Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


A P-70 BudapestenAutó-Motor, 1957. március 15. - 4. szám

Prokop Gábor [prokee]
2004-08-21 19:27:39
Izgalmas dolog új kocsival ismerkedni. Különösen, ha olyan típus kormányához ülhetünk, amely lényegesen eltér a többitől. Márpedig a P-70 ilyen, hiszen az általunk eddig ismert és ismertetett kocsikétól eltérően, karosszériája - műanyagból van.
Eddig ezt a kocsit csak képek és leírások alapján képzeltük el, de a napokban módunk volt próbautat is tenni vele.


A sok említésrevaló tulajdonság mellett először a karosszériáról kell szólnunk. Ez sajtolt műanyagbol, úgynevezett duroplastból készül. Gyorsan megállapítható, hogy zörejmentessége, hőszigetelő készsége jobb, mint a fémkarosszériáé és sérülések tekintetében sem tapasztalható hátránya. A duroplast-anyag időjárássel szembeni ellenállása kifogástalan. A belső kárpitozásra használt műanyagborítás pedig szintén megnyerő. Egyszóval: a műanyagból készített karosszéria ellen - amely egyébként lakkozást is kap - semmi kifogást nem tehetünk. A félreértések elkerülésére azonban megjegyezzük, hogy ezt a megállapítást nem csupán a próbaút tapasztalatai alapján tesszük, hiszen mi csak rövid ideig voltunk vendégei a P-70-nek. Az összes külföldi tudományos és gyakorlati vélemények igazolják a fentieket.
Végül is a műanyagkarosszéria, amely a típusnak kiemelkedő érdekessége, jól vizsgázott és ma még szinte beláthatatlan előnyöket ígér a Német Demokratikus Köztársaság rohamosan élre törő autóiparának.
A P-70 kétségtelenül a jól sikerült négyüléses kiskocsik csoportjába sorolható. Formailag ugyan nem mindenben tükrözi a legújabb, helyesebben legdivatosabb megoldásokat, technikailag azonban feltétlenül korszerű és gazdaságos jármű.
Megjegyezzük még azt is, hogy ennek a konstrukciónak alapján alakult ki az az új kisebb, csupán 500 kcm-es, de szintén műanyagkarosszériás modell, a P-50-es, amelynek megjelenését világszerte nagy érdeklődéssel várják.


Kéthengeres, kétütemű, vízhűtéses motor hajtja a P-70 első kerekeit. Érdemes tanulmányozni a képet, amely bizonyítja, hogy a motor körül minden könnyen elérhető és kezelhető. A részleteket nézve, baloldalon, a hűtő mögött látjuk a benzintankot az 1:25 arányú keverék számára. A tank mellett az akkumulátor, amelynek fedőlapját ügyes kiképzésű gumiszalag rögzíti. A hűtőtől jobbra, kissé elöl, a hengeres test a fűtőkészülék motorját és lapátkoszorúját borítja. A hengerfej előtti szögletes dobozban vannak a gyújtótekercsek és a doboz alatt a karburátor. A levegőszűrő nem is látszik, ez a rendszámtábla mögötti térben fekszik.



Természetesen a műszerfal is műanyagból van.



A fénykép igazolja, hogy elég nagyra méretezték a hátsó ablakot és vegyük még azt is figyelembe, hogy a hátsó ülések szélessége a pontonkarosszéria folytán 30 cm-rel több, mint a közismert korábbi DKW - típusoknál...



Ez a rajz világosan feltünteti a P-70 beosztását. Elöl a légszűrő és a karburátor, a motor, a sebességváltó és a meghajtószerkezet. Fölötte a hűtőtömb, emögött a benzintank. A kormányoszlop körül látjuk a szabadonfutó és a sebességváltó kapcsolókarját. Hátul, a csomagok alatt, kívülről kezelhetően a pótkerék.




Típusjelzés

P 70 Zwickau

Motor

Kéthengeres, kétütemű

Hengerűrtartalom

690kcm

Löket

69mm

Furat

69mm

Maximális teljesítmény

22 LE 3500 fordulaton

Sűrítési arány

1:6,8

Világítás és indítás

Dynastart

Gyújtás

Akkumulátorról

Gyújtógyertya

18/175

Hűtés

Vízhűtés, thermosiphon

Tengelykapcsoló

Több lamellás, olajos

Sebességváltó

Három fokozat előre, egy hátra

Áttétel

I. 3,44:1

II. 1,69:1

III. 1:1

Hátramenet: 4,73:1

Meghajtás

Elsőkerék hajtás

Gumiméret

5,00-16

Rugózás

Keresztrugó elöl és hátul

Lengéscsillapító

Dugattyús rendszerű, elöl, hátul

Alváz

Keretrendszerű

Tengelytáv

2380 mm

Nyomtáv

Elöl 1190, hátul 1200 mm

A kocsi teljes hossza

3740 mm

szélessége

1500 mm

magassága

1480 mm

Önsúly

800 kg

Terhelés

320 kg

Legnagyobb sebesség

90 km/ó

Üzemanyagfogyasztás

7,0 liter / 100 km/ó

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1 Burján Béla 2017-01-22 00:42:14