobb természetesen az eredeti, NDK-ban gyártott Isolator. A gyári előírás itt is meglehetősen érdekes, hiszen a különöző korokban a technikai szintnek megfelelő hőértékű gyertyákat írtak elő. A széles hőértékű gyertyák megjelenésével az előírt hőértékek egyre csökkentek, így igazából a nem korabeli gyertyák esetén idejétmúltnak tekinthetjük az eredeti ajánlásokat.
Ezek alapján tehát az eredeti, NDK-s Isolatorból mindenképpen 225-ös hőértékűt érdemes beszerelni.
Mivel azonban manapság gyakorlatilag beszerezhetetlen eredeti gyertya, a mai választékból kell szemezgetni. Először is szögezzük le: a most kapható, Isolator feliratú gyertyáknak alig-alig van köze az eredetihez. Ezeket a Beru gyártja, és a tapasztalatok szerint sok mindenbe megfelelnek, de valahogy Trabant-Wartburg típusokba nem.
Tartós használatra leginkább a valamikori PAL gyertyák válnak be, amelyek manapság Brisk névre hallgatnak. Ebből az eredetinek megfelelő az N15Y, illetve az N15YC. Ezek csupán az elektróda kialakításában térnek el, az előbbi visszahúzott elektródával készül. A tapasztalatok szerint olcsósága "ellenére" a legstabilabb üzemet biztosítják normál és extrém üzemi körülmények között is.
Ha valaki mindenképpen "minőségibb" gyertyára vágyik, javasolt még az NGK BP6HS vagy B6HS használata.
A két-, három-, vagy négypólusú gyertyák a közhittel ellentétben nem túl praktikusak a kétütemű autókban. A több elektróda nagyobb veszélyt jelent az "elektródahidak" kialakulására - ezt hívják "beköpött" gyertyának.
Bármilyen gyertyát is használjunk, 20.000 lefutott kilométer után le kell cserélni. Ne tévesszen meg az egyéb típusokra megadott gyertyacsere-periódus, a kétütemű Trabantok gyertyái adott távolság lefutása alatt kétszer annyit gyújtanak.

- Melyik jobb, a megszakítós, vagy az elektronikus gyújtás ?

Vita nélkül az elektronikus... A megszakítós gyújtásnak egyetlen előnye van a gyári elektronikussal szemben, a fordulatszámfüggő előgyújtás-szabályzás. Hátránya viszont annál több. Folyamatos utánállítást és karbantartást igényel, de az egyszeri beállítás is lényegesen bonyolultabb. Az elektronikus gyújtás esetében viszont egyetlen gyújtási időpontot kell beállítani, és ezzel extrém esetben akár évekre is elfelejthetjük a gyújtást.
A gyári mellett egy magyar megoldás is létezik az elektronikus gyújtásra, ennek határozott előnye, hogy a gyári alaplap helyére kompletten beszerelhető. Így megmarad a röpsúlyos szabályzó is, tehát a fordulatszám függvényében is szabályoz. Aki hozzájut ilyenhez, mindenképpen csapjon le rá.

- Kutas keveréket tankoljak, vagy magam keverjem az üzemanyagot?

Kinek-kinek saját belátására van bízva. Ha valaki azt hallja, hogy a szomszéd kúton tankolt keveréktől már a negyvenhetedik 2T motor állt be a környéken, az természetesen kezdje meg a saját keverést. Más egyéb ok nem nagyon szól mellette, pláne nem gazdaságossági okok...
Persze ez nemsokára elméleti szintre fog kerülni, mert szépen lassan elfogynak majd a keveréket árusító kutak. Ezért, és a már most is otthon mixelőknek néhány fontos tudnivaló:
- A normál (nem veterán) kétütemű Trabantokhoz előírt keverési arány minden ellenkező híreszteléssel ellentétben 1:50. Ebben ráadásul bőven van biztonsági tartalék is, tehát teljesen felesleges, gazdaságtalan, és esetleg káros is a túl sok olaj betöltése. Ez tehát azt jelenti, hogy 50 liter benzinhez 1 liter olaj szükséges. Teli tankot feltételezve ez 26 literhez 0,52 liter olajat jelent, tehát nagyjából fél litert.
- Az olaj minősége gyakorlatilag nem számít. Természetesen igaz az, hogy az ásványi olajak kokszolják az égésteret, míg a szintetikus olajak nem. Ez viszont a félszintetikus olajakra nem igaz, mivel ezek ásványi alapra készülnek, szintetikus adalékolással. Árszint tekintetében viszont a teljes szintetikus olajak erős hátrányokat sorakoztatnak fel - mire az ásványi olaj lekokszolja az égésteret, annyit spóroltunk meg rajta, amiből kényelmesen telik majd két új, koksztalan hengerfejre, és két tömítésre :)
- A legfontosabb: mindenképpen kifejezetten kétüteműhöz tervezett olajat használjunk. A nem ide fejlesztett olajak legyenek bármilyen márkásak, nem felenek meg a céljainknak, mert nem keverednek megfelelően a benzinnel.
- A saját keverés legjobb módja, ha az olajat töltjük először a tankba, majd erre "csapatjuk" rá a benzint a töltőpisztolyból. Ha esetleg kannából töltjük a benzint, dolgozzunk a Go, Trabi, Go!-ban is látható módszerrel: az olaj és a benzin betöltése után, nyitott motorháztető mellett a két sárvédőt megfogva mozgassuk meg az autót jobbra-balra jó alaposan !

- Milyen rendszeres karbantartást igényel a 2T Trabi?

Talán a legfontosabb, mégis oly gyakran elhanyagolt teendő: az 10000 km-enként, vagy félévenként elvégzendő zsírzás. Az autónak 7 zsírzási pontja van. 1 a kormánymű felső részén középtájban, 2-2 a jobb és bal csonkállványon elöl-alul és hátul-felül a függőcsapszegeknél, és 2 a kézifékkötél tokjában.
Azokon az autókon, amelyek még megszakítós gyújtással működnek, a gyújtás rópsúlyán található bütyök felületét egy kis filcdarab olajozza. Ezt 10.000 km-enként, vagy félévenként 6-8 csepp olajjal meg kell nedvesíteni, és oly módon beállítani, hogy a bütyök "emelőélét" elérje, de a "völgyeket" ne. A megszakítókat 5000 km-enként ellenőrizni kell, Ha a 10.000 km-t is bírják, tovább is maradhatnak, de a forgócsapjukat egy-két csepp olajjal meg kell kenni.
Manapság az akkumulátorokról kevés szó esik, hiszen a gondozásmentes akkumulátorokar vásárlás után csak be kell szerelni, és legközelebb csak a halálos ítélet kimondása után érdemes hozzányúlni, mikor is végleg kihajítjuk az autóból. Ha valakinek mégis hagyományos akku van az autójában, 3 havonta ellenőrizze az elektrolitszintet. A folyadéknak a cellák felső éle felett kb. 5 milliméterrel kell állnia. Ha kevésnek ítéljük, utántöltése KIZÁRÓLAG desztillált (ioncserélt) vízzel történjen. Akkumulátorba savat utántölteni szigorúan tilos. Ez még arra az esetre is igaz, ha az akkuból valamely véletlen folytán kifolyt az elektrolit - az ilyen akkumulátorokat el kell felejteni, helyük az erre alkalmatos gyűjtőedényben van, használatra alkalmatlanok.
Ami talán a legfontosabb, de legmostohábban kezelt téma: a fékfolyadék cseréje. Fokozottan igaz a fékolajra, hogy a légnedvességet magába szívja. Emiatt a látszólag zárt fékrendszer is olyan mennyiségű vizet vesz fel, hogy két év után KÖTELEZŐ lecserélni azt. Enélkül a víztartalom miatt a folyadék forráspontja radikálisan lecsökken, bőven a fék üzemi hőmérséklete alá. Ekkor a forrás következtében képződő vízgőz-buborékok miatt a fékolaj összenyomható lesz, a fékhatás gyakorlatilag nullára csökken egy pillanat alatt. A lehűlés után a hiba nyomtalanul eltűnik, így elég nehéz lesz megtalálni az okát...
A fékrendszer utántöltésére mindenképpen csak olyan olajat használjunk, amivel a rendszer fel lett töltve. Ha ilyen nem áll rendelkezésre, vagy a típusa ismeretlen, utántöltés helyett a teljes mennyiséget le kell cserélni.
Feltöltésre elméletileg elég a DOT3 minősítéssel rendelkező fékolaj is, de az első dobfék fokozott melegedése miatt nem túlzás a DOT4-es fékolaj használata, mivel ez magasabb forrásponttal rendelkezik.

- Milyen ülést tegyek a Trabantba ?

Gyakorlatilag bármilyet. Komolyabb átalakítás nélkül csupán a Wartburg ülései passzolnak a Trabantba, illetve csak azokba a késői Trabantokba, ahol az üléssínek csavarozva vannak a padlólemezhez, Ezeknél a csavarfuratok apró igazítása elegendő a Wartburg sínek fogadásához. Minden más ülés beszerelése némi faragást igényel, tehát csupán egyetlen szempont marad - dönthető legyen a donor ülése.

- Hogyan kössem be az ISO-csatlakozót ?

Alapvetően a fejegységek ISO-csatlakozója abból a célból készült, hogy egy azonos szabvány alapján csitt-csatt módszerrel lehessen a mangnót ki-be szerelni, esetleg autók között cserélni. A célnak persze csak nagyjából felel meg, hiszen a szabvány azért van, hogy legyen mitől eltérni.


A csatlakozó a rádión, hátulról nézve

A szabványnak tulajdonképpen az alsó két csatlakozó képezi részét, a legtöbb autóban és rádión csak ezek vannak bekötve, illetve a harmadik gyakran nem is létezik. A teljesség kedvéért megjegyzem, hogy a CD vezérlést, illetve jelkimenetet tartalmaz.

Legalsó (táp-) csatlakozó bekötése:
1 - spec.
2 - Telefonnémítás
3 - üres
4 - +30 (állandó pozitív)
5 - Elektromos antenna
6 - Világítás
7 - +15 vagy ACC (gyújtás, vagy kapcsolt pozitív)
8 - -31 (test)

A szabvány legalábbis erről szól. Az elektromos antenna, a telefonnémítás, illetve a világítás természetesen nem minden esetben létezik az autó vagy a rádió csatlakozójában, a 4-es és 7-es lábakat viszont rendszeresen felcserélik az autógyártók. A rádiók általában megfelelnek a szabványnak.

Köözépső (hangszóró-) csatlakozó bekötése:
1 - Jobb hátsó +
2 - Jobb hátsó -
3 - Jobb első +
4 - Jobb első -
5 - Bal első +
6 - Bal első -
7 - Bal hátsó +
8 - Bal hátsó -

-prokee - / Soma

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

30 (Törölt felhasználó) 2005-09-10 09:48:00

tatrabi:-- ha mas motort akkarsz azt ajanlom gondolkoz egy negyutemun,pl. fiat panda, itt olvastam az oldalon ,hogy arulnak kozdarabott,talal 903-as,uno, stb tipusokhoz, de konyen belefer akkar sebvaltostol, egy otos sebvaltoval a leg szuperebb

29 (Törölt felhasználó) 2005-09-09 16:19:01

Sziasztok. Érdeklődnék, hogy tényleg igaz-e a hír hogy, decembertől a mol is megszünteti a keverék benzint?

28 (Törölt felhasználó) 2005-09-06 12:44:58

Köszi..
akkor maradhat a régi váltó is, nem lesz vele gond?
És ilyen közdarabot honnan tudok beszerezni és kb mennyi pénzért??
köszi a segítséget....

27 Varga Tibor 2005-09-04 15:07:22

engedélyt már elég nehézkesen kapsz rá...
kell hozz áaegy közdarab,meg kb egy rászánt hétvége, és benne is van a motor. a berakást had ne írjam le részeletsesen,ha valami kérdés van a fórumban tedd fel,válaszolok.

26 (Törölt felhasználó) 2005-09-02 02:29:44

sziasztok!
egy kis segitségre lenne szükségem ...van egy 90es évjáratu 2t-s trabantom...amibe egy 2t warbi motort szeretnék építeni, de nem találok semmi leirást ,tapasztalatot,segitséget seholsem.
Szal ha valki valmit vagy valakit tudna ajánlani azt nagyon megköszönném..elöre is köszi

25 Prokop Gábor 2004-10-29 22:42:11

Kedves Vendég !

Valóban, elírtuk. Egyébként nem én, de ez tökmindegy, mert átolvastam, és nem szúrtam ki. Rögtön javítom, köszi az észrevételt.
A végzettségem egyébként autószerelő, de autóvillamoságiként dolgoztam (sokáig), majd a honi autóalkatrész-kereskedelemben rontottam a levegőt, ahogy most is.
Viszont valakivel összekeversz, SOHA nem voltam Opel Astrával találkozón. Igaz, idén tavasz ótaaz összes autóm menetképtelen (nem az én hibámból...), és a barátom kölcsön-FSO-jával járok, voltam is ezzel két találkozón idén - de ma éppen ott tartottam FSO ügyben, hogy felgyújtom, ha nem kaphatok a seggem alá végre egy Trabantot.

- prokee -
(aki vállalta a nevét...)

24 Vendég 2004-10-29 21:01:01

Kedves Prokee!
1 coll=25.4 mm és nem 2.54 mm!!!
Nem tudom,hogy mi a Te végzettséged de aki Opel Astrával jön találkozóra annak nem tudom mi köze van a Trabanthoz????

23 Prokop Gábor 2004-10-29 22:42:28

Mégvalami: örülök, ha csak ennyi hiba van a cikkben...

22 Rapp Antal 2004-11-02 15:51:53

Kedves névtelen hozzászóló!

Az ominózus hibát (coll) én követtem el, és ezért utólag is elnézést kérek Tőled (mert álmatlan éjszakákat szereztem Neked ezzel), Prokee-tól (hogy miattam bunkózott vele valaki névtelenül), meg minden olvasótól (hogy tévedtem, és nem vettem észre).
És ha ennyire aktívnak érzed magad, segíthetsz Te is az infóanyag bővítésében, kérdésekkel és válaszokkal.

Egyébként én is voltam már többféle autóval talin, fél éve pedig notóriusan Skodával jelenek meg rajtuk, mégsem szégyenkezem. Lélekben és tettekben és gondolkodásban akkor is Trabis maradok, ha már csak egy pár fut az utakon ebből a méltatlanul elnyomott kisautóból. Ja, mellesleg a garázsban pihen a Trabim, egy másikban meg a Wartburgom. Meg egy másik Waresz, ami szintén az én fennhatóságom alatt áll.

Amúgy sejtem mire gondoltál Astra alatt, az egyik Skálás talin tényleg volt egy poén, mikor Prokee rátette a Trabija rendszámát egy Astrára hogy induljon a legjobban átalakított Trabi címért. De mintha a Trabi is ott lett volna a helyszínen, szóval ez nagyon nem jött be...
És mint írta, a Sevipikappal se épp örömében mászkál...

Üdv: Soma

21 Vendég 2004-11-13 16:26:42

2T Trabi gyújtásbeállításhoz:
A mienkben már nem is emléxem mikor nyúltunk hozzá utoljára... Több éve. Mégsincs baja. Mellesleg a gyújtógyertyák is ki tudja hány évesek... Mégse sz@rakodik.

20 Vendég 2004-11-19 16:19:43

Üdv!

Gyertyákhoz: a Beru-Isolatorok nagymértékű és notórius gyengélkedése óta én Nippon-Denso gyertyát használok a W 353-ba. Ha jól rémlik, akkor a Wartburg-gyertya jele ND W20 FP-U, a Trabié meg W20 FS-U (sikerült egyszer Trabi-gyertyát kapnom hozzá, dobhattam ki mindhármat...). Mivelhogy csak hőértékben különböznek egymástól. Na, szóval ezek U-elektródás gyertyák, vagyis a test-elektródba egy "nút" van belemarva, emiatt (vagyis az ez által a test-elektródban képzett 2 él miatt) a szikra "kétfelé" tud áthidalni, sokkal jobb a szikra-leadás minősége, kevesebb a kimaradó gyújtás a hengerben. A Csapi-s magyar elektronikus gyújtás-alaplappal és ezekkel a gyertyákkal egész üzembiztos lett a gép...

twk004

19 Deák Attila 2004-11-19 16:27:17

Üdv!

Keverékhez: én huzamosabb ideje (az idén tavasszal kezdtem) 1:60-ra szegényítettem a városi használatban a keverési arányt. Gyakorlatilag ez annyit jelent, hogy fél liter olajra 30 liter tiszta 95-öst tankolok. A motor azóta se állt be, ellenben nem füstöl (na jó, erős gázadásra, vagy hidegen igen...) a W 353. Tegnap mentem mögötte egy OFF típussal (S 120 GLS), és nem füstölt. Persze autópályázásnál szigorúan 1:50-et keverek bele, de a városi 50-70 km/h-hoz meglátásom szerint az 1:60 is elegendő...

twk004

18 (Törölt felhasználó) 2004-11-23 13:46:47

Hello.Eloszor is nincs ekezetem. Tudnal adni vmmi e-mail cimet vagy vmit ahova irhatok ay enyem polati(kukac-nincs olyan jelem most-)freemail.hu. Azert kellene mert most vennek lejart muszakis trabit atepitesre vagy helyrehozasra es nem tudom, hogy hogyan fogjak neki. A rozsdat mennyire lehet kijavitani, ha erosebb motort tennek bele mennyibe kerulne kasznimerevitessel, hattyunyak meddigbirja ki ha rozsdas volt es ujra lett festve.Plusz a jogi dolgok, hogy torvenyes legyen minden atepites elott engedelyt kell kerni vagy mivel nincs rajta muszaki osszerakom es utana elviszem vizsgaztatni az is eleg nem kell engedelyt kerni.

17 Vendég 2005-01-04 13:31:50

a legjobb gyertya a tudomásom szerint most forgalmazott brisk szlovák gyertya.

16 Vendég 2005-01-05 18:47:16

Sziasztok!
Wartburggal kapcsolatos kérdésem lenne,remélem,tudtok segíteni!
Szóval,van egy kétütemű kombim,19 éves szegényke,és minap cseréltem rajta a sebváltórartó gumibakot,mert a régi eltörött.Ugyanúgy raktam be az újat,mint ahogyan a régi volt,de azóta az egész autó rezonál.Mintha ez a gumibak egyenesen átvinné a motor rezonálását a kasznira.Mintha nem csillapítana semmit ez a gumibak.Mi lehet a baj?Először a csavaokra gyanakodtam,hogy esetleg túl meghúztam,de egy kis kicsavarás után sem javult érdemben a helyzet...Ha tud valaki tippet adni a probléma megoldására,nagyon hálás lennék!!
Előre is köszi!
Keresztes Laci

15 Vendég 2005-01-06 14:12:00

Hali, van egy Fiatos Trabim, és nagyon jó lenne bele 5seb váltó! Aki tud ilyenről, vagy 1általán bármi infót, lécci írjon, mert eddig semmire sem jutottam! Köszi asbi

14 Vendég 2005-01-15 19:55:44

Sziasztok!
Nem tudja valaki megmondani, hogy milyen olaj szükséges a Hycomat kuplungba. Illetve, azt hogy hol lehet venni a kuplunghoz hidraulika csöveket?

13 Vendég 2005-01-29 10:56:49

Sziasztok! Hol kaphatok jó minőségű hátsó lengőkart 601-hez? Nemrég rányúltam egy felújítottra és 1 hónap múlva eltört mint a ropi.(wpetya).

12 Prokop Gábor 2005-02-01 12:48:34

Hali!

Az ilyen kérdéseket szerintem a Fórumban tegyétek fel, mert itt kevesebben olvassák...
A kérdések nagy része kissé idejétmúlt, szóval csak a legutóbbira válaszolok:
Szerintem sehol... A felujjazott csak le van takarítva, és lefestve. Inkább vegyél bontottat, ha csavarhúzóval megszúrkálva egészséges, akkor tuti bírni fogja. Ott legalább látod a hibákat...

11 Prokop Gábor 2005-02-01 12:49:47

Hycomat olaj: MOL Hydrokomol a megfelelő, de elég nehezn találsz ilyet. Ha nincs más, ATF3, esetleg ATF2 aut. váltóolaj. Ezek hidegen nehezebben fognak működni, de melegen felhígulnak, és tökéletes lesz.

10 Vendég 2005-02-02 19:39:14

Valami jó tuningot írjatok nekem mert, csak 150-et megy az autom és nem bánnám ha többet menne!!!!

9 Vendég 2005-02-11 14:15:14

Gyertyából a Bosch W6BC a legjobb, direkt trabi 2t-hez találták ki.

8 Vendég 2005-04-01 18:40:35

Hellotok ha valakinek van leírása trabant tuningról vagy fotóik akkor kuldjön Cím: peterszalatnak@freemail.hu
Minden vidó és teszt vagy kép útmutató érdekel mert készítek egy extra trabit .

7 Vendég 2005-05-04 16:31:57

Nagyon sokat eszik a trabim! már kipróbáltam rengeteg karbit és mindig olyan sokat eszik! mi lehet a probléma?

6 (Törölt felhasználó) 2005-05-19 16:31:26

Üdv !
Mit tegyek , ha a lendkerekemnél lévő lab. gyűrű ereszti az olajat ? Lehet még valahol gyári újat találni mindkettőből ( lendkerék+lab.gy ) ?
Kössz az infót ! Zsugabubus

5 (Törölt felhasználó) 2005-08-22 23:21:59

adjatok otletet mit csinaljak a sebvaltoval,hogy noveljem a vegsebeseget

4 Prokop Gábor 2005-08-23 07:58:19

tindian:
A sebváltóban hiába faragsz bármit, nem lesz nagy különbség. Ui. a nagyobb végsebességet elvileg hosszabb áttétellel elérheted, de ahhoz nagyobb nyomaték kell majd, amit a motor nem fog tudni leadni.

3 (Törölt felhasználó) 2005-08-23 22:02:11

kosz prokee a hozaszolast ,igen hoszabb atetel kelene mert a motor 47lo,tudok egy masik megoldast csak nem talalok alkatreszet hozza ,74 eloti sebvalto a baj csak az hogy erdelyben elek es es egyszeruen nem talalok sebvaltot,max ha tudnal otletet ha tudsz valaholeladott,en is trabi orult vagyok ,nem dicsekves kepen de a sebvaltoban kiugrott hordozovila egy ora es mehetunk tovabb,lehet hogy sok ido de ahozkepest hogy mindent ki kell venni a motorhazbol? nemtudom?

2 (Törölt felhasználó) 2005-08-23 22:05:17

UI.persze ugy kelene a megoldas hogy 1,2,3-om maradjon,halotam 5sebveltorol is en meg nem latam

1 (Törölt felhasználó) 2005-08-23 23:06:25

van meg egy harmadik megoldas a trabi futesere espedig ,az elso dob utan meg egy dob amelyben spiralisan beepitetem egy vekonyabb csorendszert amelyben viz van es osszekototem egy renault 5-os futesevel,igy kialakitva ugymond nyitott futesrendszert ez azt jelenti ,hogyha eleg vastag csoveket hasznalunk es nem zarjuk a rendszert (tetem egy edenyt ami tarolja a plusz vizet(fagyalot) amit a hore tagulas okoz)vagyis nem keletkezik nyomas a rendszerben a meleg viz elindul felfele,a helyere erkezik a hideg, a meleg levego hatasara ami a kipufogogaz, egy korforgas jon letre.
eszrevetel:-nem szukseges vizpompa;-a kinti csoveket hoszigeteljuk,ha hamar lehul a viz nem jon letre a kivant korforgas;-vigyazunk a dob keszitesenel a folytasra;-nem igenyel plusz uzemanyag fogyasztast;-ne tegyuk a dobot tul hatra mert lerakodik es akkor nem csinaltunk semit;-hoszuban anyira meleg van ha valahol befolyik a viz az utasterbe akkor az el kezd parologni es lecspodik az ablakra es a szelvedore,elol nincs is baj de ha hatul nincs ablak futes akkor a lehuzott ablak a megoldas vagy a viz elzarasa(van egy csap a renault futesen);-en ventilatorostol epitetem be a polc helyere jobbfelol.;-megkerdezhetsz egy vizszerelot epuletekben is alkalmaztak ezt a futesrendszert ha a kazan lejebb van mint barmely futotest ,kulonben fizika torvenye meleg felszal az urt valami kitolti az a hideg levego.
ha valamit kihagytam vagy nem tiszta kerdezetek, jo barkacsolast