Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Nos, minden ellenkező híreszteléssel ellentétben az idő nem állt meg 1963-64 környékén Zwickauban, sőt, még csak le sem lassult. Ennek ékes bizonyítéka a most ismertetendő prototípus, amelynek gyári dokumentációján az 1966-os dátum látható.
Hogy értsük, és megértsük a 603 technikai és történelmi hátterét, egy kis felvezetés:
Az első Trabantot, amelyet még P50-nek hívtak, 1958-ban mutatták be, ám elődje és műszaki alapja a számos konstrukciós különbség ellenére is a P70 volt, amelynek alapötlete még a háború előttre nyúlik vissza. A háborús Németországtól örökölt F9 gyártása magától adódó ötlet volt, hiszen a pusztításból éledő országnak gyorsan, olcsón készülő autókra volt szüksége. A megviselt ipar azonban nem volt képes a megfelelő mennyiségű és minőségű acél, illetve egyéb fém alapanyagot előállítani, így más megoldásra volt szükség. Így született meg az akkor ( és valljuk meg, ma is ) óriásinak tűnő ötlet, a fém vázra ragasztott/csavarozott műanyag. Az alapanyagot gyapothulladékból ( ami akadt bőven ) és műgyantából "sütötték", amely több órát igényelt ugyan, ám nagy mennyiségben gyártva elegendőnek bizonyult az akkor még gyermekcipőben járó motorizáció kiszolgálásához.
Az ily módon gyártott P70 azonban akkoriban már a maga alvázas konstrukciójával és az elődtől örökölt hajtáslánccal maradinak és gazdaságtalannak bizonyult, így a zwickaui mérnökök megkapták a feladatot: egy tömegméretekben, gyorsan, olcsón gyártható, megbízható és igénytelen, ám családok számára is használható kisautó terveinek elkészítését. 1958 július 10-én be is mutatták az új autót, amely még AWZ P50 névre hallgatott. Nevét az elődhöz hasonlóan kapta, az AWZ az AutomobilienWerke Zwickau rövidítése, a P a műanyagkarosszériát ( plasztik ), a szám pedig az 500 cm3 lökettérfogatot jelenti.
Véggigondolva az akkori történelmi és technikai körülméyeket, ez még nyugati mércével mérve is egy korszerű autónak volt tekinthető, hiszen az akkori vetélytársak e kategóriában a Fiat 500, az NSU Prinz I, a BMW 600 és a Goggomobil 400 voltak, melyek egytől egyig farmotoros, hátsókerékhajtásúak voltak, így vagy az utasok számíthattak lényegesen szűkebb helyre, vagy a csomagoknak alig maradt hasznos tér. A fronthajtás külön szenzációszámba ment akkoriban, hiszen még a felsőbb kategóriákban is alig-alig hódított. A kétütemű motor sem számított még korszerűtlennek, hiszen ilyen hajtotta DKW, Saab, Zündapp, Hanomag márkákat is, amelyek ebben az időben komoly gyártónak számítottak a kisautók között. Nem volt utolsó szempont az ár sem, hiszen amíg egy Renault Dauphine 17000 márkáért volt kapható, egy Simca-Arondeért 18500 márkát kértek, és még egy Wartburg is 14000 márkát kóstált, a Trabantot ennek kevesebb, mint feléért, 7450 márkáért guríthatta haza a boldog tulajdonos
1964-ben aztán utcára kerültek az első 601-esek, amelyek már modernizált karosszériát, a 600-astól örökölt motort kapott, ám már nem számított oly kiugró konstrukciónak, mint a P50. Bár a mérnökök szolgáltak még meglepetésekkel, mint az 1965-től rendelhető automata kuplung ( Hycomat ), ám felmerült az igény az alapkonstrukció atgondolására. Ebben az időben a szocialista országok autóipara ( az NDK-n és Csehszlovákián kívül ) csupán licencek alapján gyártott autót, mégpedig a következőek szerint:
Lengyelország: Fiat 125 licenc
Románia és Bulgária: Renault 8 licenc
Jugoszlávia: Fiat 600 licenc ( Zastava 750 )
Szovjetunió: Fiat licenc ( Zsiguli ), gyártás beindulása
A Zwickaui gyár azonban tovább járta a maga útját, és 1966. december 30-án elkészült az új típus, a 603 dokumentációja. Az autót nem kis részben exportra szánták, így a piaci igények felmérése alapján több verzióban tervezték a piacradobást, és ( mint a dokumentáció írja ) a tervezés elsődleges szempontjai az 1970-es évben várható kényelmi és menetteljesítmény-igények voltak. Hogy miben álltak ezek ?
Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!
Trabant-Wartburg-Barkas új kipufogórendszerek
kérj árat emailben
három könyvecske
összesen 6000 Ft
1984-es w353 sárga limuzin
trabi újjászületés-újjáépítés
Trabant 601 új alkatrészek végkiárusítása – Utolsó árak
Wartburg 353 új alkatrészek végkiárusítása – Utolsó árak
Trabant 1.1 új alkatrészek végkiárusítása – Utolsó árak
10.000 Ft
Wartburg 1.3 új alkatrészek végkiárusítása – Utolsó árak
Fényszóró,AC pumpa
9000ft+5000ft
Gyerekülés
20000
Trabant 1.1 bontott alkatrészei eladóak!
Wartburg alkatrészek
Trabant Wartburg alkatrész
Wartburg felni
Trabant alkatrészek burkolatok stb.
1000