Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Az egérszürke (mausgrau) kiskerekű...

Prokop Gábor [prokee]
2004-08-22 13:16:25
Küldte: Pintér Zoltán (pizo@freestart.hu)



Az autóm (HGD-445) adatai:

Eredeti rendszám: CM 67-56
Típus: 312-1 (kiskerekű limuzin)
Szín: világosszürke (mausgrau)
Gyártási idő: 1965. 11. 19 (1966-os modellév)
Első forgalombahelyezés: 1966. 01. 13.

Előttem két tulajdonosa volt, egy orosházi orvos (1966-69), majd egy békéscsabai bácsi, aki 1991-ben kivonatta forgalomból, a rendszámot leadta, így ez sajnos nincs meg, de az eredeti szürke forgalmi igen. Az autót 1999 májusában, újsághirdetés alapján vásároltam meg az időközben elhunyt második tulajdonos fiától, igen jó, közel eredeti állapotban, a két eredeti kulcsgarnitúrával, szerszámokkal, mentőládával és kezelési útmutatóval együtt. A jobb első és a jobb hátsó sárvédőt kivéve a fényezés eredeti, ezek sajnos egy 1970-es évek eleji ütközés kijavításának nyomait viselik magukon. Ezenfelül eredeti az alváz és a motorszám is, a motor alapméretes, az autóban csak 73000 km volt a megvásárlás idejében. Az autó két órás előkészítést követően saját lábán tette meg az utat Békéscsabáról Budapestre. Az út során azonban kiderült, hogy a fékek rosszul tűrték a sok éves állást, valamint a motor eléggé csapágyas. Ezeket gyári alkatrészekkel kijavítottuk, majd 2000. április végén az autót ismételten forgalomba helyeztem. A vizsgán gond nélkül ment át. 2000-ben és 2001-ben közel 5000 kilométert tettem meg vele, komolyabb hiba nélkül, csak a vízpumpa tömszelencéit kellett kicserélni.
Tudom, hogy az autó külső-belső esztétikai állapota nem mérhető össze egy frissen felújítottéval, de értékét véleményem szerint az adja, hogy szinte teljesen típustiszta, ismert előéletű, keveset futott, használt, de jó állapotú. Megpróbálom így megőrizni az utókor számára.

Az autómon (HGD-445) tapasztalható hiányosságok és eltérések az eredeti állapottól:

1. A hengerfej 14-es gyertyamenetű az eredeti 18-as helyett. Az eredeti hengerfej felújítása folyamatban van.
2. A tükrök nem eredetiek, alumínium a helyes, és a jobb oldalon nem volt tükör.
3. A hátsó lökhárítóról a két macskaszem hiányzik (már csak fel kell szerelni).
4. A gumik bár Pneumant márkájúak, de már radiálgumik az eredeti diagonál helyett.
5. A hátsó lámpabúra Barkasé, az eredeti ugyanilyen formájú, de sárga-piros-sárga színkiosztású.

A többi alkatrész vagy eredeti, vagy az eredetinek megfelelő.



Múlt hónapban vettem egy háromajtós kombit, itt van két előzetes kép:



Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6 (Törölt felhasználó) 2005-09-18 19:59:30

kafa.

5 Orosz László 2004-08-22 15:59:19

Szerintem jó kis kocsik ezek a wartburg ezresek úgyhogy ha valaki tud olyan internetoldalt ahol wartburgok vannak pl:kép video stb irja meg.
Tisztelettel:CFR-853

4 (Törölt felhasználó) 2004-08-23 22:31:55

További sok sikert!!

3 Sánta Gábor 2005-02-05 08:38:20

én csatlakozok Kúp86-hoz!

2 (Törölt felhasználó) 2005-07-06 18:18:32

Gyönyörűűűűűű!!!

1 (Törölt felhasználó) 2005-07-06 18:19:54

Gyönyörűűűűűű!!!