Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Útban az ITT-re avagy Trabant Találkozó Zwikauban

Knapp Gábor [Knappcsi]
2016-03-09 12:25:27

Évről évre egyre több azon magyar Trabant tulajdonosok száma, akik úgy gondolják, hogy itt az ideje személyesen is hazavinni kedvencüket a szülőhazába. Nem utolsósorban pedig személyesen részt venni a legnagyobb német Trabant Találkozón.Ezen cikkemmel szeretnék egy kis segítséget nyújtani azoknak a Trabantos és Wartburgos társaimnak, akik úgy gondolják, június hónap 3. hétvégéjén Németországba utaznak és részt vesznek egy fergeteges máshoz nem hasonlítható Trabant találkozón.

Előre bocsátom, ez csak egy lehetséges útvonal. Baráti társaságunk évek óta ezt az utat követi, úgy gondoljuk és a térkép adatai alapján is ez az egyik legoptimálisabb útvonal. Nem kell sokat kanyarogni, keresni a mellékutakat, leágazásokat, hanem ameddig lehet autópályán, főútvonalon, főúton haladunk. Az útvonal Magyarország-Szlovákia-Csehország-Németország.

Amire szükségünk van egy ilyen úthoz:

  • Egy (baráti társasággal, konvojban utazóknak több) az útra jól felkészített autó
  • Új típusú személyi igazolvány, vagy ha ilyen nincs, érvényes útlevél.
  • Pénzmag a benzinköltségekre (Kinek mennyi, a határtól (Hegyeshalomtól) számítva kb. 610km-el kell számolni, attól függ, ki mennyit furikázik helyben)
  • Autópálya matrica (A Magyar Autóklub irodákban előre beszerezhető, de a határnál is megvásárolhatóak)
    • Cseh, 15 napos 1940Ft
    • Szlovák, 7napos 1100Ft
  • Pénz a belépőre
    • Campingdíj személyenként 15 EURO
    • Autóbelépő 5 EURO
    • Szemétdíjból 5 EURO (a találkozó végén szemeteszsák leadása ellenében visszakapja az ember)
  • Rengeteg pénz a kint megvásárolni kívánt alkatrészre, szuvenírre (Nem a drágaság miatt, hanem a széles választék miatt, noha jó részük Magyarországról származik)


2006-os adatok, Forrás: http://www.supertrabi.de és http://www.autoklub.hu
Ízelítőül pár szót szólnék a találkozóról, hiszen ameddig saját szememmel nem láttam, elképzelni sem tudtam, hogy mekkora életre szóló élmény lehet. A zwikaui ITT (International Trabantfahrer Treffen) 2006-ban már 13-éves hagyományra tekinthet vissza. A találkozót a helyi füves repülőtér egy elkülönített és parcellákra felosztott részén rendezik meg. Sátorozás, buli, rengeteg Trabant, Wartburg és márkaszimpatizáns, nálunk elképzelhetetlenül módon átalakított autók tömege (Szélesebb, laposabb, vékonyabb, rövidebb, hosszabb, erősebb, gyengébb).






Az utazás elég hosszú, Mi, ahogy a térképen is látható, olyan 200km-enként tankolunk, ott szoktunk pihenőt, kajaszünetet tartani. A térkép saját használatra készült, de annak, aki a határtól, ezen az útvonalon megy, annak szerintem megfelelő segítséget nyújthat. A benzinkutak nevét nem reklám célból (érdekeltségem sajnos nincs), hanem azért írom ki, hogy könnyebben megtaláljátok.
Csütörtökön hajnalban szoktunk indulni, így kényelmes tempóban kint vagyunk estére, éjszaka lehet pihenni, és másnap pihenten lehet nézni a hömpölygő tömeget. Igazán sokan a péntek délutáni munkaidő vége után érkeznek, akár egész éjszaka jönnek az újabbnál újabb csodák.
A határt átlépve a D2/E65-ös autópályán haladunk Bratislava felé. Letérni nem kell, csak nyomni a pedált. Bratislavában sem kell aggódni, ki van táblázva, a D2/E65-ös autópályát kell követni. A határhoz közeledve, és a benzinmutatóra pillantva megállhatunk még a szlovák oldalon Kuty lehajtó előtt egy OMV benzinkúton.
A Cseh határt átlépve előjönnek az M7-es autópálya emlékei. Mivel itt az autópályák burkolata (tisztelet a foltozott kivételnek) betonlapokból van összeállítva kellemes futóműbizsergető érzés átvágni az országon. Maradunk a D2/E65-ös autópályán, és Brno irányában haladunk tovább. Brno városában a D2/E65 autópályáról egy jobb lehajtón keresztül jutunk át közvetlenül a D1/E50/E65 autópályára.



A D1/E50/E65-ös autópályán a 112-es (Jihlava) lehajtó után ismételten benzinkúthoz közeledünk ismételten egy OMV kutat keressünk. Ezen a tájon már bizony eléggé dimbes-dombos, a 2T tulajok lejtőn ne sajnálják a kocsit, mert a túloldalon nem fognak tudni kellő lendülettel felmenni.
A következő nagyobb, és évenként Nekünk a legnagyobb elkeveredéshez vezető hely Prága. Az eltévedések elkerülése végett ezt pluszban ki is nagyítottam.



Az első kereszteződés, vagyis inkább autópálya váltás még a Brno-ihoz hasonlóan egy szimpla jobbos kanyar. A D1/E50 után keressük az E50/E48/600-as utat, Aztán jön a neheze. Mint a magyarázatban is olvasható, figyeljünk rá, hogy mikor melyik sávba kell sorolni. (Tavaly lelkes magyar virtussal még meg akartuk előzni a 2 jobb sávban álldogáló kocsisort, mire elhúztunk a lehajtó mellett, és 10 km-es kevergéssel jutottunk ismét vissza a megfelelő útra.) Talán a legkönnyebb megjegyezni, és megtalálni, hogy a Vltava folyón áthaladva kell jobbra alulról átmenni az eddigi útirányunk alatt, és jobbra kihúzódva a 600-as jelzésű útra rámenni. A következő számunkra fontos lehajtó ismét egy jobbos kanyarral az E50/E48/R1 elkerülő autópálya. Ajánlott az Airport feliratot keresni, mivel el fogunk menni mellette. Ha jól rémlik, akkor Luony és Chomutov távolsága és iránya is ki van már írva innentől.
Bal kéz felől elhagyjuk majd a prágai repülőteret, és az R7-es autópályán haladunk tovább. Ismét hegyek völgyek, (2T-sek ismét kinyomhatják a kocsijuk szemét). R7-es autópálya még építés alatt van, (a 20. ITT-re talán elkészül),így a 7-es főúton találjuk magunkat, de nem kell megijedni ezek széles kétsávos utak 1-1,5m-es leállósávval. Talán ha valaki szemből előz, legyen hely lehúzódni? Chomutovon áthaladva irány a határ. Ez a rész a legmegterhelőbb a kocsik számára, 2T-sek bizony 2-ikba is kénytelenek visszapakolni, ha nincs kellő lendületük. Ha egyszer lelassultak, sajnos a hajtűkanyarok miatt nem tudnak nagyon gyorsítgatni. Nem akarok senkit sem elriasztani, de volt aki 1-esben jött fel! Lejtőn, a dobfék átka, hogy bizony éreztük a "fékszagot", volt akinek teljesen eltűnt a fékhatás.
Ha jól tévedek, ez már lehet, hogy a 174-es útként van jelölve (németeknél tuti az lesz), ha nem, akkor 7-es még mindig. Közeledvén a határhoz egy völgyben előre tekintve a túlsó dombtetőn messziről virít a Hora Svatého Sebestiána-i Shell kút. Ez a következő megállóhely. Figyelem! A rend éber őrei előszeretettel mérnek ezen a helyen! Nekünk itt tankolva, Zwikauba kiutazva, ott furikázva (kb. 50km-t), majd visszautazva ki szokott tartani a benzin. A határ után már biztos, hogy a 174-es főúton haladunk a Cobra 11-ből ismert két oldalról fákkal szegélyezett csodaszép úton. Az útjelző táblákon Chemitzet keressük, Marienbergben közvetlenül egy térhez érkezve kell balra kanyarodni.



Chemnitzben körforgalmakon kell áthaladni, valamint a villamos sínekkel párhuzamosan haladunk és a174-es útról a 173-asra váltunk. Sajnos mi általában a délutáni munkaidő végi csúcsra szoktunk odaérni, így elég lassú a haladás. Útirányunk Lichtenstein/Zwikau innen ki van táblázva, fontos megemlíteni, hogy kisvárosokon haladunk keresztül, jópár helyen radarkontroll van a városkákban! A Zwikau táblánál való fényképezés után a városközpontba beérve kövessük a 173-as út vonalát.





Egy füves parttal elválasztott 2x2 úton haladva egyre több Trabanttal fogunk találkozni. Innentől már érezhetjük a Feelinget. Figyelem: a repülőtérre több felől is be lehet menni! Nekünk egyenesen kell továbbmenni, és ha egy olyan útkereszteződésbe érünk ahol jobb oldalon egy nagy parkoló látszik, akkor jó helyen járunk.
Namost a talákozó itt már ki lesz táblázva, és látható, hogy nekünk a szembejövő oldalisávból kellene bekanyarodni a reptérre. Azt meg nem mondom, hogy a lámpánál lehet-e balra visszafordulni, de rémlik hogy jobbra szoktunk menni, és a parkoló előtt megfordulni. A rendőrök nagyon figyelnek a szabálytalanságokra, bár a konvojokat segíteni szokták.



Az útról egy földúton keresztül juthatunk a bejárathoz ahol megváltva a belépőt autónkra felkerülhet a találkozó teljes ideje alatt ki és belépésre jogosító matrica. Kezünkre szintén felkerül a karszalag. Ezzel bármikor ki/be lehet menni a találkozó területére.



A terület, mint már írtam parcellákra van osztva. A parcellákba a középen húzódó útról lehet behajtani. 2005-ben próbálták a rendezők úgy irányítani a népet, hogy autók a parcella egyik oldalára, sátrakat a másikra tegyük. A középső közlekedő úton egész nap hömpölyög a tömeg, spontán felvonulásokat csinálnak a bulizók. Elkerített részen van a felállított színpad, kirakodóvásár, különböző cégek árusító pultjai. A találkozó területén külön részen a versenyen induló autók vannak kiállítva. A campingezőknek számára van melegvizes zuhanyozási lehetőség takarított konténerekben, noha sorba kell érte állni, szintén ilyen konténeres WC használati lehetőség van, valamint hordozható Toi-Toi WC-k vannak.

Látnivalók Zwikauban:
  • Természetesen a legnagyobb látványosság maga a találkozó.
  • Minden évben ellátogatunk a Horch Múzeumba. Mi úgy ismerjük, hogy Trabant múzeum, de sztm ha valaki eltévedne és azt kérdezné meg egy segítőkész útbaigazítótól, akkor tudni fogja. Itt mellékelek térképet, hogy lehet megközelíteni. Tulajdonképpen a bevezető úton kell menni visszafelé, majd balra fordulni.



  • Ha az alsó képen látható térképen a Horch strasseról jobbra fordulunk, akkor egy hosszan kanyarodó utcán haladunk. Eljutunk a mai Sachsenring művek elé, ahonnan minden évben elküld minket a portás. Ez egy Nagy fehér kapu a Sachsenring emblémával a kapu felett.
  • A Sachsenring művektől balra kanyarodva kb. 100m után lesz egy kis zsákutca bal oldalon. A zsákutca végén egy rozsdás kapu található, és onnan látni lehet a régi gyár épületeit. Ezen a kapun gurultak ki annak idején a mi kis drágáink!



  • A találkozó záró akkordja minden évben a felvonulás. Felkerekedik az egész tábor, és vastag tömött sorokban elindulnak, hogy körbejárják a várost, és áthaladjanak a híres neves AVD kapun, amelyen minden felvonuló autó áthalad, és lefényképezik. A felvonulás időpontja Vasárnap reggel van.



Visszafelé Mi vasárnap reggel szoktunk elindulni reggeli után. A visszaút hasonlóan alakul mint ahogy fent leírtam. A benzinkutas állomások kissé változnak azért. Első állomás az odafelé már említett Hora Svatého Sebestiána-i Shell kút. Prágán könnyen át lehet jutni, mert végig csak jobbra kell tartani az idefelé úton megismert lehajtóknál, de ez a térképen jobban látszik. Brno előtt a 90-es kihajtó (Humpolec) után lesz egy ARAL kút Mikulasovnál. Végül, hogy a szlovákoknál már ne kelljen tankolni, még utoljára Brno után a 41-es kihajtót (Podivinnél) elhagyva Ladna pihenőnél tankolunk, és speciel nekem ez már elég, hogy hazáig jussak vele (kb. 230km).
Íme egy kis összefoglaló a kesztyűtartóba, ha a térkép túl nagy volna. És a sokat emlegetett térkép.





Én csak ajánlani tudom ezt a találkozót, mert hiába egyre magasabb színvonalú a magyar találkozók többsége, ehhez fogható nincs nálunk! Ha további kérdéseitek merülnének fel, keressetek nyugodtan a trabant601s@freemail.hu címen, és nézegessétek a kint készített képeimet a http://knappcsi.freeweb.hu címen.
Jó utazást!
Knappcsi

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!