Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Skoda 120 GLSAutó-Motor, 1976. május 21. 10. szám

Prokop Gábor [prokee]
2004-08-22 10:35:17
Igen, ez egy Skoda-modell, amely 120-as jelzéssel szerepel a gyári prototípusok listáján. Motorja - az 1174 cm3-es, négyhengeres, soros elrendezésű, vízhűtéses erőforrás - a kocsi orrába került, de arról, hogy mi lesz a további sorsa a négyajtós, ötüléses, 835 kg önsúlyú kocsinak, még nem tudunk pontos választ adni. Nem is gyári fotót kaptunk erről az újdonságról, hanem privát felvételt. Akik mostanában eljutottak a Skoda-múzeumba, ott egy külön kiállításon láthatták ezt a modellt, amelynek GLS változatáról ugyancsak szó esett. Az autógyárak kísérleti osztályain, bemutatótermeiben mindig vannak érdekességek, de azt, hogy közülük melyik és mikor kerül futószalagra, mindaddig csak találgatni lehet, amíg arról nem adják ki a hivatalos közleményt. Hasonló kommentárt fűzhetünk az AM idei 4-es számában közölt Skoda 1300/1500 modell rajzaihoz is.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2 Deák Attila 2004-10-16 17:22:34

Üdv, prokee!

Az izgalmas dolog ebben a cikkben az, hogy ebben a karosszériában VALÓBAN készült orrmotoros verzió is, kísérleti jelleggel, de annak sokkal hosszabb eleje volt, és sok Lada-származású elemmel (pl. kormánygép) hozták össze Mladá Boleslav-ban a dolgot. De aztán győzött a farmotor-hátsókerékhajtás... Megjegyzem: ez a karosszéria az 1973-as Wartburg 360-as prototípus alapjain nyugszik, kissé módosított formatervvel...

twk004

1 Vendég 2023-05-22 08:40:11

Tudtommal a 360-as wartburg egy közös "világautó" lett volna, ami a skodánál a 760-as típust jelenti, és egy olasz tervező tervezte.Cikk: https://totalcar.hu/totalcar/tortenelem/skoda/