Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


BARKAS B-1000, az NDK új kisáruszállítójaAutó-Motor, 1961. 20. szám

Prokop Gábor [prokee]
2004-08-21 20:40:34


Még a hírek is csak "félhivatalosan" jutottak el hozzánk az új Barkas kocsiról, amikor legnagyobb meglepetésre egyik reggel már szembetalálkoztunk vele a pesti utcán. Csupán arra volt lehetőségünk, hogy meggyőződjünk, valóban az új egytonnás villant szemünk
elé, de fényképezésre már nem nyílt mód. Később megtudtuk, hogy a gyár szerelői utaztak vele most Magyarországra, hogy végiglátogassák az érdekelt fővárosi és vidéki autójavító üzemeket.
Reméljük a napokban még találkozunk velük, no meg kocsijukkal, és akkor felvételeket is készíthetünk erről a kocsiról, amelyet most csupán postán érkezett katalógusadatok és rajzok nyomán tudunk bemutatni.
Mindenekelőtt annyit, hogy három variációban kerül a 6 m3 hasznos rakodóterű Barkas bulldog.Az egyik kivitel - ezt mutatja az alsó röntgen-rajz - ötajtós áruszállító, a másik több ablakkal rendelkező, nagy csomagterű, nyolc-személyes mikrobusz, de létezik egy olyan kombinált megoldás, amely öt üléssel és legalább 3,5 m3 csomagtérrel rendelkezik.
A szerkezetek természetesen valamennyi említett modellnél azonosak. Háromhengeres, 312 típusjelzésű, kétütemű, vízhűtéses, soros motor fekszik-a kocsi orrában. Ez a 45 lóerős, 1000 kcm-es, 7,3 :1 sűrítésű motor a vele egy blokkba épített tengelykapcsolón, kiegyenlítőművön és a négyfokozatú sebességváltón keresztül a kocsi mellső kerekeit hajtja és biztosítja a 95 km/ó sebességet teljes terhelésnél is.
A szellemes, egyszerű konstrukcióról, mind a négy kerék torziós rugózásáról, a 6,70-13-es gumikról teszünk még említést ebben a néhányszavas ismertetésben. Tény, hogy a konstruktőrök nagyon ügyesen hasznosították az NDK autóipairának már korábbi, sorozatgyártású szerkezeteit ennél a nagyteljesítményű univerzális kocsinál, amelyről a jövőben több szó is lesz még lapunk hasábjain.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1 (Törölt felhasználó) 2004-08-25 21:19:40

Lassan újra elmondhatjuk, hogy "legnagyobb meglepetésre egyik reggel már szembetalálkoztunk vele"... Igaz hogy a B-1000, "szellemes, egyszerű konstrukció" a múltja igazolja, sajnálnám ha idővel elfelejtödne. Ezért próbálok egyet megtartani a jövőnek, meg magam örömére is...B-1000-re fel!