Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Múzeális minősítési feltételek

Muczán Gábor [TWK001]
2005-01-17 18:50:37
Veterán minősítés
Múzeális Eredetiség Minősítés
Karosszéria / alváz / váz minősítése                (muzeális szempontból) 100 - 91 pont
90 - 80 pont
Kizáró ok (visszaalakítandó)
Kizáró ok (visszaalakítandó)
Kizáró ok (visszaalakítandó)
Kifogástalan eredeti karosszéria / alváz / váz (csak akkor ha megbízható dokumentum alapján ellenőrizhető a jármű azonosítási szám egyezése az első forgalomba helyezéskori számmal)
Típusazonos, ugyanolyan kivitelű, de nem az eredeti karosszéri / alváz /  váz
Típusazonos, de eltérő kivitelű karosszéria / alváz / váz
Átalakított karosszéria / alváz /  váz, nagypontossággal, olyanra: amilyen kivitel létezett
Átalakított karosszéria / alváz /  váz olyanra: amilyen kivitel soha nem létezett
Motor minősítése (muzeális szempontból)
100 - 91 pont
90 - 80 pont
30 - 0 pont
Kizáró ok (visszaalakítandó)
Kizáró ok (visszaalakítandó)
Kifogástalan eredeti motor (csak akkor, ha megbízható dokumentum alapján ellenőrizhető a jármű azonosító szám és a motorszám összetartozása)
Az évjáratra és a sorozatra jellemző, de nem az eredeti motor ( a jármű azonosító szám és a motor szám összetartozása nem bizonyítható)
Az évjáratra és a sorozatra jellemző motor, de eltérő kivitelű hengerfej, karter, szívócsonk, porlasztó, légszűrő
Az évjáratra és a sorozatra nem jellemző, de típusazonos motor
Típusidegen motor (pl. eltérő márkájú motor; 4 hengeres helyett 6 hengeres; benzines helyett diesel stb.)
Motortér minősítése (muzeális szempontból)
100 - 91 pont
90 - 81 pont
80 - 31 pont
30 - 5 pont
Kizáró ok (visszaalakítandó)
Kifogástalan   (ha a légkondícionáló FREON-nal működött és nem javítható inkább legyen üzemképtelen de eredeti)   (Könnyen vissza alakítható gázüzem, elfogadható)
Kisebb eltérések a csővezetékeknél, kábeleknél, bilincseknél, hűtőradiátornál.
Nagymértékű eltérések vagy típusazonos, de eltérő kivitelű csővezetékek, kábelek, bilincsek, hűtőradiátor.
Típusidegen kisfődarab, amely jellegében illik a járműhöz.
Eltérés az évjáratra jellemző tápfeszültségtől, az évjáratra jel lemző dinamó helyett generátor, önindító nélkül kibocsátott járműre önindító felszerelése

Szín hitelesség, külső megjelenés minősítése (muzeális szempontból) ----------------------- (Megengedett matricák: hivatalos országjel, FIVA, MAVAMSZ, helyi ingyenes parkolás, autópálya matrica. - úgy elhelyezve, hogy ne zavarja a kilátást! -
100 - 91 pont
90 - 81 pont
40 - 20 pont
Kizáró ok (javítandó)
Kizáró ok (javítandó)
Jellemző gyári szín (Intézmény vagy szervezet, korabelivel meg egyező feliratai, jelei) pl. rendőrség, tűzoltóság stb.
Jellemző gyári szín, amelyet a vizsgált jármű évjáratában nem alkalmaztak                (vita esetén elfogadható bizonyíték vagy hivatalos színskála alapján feljebb sorolható)
Az adott jármű típusához, jellegéhez illő, de egyedileg kikevert szín (vita esetén elfogadható bizonyíték vagy hivatalos színskála alapján feljebb sorolható)
Az adott jármű típusához, jellegéhez nem illő egyedileg kikevert szín (pl. rózsaszínű Moszkvics, fekete Trabant, stb)
Különböző színű karosszéria elemek, foltok, csíkok, reklámfelíratok

Világító berendezések minősítése (muzeális szempontból)
100 - 91 pont
90 - 80 pont
50 - 31 pont
30 - 5 pont
Kizáró ok (javítandó)
Kifogástalan Kismértékben eltérő  (Pl. szabványos, kerek fényszóró betét, de a jellegzetestől eltérő gyártmány)
Típusazonos, de eltérő kivitelű
Típusidegen, de jellegében illik a járműhöz (Nagyon régi vagy nagyon ritka járműveknél a 90 - 80 pont kategóriába sorolható)
Típusidegen és jellegében nem illik a járműhöz
Alsó részek minősítése (muzeális szempontból)
100 - 91 pont
90 - 81 pont
80 - 31 pont
30 - 5 pont
Kizáró ok (javítandó)
Kifogástalan Kisebb eltérések a csővezetékeknél, kábeleknél, bilincseknél, kipufogó rendszernél
Nagyobb eltérések vagy típusazonos, de eltérő kivitelű csővezetékek, kábelek, bilincsek, kipufogó rendszer
Típusidegen alkatrész amely jellegében illik a járműhöz  (Nagyon régi vagy nagyon ritka járműveknél) 
Típusazonos, de eltérő kivitelű vagy típusidegen fődarab vagy kis fődarab, amely jellegében nem illik a járműhöz
Kerék (felni) esztétikai minősítése (muzeális szempontból) 100 - 91 pont
90 - 81 pont
50 - 31 pont
Kizáró ok (javítandó)
Kizáró ok (javítandó)
Kifogástalan Típusazonos, színhelyes de eltérő kivitelű A jellemzőtől eltérő színű (vita esetén elfogadható bizonyíték vagy hivatalos szín skála alapján feljebb sorolható)
Típusidegen - (Nagyon régi vagy nagyon ritka járműveknél átsorolható az 50 - 31 pont kategóriába)
Szélesített, kihe gesztett kerék tárcsa vagy olyan könnyű fém,vagy drót küllős kerék tárcsa, amely a vizsgált jármű korában nem létezett vagy azzal soha nem gyártották
Dísztárcsák/díszkarimák esztétikai minősítése (muzeális szempontból)
100 - 91 pont
90 - 81 pont
80 - 31 pont
0 pont
Kizáró ok (javítandó)
Kifogástalan Típusazonos, de eltérő kivitelű
Típusidegen de a jármű jellegéhez illő díszkarimák (vita esetén elfogadható bizonyíték alapján feljebb sorolható)
Dísztárcsák, díszkarimák hiánya
Típusidegen és a jármű jellegéhez nem illő (pl. műanyag dísztárcsák /díszkarimák)
Gumiabroncsok esztétikai minősítése (muzeális szempontból)
100 - 91 pont
90 - 81 pont
80 - 31 pont

Kizáró ok (javítandó)
Kifogástalan (Az eredetivel megegyező gyártmányú és méretű diagonál vagy radiál gumi)
Eredetitől eltérő gyártmányú de megegyező méretű diagonál vagy radiálgumi. ("peres" méretek nem elfogadhatók ha nem azzal adták ki)
Eredetitől ± egy mérettel eltérő méretű  (nagyon nehezen beszerezhető fajtájú vagy méretű abroncsok esetén, "peres" méretek nem elfogadhatók ha nem azzal adták ki)

Eredetitől több, mint ± eggyel eltérő méretű vagy "peres" gumiabroncs, ha nem úgy került forgalomba az adott jármű.

Utastér minősítése (muzeális szempontból)
100 - 91 pont
90 - 81 pont
80 - 31 pont
Kizáró ok (javítandó)
Kizáró ok (javítandó)
Kifogástalan
Kisebb eltérések az utastérben lévő kapcsolók, gombok kialakításában, színében, az ülések, a tető, ajtó kárpit varrásainál, anyagában vagy színében
Jelentős eltérések az utastérben lévő gombok kialakításában, színében, az ülések, a tető, ajtó kárpit varrásainál, anyagában vagy színében
A típus jellegéhez, teljes mértékben, nem illő színű vagy anyagú tető, ajtó vagy ülés kárpit
Típusazonos, de eltérő évjáratú vagy típusidegen ülés, kormány vagy kapcsolók, gombok
Csomagtér minősítése (muzeális szempontból)
100 - 91 pont
90 - 81 pont
80 - 31 pont
30 - 5 pont
0 pont
Kifogástalan - (Eredeti kezelési könyv szerviz füzet, korabeli számlák + 10 pont)
Kisebb eltérések a csomagtér kialakításában, a pótkerék és a szerszámok eredetiségében, hiánytalanságában Nagyobb eltérések a csomagtér kialakításában, a pótkerék és a szerszámok eredetiségében, hiánytalanságában
Típusazonos, de eltérő évjáratú vagy típusidegen alkatrész, szerszám amely jellegében illik a járműhöz
Típusazonos, de eltérő évjáratú vagy típusidegen alkatrész, szerszám amely jellegében nem illik a járműhöz vagy az eredetitől eltérő pótkerék elhelyezés

Műszaki és esztétikai minősítés

100 - 91 pont
90 - 81 pont
80 - 31 pont
30 - 5 pont
Kizáró ok (javítható)
Fényezés minősége (Műszaki és esztétikai minősités)
Kifogástalan
Kismértékben, matt, karcos, narancsos
Nagymértékben matt, karcos, narancsos
Nagyon karcos, matt, korrodált
Nagyon karcos, matt, korrodált, színeltérések, ecsetjavítások
Krómozások (Műszaki és esztétikai minősités)
Kifogástalan
Kismértékben, matt, karcos
Nagymértékben matt, karcos
Kismértékben korrodált
Nagymértékben korrodált
Alumíniumalkatrészek (Műszaki és esztétikai minősités)
Kifogástalan
Kismértékben, matt, karcos
Nagymértékben matt, karcos
Kismértékben korrodált, kráteres
Nagymértékben korrodált, sérült, hiányzó részek
Világító berendezések (Műszaki és esztétikai minősités)
Kifogástalan
Kismértékben, matt, karcos vagy fakult
Nagymértékben matt, karcos vagy fakult
Fényszórófoncsor kifogásolható, egyéb világítóberendezések javítva, kis repedések
Fényszórófoncsor korrodált, egyéb világítóberendezések sérülve, repedések
Utastér minősége (Műszaki és esztétikai minősités)
Kifogástalan
Kisebb hibák az ülések, zárak, zsanérok, ablakemelők mechanikai állapotában.  
Nagyobb hibák az ülések, zárak, zsanérok, ablakemelők mechanikai állapotában.
Jelentős hibák az ülések, zárak, zsanérok, ablakemelők mechanikai állapotában. Az ülések, a tető, ajtó kárpit, kopott, fakult, szakadt
Elfogadhatatlan hibák az ülések, zárak, zsanérok, ablakemelők mechanikai állapo tában. Az ülések, a tető, ajtó kárpit, szakadt, rongyos, szennyezett.
Alsó részek (Műszaki és esztétikai minősités)
Kifogástalan                  (Központi olajozóval kiadott járműveknél a konstrukcióból adódó csepegés nem kifogásolható)
Kisebb hibák a csővezetékeknél, kábeleknél, bilincseknél, kipufogó rendszernél. A típusra jellemző kis olajfolyás.
Nagymértékű eltérések vagy hibák a csővezetékeknél, kábeLeknél, bilincseknél, kipufogó rendszer kifúj, kis olajfolyás.

Gömbfejek, függőcsapszeg erősen lóg, fékolajfolyás, erős olajfolyás (motor vagy váltó vagy diffi)

További kapcsolódó cikkeink

Megtartotta éve közgyűlését a MAVAMSZ. Mint a rövid képes beszámoló is mutatja, egyelőre két szervezet, a Magyarországi Bogarasok Klubja és a Trabant-Wartburg Klub mutatott piros lapot a szervezetnek, arra tekintettel, hogy az elmúlt időszakban az autósok közül a veteránosok kapták a legnagyobb...

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3 Szabó Szilárd 2005-01-23 11:05:43

Ja igen köszönjük!!
Nagyon hasznos kis táblázat!!
Prokee koma nem dolgozott hiába!!:-)

2 (Törölt felhasználó) 2005-01-23 00:31:18

Köszönjük!

1 Basa Balázs 2005-01-24 14:05:00

Sziasztok!

A táblázat csodálatos, sokat segít, tényleg. Köszönjük!

Én egyet nem értek csak az összes szempontot végignézve:

Azt elfogadom, hogy úgy nézz ki szépen egy autó, ha gyönyörűen csillog, villog. De szerintem egy veterán autó akkor veterán, ha mindenében veterán. Tehát nem értem, hogy egy veterán autó miért kap kevesebb pontot azért, mert kicsit matt a fényezése, de viszont tuti biztosan az eredeti, 50-60-as évek beli festékkel, lakkozással, stb. bír, nem pedig egy napjainkban kikevert friss pemzlizés után van.

Ez szerintem a MAVAMSZ részéről ellentmondásos. Ha azt vesszük figyelembe, hogy mindennek eredetinek kell lennie egy autón, akkor pont támogatni kellene azokat, akik erre is figyelnek. Nem pont az lenne a lényeg, hogy minél eredetibb legyen egy járgány?

Én sem azt mondom, hogy rozsdahalmok vizsgázzanak, de egy elfogadható minőségű matt fényezésű autó (ami a polírozás után sem tud már csillogni úgy), ami kicsit csöpög, ne kapjon már kevesebb pontot, mint egy utólag az eredetivel azonosra gyártatott alkatrészekből épített „új-régi” autó.

Üdv,